Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Revoluţia asfaltărilor

• Primăria Brăila a semnat un nou contract pe o durată de trei ani, în valoare de 49,8 milioane lei, cu firma “Tancrad” Galaţi • acesta va intra în vigoare de la mijlocul lunii octombrie, atunci când va expira actualul contract, încheiat cu “Micatis” SRL, firma lui Gropeneanu • valabilitatea noii înţelegeri multianuale este până în decembrie 2021 • pe parcursul următorilor trei ani, firma “Tancrad” şi-a luat angajamentul să toarne în total 75 kilometri de covoare asfaltice • aceste lucrări se vor face pe străzile care sunt deja asfaltate, însă au carosabilul afectat de gropi sau tasări • în ceea ce priveşte străzile neasfaltate la ora actuală, acestea vor face obiectul unor alte contracte care deja încep să fie puse în practică • Aurel Gropeneanu, patronul firmei “Micatis”, ne-a declarat că n-a mai participat la noua licitaţie pentru contractul multianual, ca să nu se mai spună despre el că ar fi “omul primarului”

 

După ce în primul an de mandat a fost intens criticat pentru starea dezastruoasă a străzilor din municipiu, pe fondul neînceperii lucrărilor de reparaţii din cauza contestaţiilor la licitaţia pentru desemnarea unui constructor, primarul Marian Dragomir este acum pe punctul de a lansa o adevărată revoluţie în domeniul asfaltărilor din Brăila. Reamintim că, după depăşirea blocajului din 2016 - 2017, abia în toamna anului trecut s-a reuşit finalizarea licitaţiei, al cărei câştigător a fost firma “Micatis” SRL Brăila, patronată de Aurel Gropeneanu. “Micatis” a semnat un contract pe un an de zile, în valoare de 5.509.055 lei plus TVA, al cărui caiet de sarcini prevedea turnarea de covoare sau plombe asfaltice pe o suprafaţă totală de 146.000 metri pătraţi. Lucrările au început efectiv în luna octombrie 2017, axându-se în primă fază pe plombe asfaltice, pe străzi din cartierele Viziru sau Pisc. Din vara acestui an, Primăria a schimbat strategia şi i-a solicitat firmei “Micatis” să toarne covoare asfaltice, adică să refacă în totalitate carosabilul, de la un capăt la altul al străzilor sau porţiunilor de străzi, nu doar să astupe gropile existente. S-a intervenit în acest mod pe Calea Călăraşilor, de la intersecţia cu bulevardul Independenţei până în Piaţa Traian, pe Şoseaua Naţională Veche (Drumul Hoţilor), pe bretelele care leagă Calea Galaţi de Şoseaua de Centură şi de Şoseaua Baldovineşti, pe străzile Roşiori sau Mihai Bravu, de la Călăraşi până la Piaţa Mare. Până în acest moment, cu ce a făcut anul trecut sub formă de plombe asfaltice şi cu aceste asfaltări făcute în mod compact, în ultimele luni, “Micatis” a acoperit cam 80% din suprafaţa totală de 146.000 mp (14,6 hectare) prevăzută în contract. Restul de 20% va fi acoperit în următoarele două - trei săptămâni, prin turnarea de covoare asfaltice pe străzile Roşiori şi Mihai Bravu, de la Piaţa Mare până la Calea Galaţi. Contractul cu “Micatis” expiră la jumătatea lunii octombrie, iar atât Primăria cât şi patronatul firmei în cauză dau asigurări că se va finaliza toată suprafaţa de 14,6 ha trecută în caietul de sarcini.

Cum rămâne cu întreţinerea străzilor municipiului după jumătatea lunii octombrie a acestui an? Aici intervine revoluţia promisă de administraţia Dragomir. Astfel, primarul a anunţat, săptămâna trecută, că, pentru a nu păţi ca la începutul mandatului, când nu a putut astupa nicio groapă pentru că licitaţia era blocată de contestaţii şi nu avea cu cine să semneze un contract, de data aceasta a demarat din timp procedurile legale, iar noul contract de întreţinere a străzilor intră în vigoare imediat când încetează cel vechi. Licitaţia a fost organizată încă din primăvara acestui an, s-au înscris trei firme, iar în momentul de faţă există un câştigător care deja a semnat contractul cu Primăria, deoarece nu s-a mai făcut nicio contestaţie, deci nu a mai intervenit niciun blocaj. Primăria a alocat un buget de 53.622.185 lei, pentru un contract cadru cu valabilitate de trei ani. S-au înscris în cursă trei firme: “Dalex Group” SRL Bucureşti, “Emprime Construct” SRL Bucureşti şi “Tancrad” SRL Galaţi. Surpriză sau nu, licitaţia a fost adjudecată de vechea cunoştinţă a străzilor brăilene, firma gălăţeană “Tancrad” SRL, care a venit cu preţul cel mai bun: 49.853.316 lei. Contractul este valabil până în luna decembrie 2021, iar caietul de sarcini a fost astfel întocmit încât solicită firmei câştigătoare să toarne în total, pe durata celor trei ani, 75 kilometri covoare asfaltice pe raza municipiului Brăila. Astfel, împărţind aceste valori la trei ani, cât durează contractul multianual, “Tancrad” va trebui să realizeze 25 km covoare asfaltice pe an, contra sumei de 16.617.772 lei.

“Este cel mai mare contract pentru reabilitare de străzi pe care l-a avut vreodată Brăila. Ne vom concentra în principal pe covoare asfaltice, dar vor fi făcute şi plombări, în cazul unor situaţii de urgenţă. În paralel cu acest contract multianual de întreţinere şi reparare a străzilor deja asfaltate din municipiu, în prezent avem în derulare contractele de reabilitare şi lărgire pe patru benzi a unei porţiuni din Şoseaua Focşani şi de asfaltare a 35 de străzi din cartierul Chercea. Vor fi demarate, de asemenea, şi alte contracte, pentru asfaltarea străzilor din cartierele Lacu Dulce, Viziru, Călăraşi IV, Radu Negru, Buzăului. S-a semnat deja şi ordinul de începere a lucrărilor pe Calea Galaţi, de la pod Brăiliţa la ieşire din municipiu, pentru data de 17 septembrie. Situaţia străzilor din Brăila se va schimba mult în bine, în perioada următoare”, ne-a declarat primarul Marian Dragomir, încrezător în reuşita revoluţiei pe care încearcă să o pună în practică. Aflat alături de primarul Dragomir, pentru a ne face o idee de volumul de asfaltări prevăzut de noul contract, viceprimarul Alexandru Jantea a precizat că bulevardul Dorobanţilor are o lungime de circa 4 kilometri, deci “Tancrad” va trebui să toarne asfalt în Brăila, anual, pe străzi care, puse cap la cap, se întind pe de cinci ori lungimea bulevardului Dorobanţilor.

În ceea ce priveşte divizia de asfaltări înfiinţată recent de Primăria Brăila, care activează în subordinea Serviciului de Utilitate Publică, Administrare şi Gospodărire Locală, primarul Dragomir ne-a precizat că aceasta se va axa strict pe reabilitarea parcărilor deja existente pe raza municipiului, urmând să intervină, în cazuri excepţionale, şi pentru astuparea gropilor apărute în urma unor surpări naturale pe străzile din oraş.

 

De ce s-a retras din schemă Gropeneanu

După cum se poate observa, de la licitaţia organizată de Primărie pentru noul contract a lipsit posesorul contractului aflat încă în derulare, firma “Micatis” SRL Brăila. Întrebat de reporterul nostru de ce nu a participat la licitaţie, Aurel Gropeneanu, patronul firmei în cauză, ne-a declarat că a ieşit voluntar din schemă, din cauza a ceea ce el a numit “denigrările” făcute în ultima perioadă de unele voci din opoziţie, care l-au acuzat că ar avea înţelegeri ascunse cu Primăria. “Am vrut să fac un pas în spate, ca să nu mai zică unul şi altul că eu am nu ştiu ce cu Primăria, că sunt omul primarului şi tot felul de acuzaţii nefondate. Nu m-am mai dus la licitaţia asta în valoare de 10 milioane de euro, ca să vadă toată lumea că nu am nicio treabă cu Primăria Brăila. Am participat la alte licitaţii, pe la comunele din judeţ, deci o să am suficientă treabă în continuare. Poate că la următoarea licitaţie organizată la Brăila voi participa, nu ştiu ce să zic în momentul de faţă”, ne-a declarat Aurel Gropeneanu.

Patronul firmei “Micatis” a recunoscut că, în toamna anului trecut, când echipele sale au început asfaltările în Brăila au mai fost probleme legate de calitatea lucrărilor, dar spune că pe parcurs lucrurile s-au reglat suficient de bine. “Ce pot să spun... eram şi noi la început, la primul contract atât de mare. Şi un doctor, când face prima operaţie, are emoţii. Aşa am avut şi noi. Pe urmă, lucrurile au început să se regleze, iar eu spun că asfaltările făcute în ultima vreme, pe Călăraşi, pe Centură, pe Drumul Hoţilor, au ieşit foarte bine. Eu sper ca şi firma care a luat noul contract să lucreze la fel de bine, sau chiar mai bine decât noi, că ei au experienţă mai multă”, ne-a mai spus Gropeneanu. Acesta a dat asigurări că, în maxim două săptămâni, va termina de asfaltat străzile Roşiori şi Mihai Bravu, astfel încât să acopere toată suprafaţa prevăzută, respectând totodată şi termenul limită din contractul semnat cu Primăria.




Categorie articol: 

Comentarii