Mergi la conţinutul principal

Se face ordine la «Palat»

Renovarea şi modernizarea clădirii Palatului Administrativ în care funcţionează Consiliul Judeţean, Primăria şi Prefectura este unul dintre proiectele pe care noul şef al judeţului Francisk Chiriac şi le propune în viitorul apropiat. Acesta a vorbit, recent, despre starea jalnică a clădirii, despre birourile deplorabile în care trebuie să lucreze funcţionarii publici, ferm convins că este nevoie de o schimbare. Trebuie punctat însă, că un proiect asemănător privind reabilitarea clădirii a fost "trâmbiţat" în trecut şi de fostul şef al CJ Brăila, Gheorghe Bunea Stancu. Mai exact, în 2013, la scurt timp după preluarea Palatului Administrativ în administrare de la Instituţia Prefectului Judeţului, care nu avea fondurile necesare la vremea respectivă pentru a monta o centrală termică, astfel încât să se rezolve problema încălzirii birourilor. "Îmi doresc foarte mult să reluăm proiectul de modernizare a acestei clădiri. După cum se poate observa: până şi uşile sunt din vechea eră. Încercăm să refacem acel studiu DALI şi să vedem cum îl introducem pentru a fi finanţat. Avem partea de căldură făcută, s-au schimbat centralele în trecut şi aşa mai departe, dar vă spun că unele birouri arată jalnic. În momentul în care intri într-un birou care arată bine, ai şi dragul de a munci numai când îl vezi. Dacă este amenajat, parcă vin cu mai multă deschidere. Când intru însă într-un birou care este varză, aştept mai mult ora de plecare de la serviciu. O să vorbesc şi cu domnul primar, cu prefectul, să găsim o soluţie astfel încât să reorganizăm tot ce înseamnă birouri. Să găsim spaţii astfel încât să putem oferi angajaţilor mediul necesar pentru a-şi desfăşura activitatea şi să nu mai fie această brambureală. Tot Palatul Administativ trebuie reabilitat. Proiectul va fi unitar, pe toată clădirea. Nu mai vreau proiecte pe bucăţi. Adică ar fi urât să facem jumătate de clădire şi cealaltă să arate în alt fel", a declarat Chiriac.

Se vrea restructurarea birourilor în cadrul clădirii

Tot cu aceeaşi ocazie, şeful CJ Brăila a readus în discuţie noua organigramă pe care are de gând să o propună în curând spre aprobare consilierilor judeţeni. Chiriac a afirmat că odată regândită organigrama, nici birourile din cadrul instituţiei nu vor mai fi structurate ca în prezent. "După cum v-am anunţat, mă gândesc foarte serios şi la modificarea organigramei. Prin acest lucru putem să facem şi o regândire a tot ce înseamnă birouri. Vreau ca structurile, direcţiile de specialitate să fie unite. Să nu fie directorul de la Direcţia Economică la etajul 1 şi ceilalţi angajaţi din subordine la etajul 4. Adică nu mi se pare normal. Ar trebui ca biroul directorului şi al celorlalţi angajaţi să fie pe acelaşi palier, astfel încât distanţele să fie mici şi eficienţa muncii lor cât mai mare", a mai completat Chiriac. Mergând pe aceeaşi linie, sursa citată s-a plâns şi de starea echipamentelor cu care lucrează angajaţii în prezent.
"Am cerut şi o situaţie a calculatoarelor din Consiliul Judeţean. Vă spun că sunt foarte vechi. Efectiv, oamenii nu îşi pot desfăşura activitatea cu echipamentele pe care le avem. Am cerut Direcţiei economice să vedem câţi bani putem aloca pentru a cumpăra cât mai multe calculatoare. Vreau să le dăm direcţiilor pentru a îmbunătăţi ritmul de muncă al angajaţilor din Consiliul Judeţean. Unele calculatoare sunt din 2001. Vă daţi seama! Presupun că un calculator din 2001 nu mai este compatibil nici măcar cu unul din 2012. Sunt foarte vechi şi merg extrem de greu", a mai adăugat preşedintele CJ Brăila.

Chiriac nu mai ţine parcarea din faţa Primăriei închisă

Spre deosebire de Gheorghe Bunea Stancu, noul preşedinte al CJ Brăila s-a hotărât să nu mai închidă parcarea din faţa Palatului Administrativ. Chiriac a declarat că nu i se pare normal ca spaţiul respectiv să fie blocat de bariere, astfel încât doar câţiva să aibă acces acolo. "Am rezolvat asta din prima zi de mandat. Este publică această instituţie", a susţinut Chiriac. Sursa citată a ţinut să îşi manifeste nemulţumirea pentru faptul că nu există o rampă destinată persoanelor cu dizabilităţi la intrarea din faţă a clădirii. "Trebuie să facem şi acest lucru. În primul rând impune legea", a conchis Chiriac.
Reamintim că, după ce a obţinut clădirea, Stancu a reabilitat parcarea din faţa Palatului Administrativ şi a montat bariere, astfel încât doar preşedintele CJ, primarul, prefectul şi cei aflaţi în vizite oficiale să mai aibă liberă trecere. Decizia i-a revoltat la culme pe căţiva dintre consilierii judeţeni, care s-au plâns în nenumărate rânduri că nu au unde să îşi parcheze maşinile atunci când sunt programate şedinţele ordinare.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro