Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Reguli noi pentru blocarea si ridicarea masinilor parcate neregulamentar

Consiliul Local Municipal a aprobat regulamentul in baza caruia va functiona, de acum inainte, activitatea de blocare, ridicare, transport, depozitare si eliberare a autovehiculelor stationate neregulamentar pe domeniul public. Potrivit acestui document, motivul organizarii acestei activitati este "protejarea si refacerea spatiilor verzi, asigurarea protectiei pietonale si rutiere, fluidizarea traficului rutier, decongestionarea drumurilor publice, facilitarea accesului la obiectivele de interes public, optimizarea transportului in comun, diminuarea problemelor legate de parcarea la domiciliu si cea la destinatie, eliberarea domeniului public de autoturismele abandonate".
Chiar daca aceasta activitate nu este noua pentru orasul Braila, consilierii au decis sa stabileasca reguli mai clare pentru desfasurarea ei si, nu in ultimul rind, sa se intre in legalitate, dupa ce o hotarire judecatoreasca a stabilit recent ca modul in care se desfasura ridicarea masinilor pina acum nu a fost unul legal. Astfel, daca pina de curind, de acest tip de serviciu se ocupa o firma privata, care avea un protocol de colaborare cu Primaria, in baza unei simple dispozitii de primar, mai nou, lucrurile vor fi gestionate de catre Directia de Administrare si Gospodarire Locala, in calitate de operator. Operatiunea de blocare se va realiza asupra "vehiculelor de orice marca", insa cu mici exceptii: masinile Politiei, Ambulantei, Protectiei Civile, Jandarmeriei, MAPN, Ministerului Justitei, SMURD, unitatilor speciale ale SRI si SPP, autoturismele din dotarea autoritatilor publice si ale serviciilor descentralizate, aflate in misiune. Constatarea opririi sau stationarii neregulamentare se va face de catre Politia Rutiera, Politia Comunitara si reprezentantii DAGL, imputerniciti prin dispozitia primarului.
In ce priveste firma care se va ocupa efectiv de blocarea rotilor, stabilita prin licitatie, va trebui sa detina autovehicule care sa indeplineasca mai multe conditii: * sa fie inscriptionate cu specificul activitatii, la loc vizibil * sa detina mijloace de comunicare cu dispeceratul * sa detina un numar suficient de dispozitive si chei pentru blocare/deblocare. Dispozitivele de blocare, la rindul lor, trebuie sa indeplineasca o serie conditii: * sa fie atestate de RAR * sa nu degradeze autovehiculele pe care sint montate * sa se monteze numai pe roata din stinga * sa asigure imposibilitatea desfacerii sau deteriorarii * sa aiba inscriptionate numele, adresa si numarul de telefon al operatorului * sa permita montarea si demontarea in maxim 5 minute. Cei care realizeaza aceasta activitate sint obligati sa fotografieze sau sa inregistreze pe suport magnetic autovehiculul, inainte si dupa blocare si sa mentioneze data si ora fotografierii. Deblocarea rotilor se va face in maximum 60 de minute de la prezentarea dovezii achitarii taxei. In cazul in care un autovehicul ramine imobilizat cu dispozitiv mai mult de 24 de ore fara plata taxei, se percepe un tarif suplimentar de stationare, pentru fiecare zi de intirziere.
Pentru activitatea de ridicare a masinilor, prestatorul trebuie sa aiba autovehicule specializate si asigurate CASCO, sa detina un spatiu de depozitare corespunzator, in care sa asigure securitate totala masinilor si trebuie sa-si asume intreaga responsabilitate pentru orice stricaciune produsa autovehiculelor ridicate.

Nedeblocarea unui autovehicul in termen de maxim 60 de minute de la prezentarea chitantei de plata a taxei va fi sanctionata cu numai 50 lei

Tarifele aprobate de Consiliul Local sint: * pentru deblocarea rotilor -50 lei/autovehicul; pentru ridicare, transport, depozitare si paza - 400 lei/autovehicul ; tarif de stationare si paza pina la eliberare - 100 lei/autovehicul/zi. Pe de alta parte, pentru eventuala deteriorare sau demontare a dispozitivelor de blocare, soferii care nu-si stapinesc nervii va trebui sa plateasca o amenda de 1.000 lei.
Exista insa amenzi si pentru cei care blocheaza sau ridica masinile fara drept: ridicarea unui autovehicul fara dispozitia agentului constatator il va costa pe cel care face acest lucru 1.000 lei; eliberarea unui autovehicul fara respectarea prevederilor acestui regulament va fi penalizata cu 1.500 lei si ceea ce este mai dureros pentru proprietari, nedeblocarea unui autovehicul in termen de 60 de minute va fi sanctionata cu numai 50 lei. Constatarea acestor ultime fapte se face de catre Politia Comunitara.
Programul de desfasurare a activitatilor de blocare roti sau de ridicare a masinilor parcate neregulamentar este in zilele lucratoare, intre orele 6-22, iar simbata si duminica, intre 8 - 16.
Primarul municipiului, Aurel Simionescu, a precizat ca, desi in urmatoarele doua luni nu se vor mai ridica masini, soferii care parcheaza neregulamentar nu vor scapa fara amenda: "Noi estimam ca pina la 1 ianuarie, acest serviciu sa se poata desfasura pe proceduri legale, pentru ca instanta nu a negat necesitatea, ci forma in care s-a desfasurat aceasta activitate, prin dispozitie a primarului si nu prin Hotarire de Consiliu Local. Pina in ianuarie nu vom mai ridica masini, dar eu ii avertizez pe cei care isi parcheaza masinile in zone in care nu au voie sa faca asta ca exista inca in vigoare o Hotarire a Consiliului Local care prevede amenzi".




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii