Mergi la conţinutul principal

Programul Rabla ar putea suferi modificări în 2021

* programul Rabla este un program de succes, al cărui scop ar fi să scoată din circulație mașinile poluante * le înlocuiește cu mașini noi, numai că ele sunt tot poluante, chiar dacă într-o mai mică măsură, spune ministrul mediului, Tanczos Barna * de aceea, el ar vrea ca acest program să vină cu măsuri alternative și să dea posibilitatea de a cumpăra și alte mijloace de transport, nepoluante, cum ar fi, de pildă, trotinetele electrice

 

„Cine predă mașina și scoate din circulație o mașină poluantă să aibă opțiunea să cumpere și altceva decât mașină, un alt mijloc de transport. În București, de exemplu, de ce n-am putea să cumpărăm acele trotinete electrice și să folosim trotinetele electrice în loc de mașini? Trebuie să ne gândim și la asemenea opțiuni, pentru că echilibrul ar fi mult mai mult în favoarea mijloacelor de transport nepoluante, hibrid, electric”, a declarat Tanczos Barna la Digi24.

Mașinile hibrid sunt și acum incluse în programul Rabla, iar în prezent, sunt depuse dosare pentru peste 5.000 de mașini electrice, tot în cadrul programului Rabla, a spus Tanczos Barna.

Tichetele pentru hibrid și electrice vor rămâne în continuare valabile, iar Ministerul Mediului va căuta să suplimenteze bugetul programului Rabla în 2021, deși,  spune ministrul Tanczos Barna, bugetul pe 2020 nu a fost consumat în totalitate.

„Probabil trebuie mai multă campanie de informare. Mașinile electrice sunt destul de scumpe astăzi, dar cu siguranță în doi-trei ani, lucrurile se vor schimba radical. Avem deja producători de mașini care în patru-cinci ani se gândesc să scoată complet din fabricație motoarele standard”, a arătat ministrul mediului.

În ceea ce privește stațiile de încărcare, există un program special la Fondul de mediu. Au fost finanțate peste 300 de stații de încărcare în 2020. Autoritățile locale vin și aplică pentru acest sprijin financiar și se va continua această finanțare.

„Dar mai avem nevoie de o discuție și cu sistemul național de electrificare, pentru că în anumite zone este practic insuficientă rețeaua actuală, trebuie să se facă investiții și pe partea de transport de energie electrică”, a semnalat Taczos Barna.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro