Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Profesorii braileni nu au fost prinsi copiind la titularizare

Ieri, s-a incheiat concursul de ocupare a posturilor vacante pentru anul scolar 2006-2007 din unitatile de Invatamint preuniversitar de stat din judetul Braila. In a doua zi de examen s-a inregistrat un numar de 29 de absenti si, conform datelor oferite de conducerea inspectoratului scolar, nu au existat cazuri de copiat. La iesirea din sali, candidatii care au optat pentru posturile scoase la concurs la centrele de la Grupurile Scolare "Mihail Sebastian" si "Anghel Saligny" schimbau impresii despre desfasurarea concursului si despre modul de rezolvare a subiectelor. Pentru o buna parte din candidati examenul de ieri a fost diferit fata de cel desfasurat in prima zi in celelalte centre si fata de cel national, in primul rind datorita dificultatii subiectelor. Citeva candidate pentru posturile de limba romana au fost de parere ca, spre deosebire de examenul de ieri, ceea ce s-a dat in prima zi au fost lucruri elementare pe care si un copil de clasa a VIII-a care a sustinut examenul de capacitate ar fi stiut sa le rezolve. "Cine o fi facut subiectele astea, ca au fost groznice. A trebuit sa stau jumatate de ora sa ma adun, numai ca sa citesc subiectele, ca sa reusesc sa inteleg cerintele. Pai ce s-a dat ieri a fost floare la ureche, sa scrii valorile lui “o” si ale verbului “a fi”, asta toata lumea trebuie sa stie, iar la noi... ce-i aici, e groaznic! La literatura trebuia sa tratam subiectul cu Blaga in 3 - 5 pagini, la gramatica a fost foarte greu, iar la metodica trebuia sa realizam un proiect de lectie cu aplicare pe genul liric. Mie nu mi se pare deloc corect, modul acesta de examinare, adica la unii dai mai usor, la altii mai greu? E bine cel putin ca nu concuram pe aceleasi posturi, dar totusi, nu e corect", a spus indignata una din candidate. Dupa iesirea din sali, candidatii de la centrul nr. 4 "Anghel Saligny" se indreptau "glont" catre avizier pentru a consulta baremele de evaluare si notare a lucrarilor. Unii erau bucurosi ca au reusit ca puncteze la majoritatea subiectelor si isi faceau deja calculul aproximativ al notei, altii, in schimb, erau dezamagiti si invocau printre altele lipsa de timp pentru parcurgerea intregii materii sau faptul ca ei la clasa nu folosesc respectivele notiuni. Concurs de titularizare in fiecare scoalaReferitor la diferenta nivelului de dificultate a subiectelor, inspectorul scolar general, Lilliana Tudoran, a spus ca acest lucru provine din faptul ca fiecare centru are comisii diferite de elaborare a subiectelor si baremelor de evaluare si notare: "La Braila nu a fost concurs unic de ocupare a posturilor didactice, fiecare comisie a elaborat cele trei variante de subiecte asa cum a considerat. Nici un candidat nu a fost eliminat din examen pentru tentativa de copiat, au fost doar doua cazuri in care la vederea subiectelor, candidatii au predat lucrarea si au iesit din sali. Se poate spune ca in judetul nostru concursul s-a desfasurat fara probleme. Este un exercitiu bun pentru toti, in conditiile aplicarii descentralizarii, iar profesorii trebuie sa se obisnuiasca cu acest sistem". Conducerea Inspectoratului Scolar a mai precizat ca, incepind cu anul viitor, se va schimba metodologia de organizare si desfasurare a examenului de titularizare in invatamint, intrucit concursul se va sustine la nivelul fiecarei unitati scolare, astfel, directorii putind recruta personalul necesar in functie de cerintele specifice ale scolii in momentul respectiv. Rezultatele se vor afisa dupa 48 de ore de la finalizarea examenului, iar cei nemultumiti de rezultat vor putea face contestatii. La nivel judetean va fi o singura comisie de contestatii, un singur presedinte, cu subcomisii pentru fiecare disciplina. Conform calendarului de desfasurare a concursului, rezultatele finale se vor afisa pe 25 iulie, in ordinea descrescatoare a mediilor obtinute de candidati, iar repartitiile celor care au obtinut note peste 5.00 se vor face in perioada 26 - 28 iulie.




Categorie articol: 

Comentarii