Mergi la conţinutul principal

Pulsul mediului sanitar privat brăilean, pe stare de urgenţă

• medicii de familie sunt cei mai afectaţi, deoarece Statul nu-i ajută nici măcar cu echipamente de protecţie, aşa cum ar fi trebuit, susţine preşedintele SNMF Brăila • aceştia se văd nevoiţi să-şi cumpere singuri cele necesare, în limita stocurilor disponibile şi la suprapreţ • clinicile medicale „Kaliophion”, „MedLife” și „Diaconia” funcţionează în parametri normali, în timp ce „West Clinique” a suspendat activitatea pentru ORL, în rest totul decurgând normal • în ceea ce priveşte stomatologia, medicii din Brăila au luat decizii diferite

 

Dacă de sistemul public de sănătate se vorbeşte continuu, reporterii „Obiectiv-Vocea Brăilei” au dorit să afle ce se întâmplă cu mediul privat din Brăila, dar şi cu medicii de familie care, deşi nu sunt atât de mediatizaţi, fac parte tot din prima linie şi se confruntă cu lipsuri.

Dintre clinicile medicale mari private din municipiu, doar reprezentanţii „Kaliophion”, „MedLife” şi „West Clinique” au răspuns întrebărilor jurnaliştilor. Dr. Claudiu Leonida, cel care a pus bazele „Kaliophion Medical”, ne-a declarat că nu se pune problema suspendării temporare a activităţii. „Încercăm să ne aliniem recomandărilor şi deciziilor autorităţilor, în ceea ce priveşte distanţa socială, dezinfectarea frecventă, dar lucrăm în program normal. Oamenii mai au şi alte afecţiuni şi trebuie trataţi”, ne-a declarat dr. Leonida.

La „West Clinique” s-au luat măsuri, precum triajul, distanţa socială, dar şi suspendarea temporară a activităţii în cabinetele de ORL. „Am suspendat temporar activitatea pentru ORL, din cauza infecţiilor respiratorii acute. În rest, avem mai multe săli de aşteptare, iar cei care vin la programare nu prea se întâlnesc unii cu alţii, am restrâns şi numărul de programări. Dezinfectăm frecvent, deşi preţurile au crescut foarte mult, măştile sunt şi ele scumpe, dar trebuie să le avem în clinică şi să le folosim pentru protecţia noastră şi a pacienţilor”, ne-a declarat managerul clinicii, Maranda Enciu.

Clinica MedLife are o abordare uşor diferită. „Pentru a spori siguranţa epidemiologică a tuturor pacienţilor care ne trec pragul în această perioadă, am creat noi circuite în clinicile MedLife pentru pacienţii cu patologie respiratorie acută, astfel încât să nu fie necesară intersectarea acestora cu femeile însărcinate, cu pacienţii oncologici, pacienţii cu diabet, pacienţii cu boli cardiovasculare sau cu alte patologii. În acest fel putem proteja atât pacienţii, cât şi personalul medical. Totodată, am implementat măsuri de triaj atât la nivelul call center-ului, aceasta fiind prima etapă prin care încercăm să obţinem o înţelegere cât mai clară a situaţiei pacienţilor, cât şi la intrarea în clinici de către echipe medicale speciale, responsabile cu implementarea corespunzătoare a procedurilor impuse de autorităţi. În toate clinicile MedLife din ţară există spaţii special amenajate pentru izolarea cazurilor suspecte de boli infecţioase şi se aplică proceduri complexe de igienizare şi dezinfecţie a tuturor spaţiilor. Reiterăm că în situaţia pacienţilor suspecţi de infecţie cu noul Coronavirus se aplică protocoalele în vigoare, pacienţii fiind îndrumaţi către centrele de boli infecţioase acreditate de Ministerul Sănătăţii, care sunt singurele în măsură să gestioneze astfel de cazuri”, ne-au transmis reprezentanţii MedLife.

Clinica privată „Diaconia” funcționează cu program normal. Asta ne-a declarat directorul executiv Teodora Ciucă, în cursul zilei de ieri, dar după închiderea ediției print, astfel că această precizare este disponibilă doar în varianta online a acestui articol. „Fiind o unitate medicală, conducerea noastră a hotărât să funcționăm după programul normal și în această perioadă, acoperind nevoile medicale ale pacienților noștri. Atâta timp cât din personalul angajat nu a intrat nimeni în contact cu persoane din afara țării și nici nu a călătorit în străinătate în țările cu zone de risc, clinica va funcționa normal. Ne-am luat măsuri suplimentare pentru dezinfectare și protecție a personalului și pacienților și dorim să slujim comunitatea brăileană, după cum este și semnificația numelui pe care-l are clinica. Suntem totodată atenți la orice indicație viitoare din partea Ministerului Sănătății”, ne-a transmis directorul executiv al clinicii „Diaconia”.

Conducerea Centrului Medical Griviţa nu a dorit să ofere informaţii pe acest subiect.

 

Medicii neprotejaţi din prima linie

 

Medicii de familie sunt cei din prima linie, dar foarte puţin mediatizaţi în aceste momente. Şi cei mai aglomeraţi! Potrivit preşedintelui Societăţii Naţionale de Medicină de Familie – filiala Brăila, dr. Viorica Naumov, medicii de familie sunt în cabinete, consultă, fac programări în regim normal de lucru, fac înştiinţări de izolare la domiciliu, dar şi monitorizează starea de sănătate a brăilenilor întorşi din străinătate şi autoizolaţi voluntar la domiciliu. „Suntem din prima linie, suntem foarte expuşi, nu ştim câţi dintre pacienţii care se prezintă în cabinetele noastre au fost contacţi. Şi medicii de familie au nevoie de echipamente de protecţie, dar, deşi starea de urgenţă presupune să fie şi Medicina de familie aprovizionată gratuit cu cele necesare, acest lucru nu se întâmplă. Noi suntem nevoiţi să ne cumpărăm din banii noştri echipamente de protecţie, măşti, dezinfectanţi, bineînţeles la preţuri mari şi când găsim stocuri...”, ne-a declarat dr. Naumov.

Foarte important de ştiut este că la cabinetele medicilor de familie se pot prezenta aparţinătorii pacienţilor pentru a ridica reţete, fără a fi nevoie de cardul de sănătate. Mai mult, pentru a degreva activitatea doctorilor din spitale, medicii de familie pot prescrie reţete fără scrisoare medicală.

 

Cabinetele stomatologice, program diferit

 

Cabinetele stomatologice acţionează diferit. Nefiind o decizie a autorităţilor de la Bucureşti în ceea ce priveşte activitatea acestei ramuri medicale, măsurile de prevenţie diferă. Oricum, în majoritatea cazurilor din Brăila, stomatologii au luat decizia de a-şi restrânge programul de funcţionare cu posibilitatea suspendării temporare a activităţii. Spre exemplu, un cabinet stomatologic din Centrul Vechi mai are program doar în această săptămână, urmând ca de săptămâna viitoare să-şi închidă, temporar, uşa. Alţii au luat decizia de a trata urgenţele şi de a termina lucrările în curs ale pacienţilor, fără a primi alte persoane care nu au probleme acute.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro