Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Revolta salariatilor "Braicar"

Sute de braileni au asteptat in zadar, ieri, inca de la primele ore ale diminetii, sosirea in statii a autobuzelor si tramvaielor, care nu au mai iesit pe trasee. Asta din cauza ca salariatii "Braicar", la care Consiliul Local Municipal este unic actionar, au declansat o greva spontana si au oprit lucrul. Ei sunt nemultumiti de faptul ca nici in prezent nu este respectata legislatia in domeniul transportului in comun de calatori in municipiu. Grevistii dau vina pe operatorii maxi-taxi si pe modul haotic in care circula microbuzele acestora suprapunanu-se peste traseele "Braicar", situatie care genereaza pierderi importante unitatii. In acest context, ieri dimineata, salariatii n-au mai inceput lucrul, au venit la autobaza situata pe Soseaua Rimnicu Sarat, unde au adus si autobuzele, in timp ce tramvaiele au ramas in depouri. Revendicarea cea mai importanta a protestatarilor este aplicarea si respectarea prevederilor hotararilor de Consiliu Local, cu referire directa la ordonarea operatorilor privati.
Conducerea organizatiei sindicale din "Braicar" a explicat ca nu are nici o legatura cu miscarea spontana de protest a propriilor membri, dar ca le intelege supararea. "Ne-au sunat azi dimineata oamenii, au spus ca nu incep lucrul si ne-au cerut sa venim aici. Acum nu facem altceva decit sa le aparam drepturile. In principiu, salariatii cer sa se aplice prevederile actelor normative locale privind organizarea si functionarea transportului in comun de persoane", a precizat Aurel Ionescu, liderul Sindicatului Liber al Soferilor din SC "Braicar". De asemenea, el a explicat ca o alta revendicare vizeaza negocierile anuale privind noul Contract Colectiv de Munca pe unitate, care a expirat ieri. In plus, grevistii au cerut ca municipalitatea sa se achite de restantele la plata sumelor cuvenite unitatii, astfel incat, intr-un final, "Braicar" sa scape la randul sau de datorii si sa poata acorda tichete de masa.
Important de mentionat este ca un eveniment similar s-a petreceut in urma cu aproape 3 ani, cand salariatii unitatii au refuzat sa inceapa lucrul. In mai 2006, greva spontana a durat circa 10 ore. "Speram de aceasta data ca actualul primar va respecta prevederile protocolului pe care urmeaza sa-l semnam, iar in caz contrar salariatii sunt hotarati sa reinceapa protestele", a incheiat liderul sindical.

"Eu le-am spus ca putem discuta orice nemultumire, dar nu pe un fond de forta"

La randul sau, primarul Aurel Simionescu a declarat ca este de acord cu solicitarile celor de la "Braicar", dar ca l-a deranjat faptul ca au facut greva fara sa anunte pe nimeni, iar multi braileni au intarziat la serviciu sau la scoala ieri dimineata: "Eu le-am spus ca putem discuta orice nemultumire, dar nu pe un fond de forta, cum a fost ieri. Oamenii, dintre care multi cu abonamente, au stat in statii, au intarziat si probabil vor suferi repercusiuni. O parte dintre nemultumiri au fost de natura salariala, insa majoritatea s-a referit la relatia cu transportatorii privati, care e, de cele mai multe ori, tensionata. E vorba de respectarea traseelor, de oprirea in statii, de grafic, de prezenta in statii si certurile dintre soferi. Eu le-am promis ca ii ajut si le-am spus sa vina cu un proiect si saptamana viitoare sa il discutam. Trebuie facuta o noua hotarare de CLM cu tot ce tine de treaba asta, pentru ca cea veche are atatea derogari, incat nu mai are cum sa fie respectata". Primarul a mai adaugat ca salariatilor de la "Braicar" le-a expirat ieri Contractul Colectiv de Munca si ca, in acest sens, a indemnat conducerea sa isi faca noile calcule la fel ca o societate comerciala, astfel incit sa prevada toate aceste aspecte. Legat de tichetele de masa, primarul a adaugat ca asta nu decide el, dar ca, oricum, exista o HG care limiteaza acordarea acestora. In ce priveste datoriile pe care le mai are Braicar-ul, Simionescu a precizat ca spera ca intr-o luna-doua, sa rezolve si acest aspect, pentru ca dezvoltarea societatii sa nu mai stagneze: "Braicar-ul mai are de platit penalitati de 60 - 70 de miliarde de lei vechi. Eu vreau sa incheiem cat mai repede acest capitol, pentru ca li s-a pus sechestru pe toate bunurile si in loc sa faca investitii, ei stau cu tramvaie care ar trebui casate si cu autobuze dinozaur".




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii