Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Ridicarea maşinilor parcate ilegal începe cu o lungă pauză

Deşi dispune de mai bine de două săptămâni de o autoutilitară-platformă care corespunde normelor din domeniu, "Braicar" SA Brăila încă nu a început să o folosească pentru ridicarea maşinilor parcate ilegal pe raza municipiului. "Braicar" ar trebui să colaboreze cu Poliţia Locală, iar ambele instituţii dau vina una pe cealaltă pentru tergiversarea activităţii. "Aşteptăm să fie operaţională autoutilitara. Cei de la «Braicar» spun că mai au de pus la punct anumite probleme şi că acţiunile de ridicare a autoturismelor vor putea începe cam de săptămâna viitoare", ne-a declarat Traian Jipa, directorul Poliţiei Locale.
Directorul "Braicar", Cornel Săndulescu, spune, însă, exact pe dos. "Autoutilitara e bună de lucru. Tot ce am avut să-i facem a fost o revizie normală, aşa cum trebuie făcut la oricare maşină proaspăt achiziţionată. Revizia e gata, aşteptăm comenzi de la Poliţia Locală!", ne-a declarat, ieri, directorul Săndulescu. Acesta a precizat, totuşi, că de fapt el este în concediu zilele acestea şi nu poate să spună cu exactitate de ce subalternii săi nu au început să iasă cu autoutilitara pe teren.

Au luat o autoutilitară SH, ca să nu mai depindă de gălăţeni

Reamintim că "Braicar" a achiziţionat, contra sumei de 176.000 lei, fără TVA, această autoutilitară-platformă de pe piaţa second-hand, pentru a se putea pune în aplicare Hotărârea Consiliului Local Municipal nr. 190 din 2013. Această HCLM, care a intrat în vigoare din luna august a anului trecut, prevede ridicarea autoturismelor parcate ilegal pe domeniul public şi depozitarea lor într-un spaţiu special destinat, până când proprietarii achită anumite taxe pentru a le putea recupera. Pentru a pune în aplicare HCLM 190, autorităţile brăilene s-au folosit, timp de câteva luni, de o autoutilitară închiriată de la o firmă din Galaţi. Procedura era, însă, destul de greoaie, deoarece trecea mult timp din momentul în care Poliţia Locală solicita ridicarea unui autoturism, până când platforma respectivă sosea la faţa locului. Din acest motiv, pe parcursul unui an, doar câteva zeci de maşini au fost sechestrate cu aportul autoutilitarei închiriate de la Galaţi. Se poate consemna, totuşi, o realizare notabilă: de când a fost pusă în aplicare HCLM nr. 190, samsarii de maşini au eliberat intersecţiile pe care le ocupau abuziv de ani de zile. Aceştia şi-au mutat autoturismele scoase la vânzare în parcările supermarket-urilor din oraş, acolo unde Poliţia Locală nu are jurisdicţie.

Care sunt maşinile vizate

În prevederile HCLM 190/2013 sunt vizate maşinile care, printre altele, parchează în zone cu "Oprirea Interzisă" sau "Staţionarea Interzisă", opresc pe trecerile la nivel cu calea ferată sau la o distanţă mai mică de 50 m înainte şi după acestea, pe poduri, în curbe, pe trecerile de pietoni, în intersecţii, în staţile mijloacelor de transport în comun sau pe pistele pentru pietoni şi pentru biciclişti. În ce priveşte staţionarea maşinilor, se va dispune ridicarea în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară, în zona indicatorului "Staţionarea interzisă", pe drumurile publice cu lăţime mai mică de 6 m precum şi pe trotuare dacă se restricţionează accesul pietonal la mai puţin de 1,5 m. Aceeaşi măsură se va lua şi în cazul vehiculelor oprite sau staţionate pe alveole, peluze, rigole şi insule de dirijare a traficului, în parcuri, în zonele destinate exclusiv traficului pietonal, în zonele verzi, sau în locurile special amenajate autovehiculelor pentru persoane cu handicap. Vor fi ridicate, de asemenea, şi maşinile aflate pe domeniul public sau privat al municipiului expuse în scopuri comerciale în alte spaţii decât cele special amenajate în acest sens, dar şi cele care nu deţin plăcuţe de înmatriculare sau elemente de identificare ale maşinii sau proprietarului, precum şi vehiculele fără stăpân sau cele abandonate.
Maşinile sechestrate vor fi duse la Depoul "Braicar" din Radu Negru, de unde proprietarii le vor putea recupera după plata a circa 700 lei, ce reprezintă contravaloarea serviciului de ridicare/ transport/ depozitare prestat de operatorul "Braicar". În plus, va trebui achitată o amendă de până la 400 lei aplicată de Poliţia Locală.

Maşini sechestrate da, locuri de parcare ba

În momentul de faţă, în municipiul Brăila există în jur de 12.000 locuri de parcare amenajate, dintre care circa 9.500 sunt închiriate de brăileni, contra unei taxe de 17 lei pe lună. Acestora li se adaugă şi cele circa 2.250 de garaje deţinute de locatarii blocurilor, pentru care se plăteşte, de asemenea, o taxă lunară către Serviciul de Utilitate Publică, Administrare şi Gospodărire Locală.
Capacitatea de parcare este mult subdimensionată la nivelul municipiului, unde există în momentul de faţă 46.000 de autoturisme înregistrate la Primărie, pentru care se plăteşte impozit la Direcţia Finanţelor Publice Locale. Acestora li se adaugă cele câteva mii de maşini de firmă înregistrate în alte oraşe din ţară, dar folosite de brăileni. De asemenea, mai avem în municipiu cel puţin 5.200 de mijloace de transport cu tracţiune mecanică, cu masa mai mică de 12 tone - microbuze, autobuze, autocare - deţinute de persoane fizice şi 3.100 de vehicule similare deţinute de persoane juridice. Mai sunt înregistrate la Primărie 8.500 de vehicule cu masa mai mare de 12 t, ce aparţin unor persoane juridice, şi 1.500 ale unor persoane fizice. La un asemenea parc auto, "ţinta" Primăriei, de realizare a circa 300 noi locuri de parcare pe an, este mult depăşită de necesităţi. La Brăila nu există în momentul de faţă nicio parcare publică etajată, aşa cum au apărut deja în multe alte oraşe ale ţării.

 




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii