Mergi la conţinutul principal

Recuperatori pentru Fisc

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, recent, procedura de selectie a lichidatorilor si a administratorilor judiciari agreati de Ministerul Finantelor pentru recuperarea datoriilor catre stat care depasesc trei milioane de lei. Potrivit ordinului ANAF, pentru participarea la selectie a potentialilor lichidatori, ofertantii trebuie sa depuna o serie de documente, printre care certificatul de atestare fiscala, o dovada din partea Uniunii Nationale a Practicienilor in Reorganizare si Lichidare, din care sa rezulte ca nu a fost sanctionat profesional sau disciplinar in ultimii trei ani, portofoliul de societati reorganizate sau lichidate si o declaratie prin care ofertantul sa garanteze accesul autoritatilor fiscale la informatiile cuprinse in dosarul de lichidari sau reorganizarea firmei vizate. Lista lichidatorilor si a administratorilor judiciari selectati va fi publicata pe pagina de Internet a ANAF.
Onorariul lunar al administratorului sau al lichidatorului nu poate fi mai mare de 2.000 lei/luna, potrivit unui ordin al ministrului Finantelor. In plus, administratorul sau lichidatorul desemnat in procedura insolventei va putea primi onorariu de succes care, insa, nu poate depasi 7% din sumele obtinute prin valorificarea bunurilor. Proiectul mentionat prevede ca lichidatorii sau administratorii judiciari pot primi onorariu de succes si in cazul recuperarii a mai mult de jumatate din valoarea creantei. Astfel, onorariul de succes va reprezenta cel mult 7% din suma incasata din valorificarea bunurilor, exclusiv TVA, numai in situatia in care creanta este recuperata integral in termen de un an de la data deschiderii procedurii.
Pentru creantele recuperate in proportie de peste 80%, inclusiv, in termen de 18 luni, nivelul maxim al onorariului va fi de 6%. In cazul in care creanta este acoperita intr-un procent mai mare de 50%, in doi ani de la momentul deschiderii procedurii, administratorul sau lichidatorul va primi un onorariu de succes de maximum 5% din suma incasata din valorificarea bunurilor, exclusiv TVA. Legea privind procedura insolventei a intrat in vigoare in luna iulie, inlocuind prevederile Legii nr.64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro