Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Revoltă pe două străzi programate pentru asfaltare, în cartierul Vidin

• marţi după-amiază, un grup de femei a blocat înaintarea unui excavator care venise să decoperteze o porţiune de stradă • protestatarele reclamă faptul că toate străzile din jur au fost săpate şi apoi abandonate • “Dacă se face groapă şi pe porţiunea asta, atunci chiar că se blochează toată zona!”, au spus brăilencele nervoase • Poliţia şi Jandarmeria au trimis echipaje la faţa locului, însă nu s-a aplicat nicio sancţiune, considerându-se că este vorba despre un protest spontan justificat • şi Primăria îşi exprimă nemulţumirea faţă de felul cum lucrează asocierea de firme bucureştene care a câştigat acest contract în valoare de circa 17,88 milioane de lei

 

Bucuria locuitorilor din zona cartierelor Vidin - Pisc, care au aflat, la începutul acestui an, că urmează să li se asfalteze străzile s-a transformat de ceva vreme într-un adevărat coşmar. Asta deoarece asocierea de firme “Dalex Group” SRL - “Metabet CF” SA - “Protelco” SA din Bucureşti, cea care a câştigat contractul în valoare de 17,88 milioane de lei (proiectare plus execuţie lucrări) a început în forţă în luna martie, făcând săpături până la nivel de fundaţie pe numeroase străzi, apoi a dispărut complet din peisaj. Locatarii se plâng că de aproape trei luni niciun utilaj nu şi-a mai făcut apariţia pe şantier, iar ei au rămas cu străzile săpate, fără a avea posibilitatea de acces cu maşinile. Situaţia s-a agravat după ploile din ultimele zile, care au făcut ca apa să băltească în acele gropi ca în nişte căzi uriaşe. “În martie, când au început săpăturile, ne-au spus că, într-o săptămână-două, or să pună un strat de piatră, ca să putem circula normal pe stradă până când vin cu asfaltarea. Au trecut trei luni de atunci şi, după cum se poate vedea, străzile au rămas în stadiul acesta”, ne-a spus o locatară a străzii Bujorului, din cartierul Vidin.

Marţi după-amiază, un excavator şi-a făcut, în sfârşit, apariţia, la intersecţia străzii Bujorului cu strada Inului. Când au aflat, însă, ce a fost trimis să facă acel utilaj, locatarii celor două străzi s-au revoltat şi, pur şi simplu, s-au pus în faţa lui, blocându-i orice mişcare. A urmat un mic scandal, muncitorul care opera excavatorul anunţându-şi şeful despre incident, iar şeful la rândul lui a anunţat Poliţia şi Jandarmeria. Câteva dube şi-au făcut apariţa la faţa locului, însă oamenii legii n-au luat nicio măsură împotriva locatarilor nervoşi, după ce au luat la cunoştinţă motivaţia protestului spontan. Practic, grupul de locatari format, ce-i drept, mai mult din femei, doarece bărbaţii erau la serviciu în acel moment al zilei, le-au spus autorităţilor că dacă firma “Dalex” face săpături şi pe acea porţiune a străzii Inului, aşa cum îşi anunţase intenţia, se blochează, practic, orice cale de acces către întreaga zonă. “În intersecţia asta, trei laturi sunt închise deja. Strada Bujorului este săpată şi într-o parte şi în cealaltă, iar strada Inului este săpată pe jumătate. Singura noastră cale de acces a mai rămas această jumtătate a străzii Inului rămasă nesăpată. Dacă fac groapă şi aici, atunci chiar că nu mai putem intra nici noi cu maşinile şi nici Pompierii sau Salvarea, în caz că Doamne-fereşte apare vreo urgenţă. Nu vrem să se mai sape şi pe latura asta până când nu se astupă celelalte porţiuni de stradă. Este bătaie de joc să laşi gropile astea aşa timp de trei luni de zile fără să ţii cont de atâţia locatari. Avem copii care merg la şcoală, sunt şi oameni bătrâni care se deplasează greu, ca să nu mai spunem de maşini că trebuie să le lăsăm la câteva străzi distanţă, pentru că nu mai ajungem cu ele până la garaj. După ce că trebuie să suportăm de trei luni situaţia asta, voiau să mai sape şi ultima cale de acces în zona noastră...”, şi-au spus oful locatarele.

Până la urmă, protestul acestora a avut efect, deoarece firma bucureşteană şi-a retras utilajul, amânând săparea respectivului tronson al străzii Inului până după refacerea porţiunilor deja săpate.

Poliţia şi Jandarmeria nu au aplicat nicio sancţiune în urma incidentului de marţi după-amiază, considerând că a fost vorba despre un protest spontan justificat.

Şi Primăria le dă dreptate locatarilor, fiind de acord cu faptul că firma care a câştigat contractul pentru asfaltarea străzilor din acea zonă a oraşului are un ritm de lucru necorespunzător şi provoacă disconfort prin neastuparea în timp util a străzilor decopertate. “Oamenii au dreptate, nu mai trebuie săpată şi acea bucată de stradă, până când nu se refac porţiunile aflate deja în lucru. Am solicitat firmei Dalex să ţină cont de acest aspect şi a înţeles, renunţând să mai facă săpături. Din câte ne-au explicat ei, au decopertat mai multe străzi în ideea de a ajunge la o suprafaţă de 25.000 metri pătraţi, pentru a veni apoi cu o soluţie specială, durosol se numeşte, care, turnată pe pământul afânat îl întăreşte foarte tare. Se formează astfel un prim strat de fundare, care oferă o rezistenţă foarte mare în timp străzii reabilitate. Folosirea acestui durosol se face în premieră la Brăila, fiind prevăzută în proiectul care vizează străzile din Vidin şi Pisc. Iniţial, ne-am bucurat că se va utiliza această soluţie, însă văzând cât de mult se întârzie lucrările nu mai suntem la fel de bucuroşi”, ne-a declarat Marius Termegan, directorul Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Brăila.

Surse din cadrul administraţiei locale ne-au informat că utilajele cu care se poate implementa tehnologia durosol sunt puţine în România, iar firmele care lucrează în Vidin şi Pisc nu deţin aşa ceva, fiind nevoite să închirieze unul pentru a-şi face treaba. Când închiriezi un astfel de utilaj trebuie însă să îi şi asiguri front de lucru, acesta fiind motivul săpării atâtor străzi care ulterior au fost lăsate în aşteptare.




Categorie articol: 

Comentarii