Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Salarii mai mari pentru cei care se angajeaza inca din perioada somajului

Persoanele care primesc indemnizatii de somaj, conform Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, pot beneficia, in cazul in care se angajeaza pentru program normal de lucru, la cerere, de masuri de stimulare din bugetul asigurarilor pentru somaj.
Completarea veniturilor salariale poate fi solicitata de catre persoanele care primesc indemnizatie de somaj, provenite din munca sau ca urmare a lasarii la vatra, in conditiile in care se angajeaza, pentru program normal de lucru, pe o perioada mai mare de 12 luni. Aceasta consta intr-o suma lunara, neimpozabila, reprezentind 30 % din cuantumul indemnizatiei de somaj si se acorda de la data angajarii pina la sfirsitul perioadei pentru care solicitantii erau indreptatiti sa primeasca indemnizatie de somaj, daca solicitarea se inregistreaza in termen de maxim 60 de zile de la data incetarii dreptului la indemnizatia de somaj ca urmare a angajarii. Nu beneficiaza de completarea veniturilor salariale persoanele care se incadreaza la angajatori cu care au avut raporturi de munca sau de serviciu in ultimii 2 ani.
Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) stimuleaza si mobilitatea salariatilor. Astfel, se acorda prima de instalare, neimpozabila, egala cu nivelul a sapte salarii minime brute pe tara, garantate in plata, in vigoare la momentul respectiv, persoanelor care in perioada in care beneficiaza de indemnizatii de somaj se incadreaza, potrivit legii, intr-o alta localitate si, ca urmare a acestui fapt, isi schimba domiciliul.
O alta masura este prima de incadrare, neimpozabila, egala cu nivelul a doua salarii minime brute pe tara, garantate in plata. Aceasta se acorda persoanelor care in perioada in care beneficiaza de indemnizatii de somaj se incadreaza, potrivit legii, intr-o localitate situata la o distanta mai mare de 50 km de localitatea in care isi au domiciliul stabil. Aceste prime se restituie integral de catre angajat daca, intr-o perioada mai mica de 12 luni, de la data incadrarii in munca, inceteaza raporturile de munca din motive imputabile lui.
Absolventii institutiilor de invatamint si cei ai scolilor speciale care au minim 16 ani, inregistrati la agentiile pentru ocuparea fortei de munca, in situatia in care se angajeaza cu program normal de lucru, pentru o perioada mai mare de 12 luni, beneficiaza, de asemenea, din bugetul asigurarilor pentru somaj, de o prima de incadrare egala cu un salariu de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare la data incadrarii. Acest drept se solicita in termen de maximum 60 de zile de la data angajarii. "Absolventii carora li s-a stabilit dreptul la somaj si se angajeaza in perioada de acordare a indemnizatiei, cu program normal de lucru, pentru o perioada mai mare de 12 luni, beneficiaza, din bugetul asigurarilor pentru somaj, de o suma egala cu indemnizatia de somaj la care ar fi avut dreptul, in conditiile legii, pina la expirarea perioadei de acordare a acesteia, daca nu s-ar fi angajat. Acest drept se solicita in termen de maximum 60 de zile de la expirarea celor 12 luni de la data angajarii. Nu beneficiaza de aceste facilitati absolventii care la data absolvirii studiilor aveau raporturi de munca sau de serviciu, absolventii care se incadreaza la angajatori cu care au fost in raporturi de munca sau de serviciu in ultimii 2 ani, absolventii care la data solicitarii dreptului urmeaza o alta forma de invatamint, cei ai institutiilor de invatamint fata de care angajatorii au obligatia, potrivit legii, de a-i incadra in munca, absolventii pentru care plata indemnizatiei de somaj a fost suspendata la data incadrarii in munca, conform legii, pe o perioada de cel mult 12 luni, iar ulterior, ca urmare a schimbarii duratei contractului individual de munca, plata indemnizatiei de somaj inceteaza", se precizeaza intr-un comunicat al AJOFM Braila.




Categorie articol: 

Comentarii