Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

PSD bate câmpii pe autostrăzile altora

„În ultimii trei ani, Guvernul Ponta a realizat cea mai mare creştere a numărului de kilometri de autostradă", grăit-a, recent, senatoarea PSD Gabriela Vrânceanu-Firea, purtătoare de cuvânt a partidului. "Facem un apel către liberali să se ralieze pactului pe Transporturi propus de Victor Ponta. Un astfel de acord este necesar tocmai pentru că schimbările de guverne să nu ducă la blocarea sau amânarea unor proiecte importante, aşa cum s-a mai întâmplat în trecut", a continuat din-nou-gravida Firea.
"Noi am trimis răspunsuri la toate observaţiile pe care CE le-a avut la Masterplanul general de transport, sperăm ca în cel mai scurt timp, până la finalul lunii mai, să primim aprobarea finală şi să se semneze programul de infrastructură mare în România. Dacă vom reuşi să implementăm toate programele pe care le avem, am putea rezolva interconectivitatea între regiunile istorice ale României în următorii patru ani, ceea ce ar fi un lucru excepţional", a declarat, la rândul său, ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
În primul rând, ca să fie clar pentru toată lumea: Guvernul Ponta a inaugurat doar kilometri de autostradă începuţi şi contractaţi de guvernele anterioare, mare parte pe vremea fostului ministru al Transporturilor, Anca Boagiu. Guvernul Ponta nu a realizat nici măcar un kilometru nou de autostradă în cei 3 ani de guvernare. Şi nu o va face nici în acest an, pentru că abia în 2016 sunt preconizate a se finaliza primele tronsoane de autostradă începute de guvernarea PSD.
În al doilea rând, blocarea sau amânarea unor proiecte importante s-a produs exact în ultimii 3 ani şi exact de către cei aflaţi la guvernare, nicidecum de Opoziţie. Iar cel mai mare proiect blocat nejustificat a fost Autostrada Piteşti - Sibiu, care a redevenit prioritară pentru Guvernul Ponta doar zilele trecute, abia după ce Comisia Europeană i-a dat cu Masterplanul de transport peste ochi.
Cât priveşte „speranţele" lui Ioan Rus, de a lega regiunile istorice prin autostrăzi în următorii 4 ani, acestea sunt doar noi poveşti de adormit electoratul pesedist. Nu, indiferent cât de repede aprobă CE Masterplanul de transport modificat şi indiferent cât de repede s-ar derula procedurile, ceea ce spune Rus este imposibil de realizat în realitate. Ca să interconectezi regiunile istorice, ar trebui ca, până în 2019, să se finalizeze fie autostrăzile Piteşti - Sibiu plus Târgu-Mureş - Iaşi, fie autostrăzile Ploieşti - Comarnic - Braşov plus Sibiu - Braşov - Bacău. Toate sunt autostrăzi prin munţi, deci greu de construit, şi pentru niciuna nu a fost demarată procedura de licitare. Dacă măcar una dintre cele două variante s-ar finaliza în 2022, pentru a beneficia de fondurile europene nerambursabile alocate României pentru perioada 2014-2020 (din care PSD a pierdut deja aproape un an şi jumătate), şi tot ar fi un miracol! Dar miracolele nu se fac bătând câmpii.
Şi apropo, poate că Firea, Rus şi Ponta au uitat, dar eu nu pot uita promisiunea premierului, din februarie 2013, potrivit căreia, dacă autostrada Comarnic - Braşov nu va fi finalizată în 2016, el nu va mai candida la alegerile parlamentare. Au trecut mai bine de 2 ani de atunci şi, în privinţa construirii acestei autostrăzi, nu s-a demarat nimic concret. Prin urmare, în mod cert, Ponta nu va mai candida în 2016. Desigur, la cât de mult îşi respectă Ponta promisiunile, acum bat eu câmpii.

 




Categorie articol: 

Comentarii