Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Rebranding Brăila, o strategie ce prinde contur

Colaborare între sistemul public şi privat, necesitatea conştientizării şi exploatării resurselor şi valorilor locale, în paralel cu elaborarea de strategii coerente, sunt doar câteva dintre dezideratele cu care au fost de acord toţi participanţii la cea de a doua ediţie a Rebranding Brăila, găzduită de Muzeul de Istorie în weekendul abia încheiat. În plus, s-a desprins ideea unanim acceptată că se impune implementarea unei strategii de rebranding prin acţiuni susţinute, însă e nevoie de o adaptare a cadrului legislativ astfel încât să fie facilitată demararea acestor procese, în paralel cu o serie de campanii de informare, motivare şi angrenare a populaţiei în tot acest proces. Din discuţii a mai reieşit clar şi faptul că principalele atuuri pe care comunitatea locală ar trebui să marjeze în acţiunea de rebranduire ar fi Dunărea, particularităţile gastronomiei locale, tradiţiile şi legendele, personalităţile locale care au făcut cunoscut numele oraşului în lume, arhitectura şi urbanismul, toate aceste ingrediente fiind necesare în stabilirea unei strategii complete şi complexe.

Prima provocare conturată la sfârşitul acestui seminar a fost însă lansarea a două concursuri, primul având ca target tinerii, iar al doilea, specialiştii în domeniul arhitectură. Practic, este vorba despre un concurs de filme de scurtmetraj, ce ar urma să fie realizate de tinerii brăileni, prin care aceştia să-şi exprime viziunea asupra potenţialului de schimbare a oraşului. "Brăila prin ochii tinerilor şi adolescenţilor" ar trebui să evidenţieze viziunea tinerei generaţii despre cele mai importante imagini care ar putea constitui brandul Brăila. Al doilea concurs se vrea a fi o competiţie internaţională - "Brăila cu faţa la Dunăre" - prin intermediul căreia să se ajungă la soluţia ideală din punct de vedere urbanistic şi arhitectural pentru a redefini zona de mal a fluviului. În cadrul dezbaterilor ocazionate de evenimentul Rebranding Brăila au fost atinse mai multe puncte de interes, pe de o parte ocazionate de discuţiile pe tema "Importanţa Planului Urbanistic General al Brăilei în dezvoltarea urbană şi economico-socială", dar şi cele prilejuite de prezentările de proiecte realizate sau în curs de implementare ce poartă semnătura autorităţilor locale. La fel de apreciate au fost şi prezentările legate de două studii de caz, managementul proiectului de brand pentru regiunea Valencia - Spania, precum şi al oraşului Edinburgh, întrucât au fost menţionate punctual etapele urmate de autorităţile celor două comunităţi pentru crearea brandului de zonă, respectiv oraş, dar şi secretele reuşitei acestor demersuri. "Principiile de bază ce ar trebui să fie incluse în strategia de rebranding a Brăilei sunt colaborarea continuă între agenţii publici şi privaţi, flexibilitate la punerea în aplicarea a planului, inovaţie constantă în găsirea alternativelor şi soluţiilor pentru diferite probleme şi, nu în ultimul rând, dezvoltarea durabilă şi adaptarea acţiunilor la contextul socio-economic", a explicat Nicoleta Ion, reprezentantul Asociaţiei Europene Dunărea.

Organizatorul acestui eveniment a fost Asociaţia Europeană Dunărea în parteneriat cu Primăria Brăila, Consiliul Judeţean şi Uniunea Generală a Industriaşilor din România - Filiala Brăila.




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii