Mergi la conţinutul principal

"Rabla" scârţâie şi la Brăila

Deşi prima a crescut comparativ cu 2008, ajungând la 3.800 de lei, iar dealerii au avut reduceri de mii de euro, "Rabla" a avut un start slab. Numai o sută de maşini vechi au fost predate de brăileni centrului de colectare fier vechi situat în incinta fostului combinat chimic de la Chiscani, aparţinând "Mioriţa Com", societatea autorizată pentru această activitate. "Lumea a mai început să aducă maşinile vechi, avem primite până acum circa 110 autoturisme. Acţiunea nu se ridică însă la nivelul anilor trecuţi, dar este bine că a început, chiar şi aşa. Probabil că băncile au început să dea drumul la credite, dar în principal brăilenii au fost atraşi de reducerile practicate de producătorii de maşini. Beneficiind de un discout de 2.000- 2.500 euro, la care se adaugă prima de casare, de 3.800 lei, oamenii au spus că, în general, au mai făcut credit la bănci cam de 15.000 lei şi astfel au putut să-şi permită o maşină nouă, cu o contribuţie proprie de circa 10.000 lei, ceea ce este convenabil.

Logan, maşină de criză

Numai la Logan nu au existat reduceri, dar aici cererea a fost foarte mare. Logan s-a dovedit a fi maşina cea mai profitabilă în vremuri de criză, atât pentru piaţa externă cât şi pentru Dacia", ne-a precizat Gabriel Cloşcă, administratorul centrului de colectare. Pe lângă reducerile practicate de majoritatea producătorilor de autoturisme, un alt avantaj de care au beneficiat cei care au optat pentru programul "Rabla" este faptul că puteau să plece cu maşina acasă în câteva ore, deoarece există stocuri pentru orice model. Ovidiu Dimofte, administratorul "Estima Motors", dealer Toyota, consideră că anul acesta punctul slab al programului "Rabla" nu stă în amânarea repetată a debutului, cât în valoarea mică a primei de casare. "Am vândut doar câteva maşini, nimic spectaculos, nu am atins nici pe departe cota. Vânzările sunt slabe, din cauza modului în care a fost gândit programul, este o problemă de management. Soluţia ar fi fost o primă dublă şi un număr de maşini la jumătate din cotă. Impactul ar fi fost mult mai mare", a spus Ovidiu Dimofte.

Fiasco şi la nivel naţional

Şi la nivel naţional, prima etapă din 2009 a programului "Rabla" a fost cea mai slabă: până la sfârşitul lunii aprilie s-au vândut doar 7.000 din cele 20.000 de maşini aflate în această ofertă. Dacia abia a vândut cele 1.731 de unităţi, grupul Renault/Nissan 1.020 de unităţi, Skoda 777, iar Chevrolet, Opel, Ford şi Fiat au vândut între 400 şi 500 de maşini. Guvernul a majorat, în acest an, numărul maşinilor pentru care acordă primă, la 60.000.
Reamintim că programul "Rabla" se va derula în trei etape în acest an, prima până pe 29 mai, a doua de la 1 iunie la 31 august şi ultima de la 1 septembrie până pe 11 decembrie, pentru fiecare etapă fiind alocate câte 76 milioane lei (respectiv pentru câte 20.000 de maşini), iar bugetul total pentru acest an este de 228 milioane lei.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro