Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Reorganizarea sistemului de salubrizare - pe ultima suta de metri

Viceprimarul Lucian Tilea este de parere ca reorganizarea sistemului de salubrizare brailean este pe ultima suta de metri. Acesta ne-a informat ca, in acest moment, primele 6.000 de contracte noi sint deja gata si urmeaza a fi distribuite operatorilor de salubrizare. Mai mult, acesta ne-a declarat ca restul de 30.000 de contracte vor fi gata in urmatoarele 10 zile. Amintim ca, in cursul lunii trecute, viceprimarul Tilea a decis ca trebuie introdus un nou tip de contract in vederea achitarii tarifului de salubrizare, care sa fie expediat prin posta la fiecare adresa din municipiu, urmind ca aceia care refuza sa plateasca sa fie amendati drastic: "In momentul de fata avem peste 6.000 de contracte realizate in format electronic, care urmeaza a fi listate si puse la dispozitia operatorilor de salubritate. Mai avem in jur de 30.000 de contracte pe care trebuie sa le facem. Noi estimam ca, in jur de 10 zile, o sa le avem pe toate". Braila sta mai mult decit prost la capitolul colectarea tarifului de salubrizare de la cetateniReferitor la tariful de salubrizare din municipiu si la gradul sau de incasare, Lucian Tilea a explicat ca, fata de judetele vecine stam mai mult decit prost la capitolul incasare: "Braila sta cel mai prost la colectarea banilor de la populatie. Noi sintem sub 50% fata de Tulcea care e la peste 90%. Iar incasarea slaba se rasfringe in mod direct asupra activitatii operatorilor de salubritate. Acestia nu vor fi niciodata eficienti daca nu au bani. In acelasi timp, noi avem la Braila cea mai mare taxa din zona din punct de vedere al salubritatii, iar daca s-ar colecta mai mult s-ar simti imediat la buget". Tilea a mai adaugat ca, in afara de abonatii casnici, mai exista 800 de asociatii de proprietari, dar si peste 10.000 de persoane juridice: "Deocamdata am ajuns la 10.000 de agenti economici. Dar numarul acestora trebuie in permanenta actualizat. In cazul acestora a fost o mare problema deoarece nu prea aveau contracte, si totusi e vorba de 10.000 de agenti, din cite stim noi pina acum. Si aici tot timpul apar sucursale, puncte de lucru, care trebuie atent monitorizate si nu trebuie scapate din vizor". Lipsa de cooperare cu groapa ecologicaViceprimarul Tilea a tinut sa mai precizeze ca, in acest moment, problema cea mai mare o reprezinta faptul ca groapa ecologica a "Tracon" refuza sa amenajeze, conform legislatiei in vigoare, un spatiu special pentru depozitarea deseurilor electrotehnice si electronice: "Avem probleme cu colegii de la groapa ecologica. Noi le-am cerut sa ne puna la dispozitie si noul serviciu cerut de lege, legat de amenajarea unui spatiu pentru depozitarea deseurilor electrotehnice si eletronice, iar raspunsul dinsilor a fost negativ, ceea ce ne duce cu gindul la o denuntare unilaterala a contractului. In contractul de asociere e cit se poate de clar stipulat ca societatea care se ocupa cu preluarea deseurilor are obligatia sa actualizeze serviciile oferite conform cerintelor legale, orice fel de nerespectare a clauzelor din contract putind duce la denuntarea unilaterala a contractului. Urmeaza sa analizam aceasta situatie si sa luam o decizie". Viceprimarul a mai adugat ca, in curind, se vor face modificari si la zonele atribuite fiecaruia din cei trei operatori, dar ca acestea vor fi anuntate la momentul potrivit.




Categorie articol: 

Comentarii