Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Profesori spanioli, interesaţi de învăţământul brăilean

Nouă profesori spanioli se află, pe parcursul acestei săptămâni, într-o vizită la Brăila, pentru a cunoaşte sistemul educativ de formare profesională iniţială, ocupaţională, continuă şi la distanţă, în unităţi de învăţământ şi centre de lucru. Schimbul de experienţă între şcoli din România şi Spania are loc în perioada 3 - 10 mai, în cadrul proiectului Leonardo da Vinci "Formarea în România". Acesta a fost iniţiat de Centrul Integrat de Formare Profesională "Porta da Auga" din Ribadeo, Galicia - Spania. În România se derulează sub forma unui parteneriat între instituţia amintită şi Colegiul Economic "Ion Ghica", director Andrei Puia, şi Grupul Şcolar Industrial "Panait Istrati", director Emilia Creţu. Prima parte a proiectului s-a desfăşurat marţi, la Colegiul Economic "Ion Ghica", unde cei 9 profesori spanioli, având ca specializare mecanic auto, au prezentat şcolile din care provin şi au studiat sistemul educativ de formare profesională din România. "Proiectul este câştigat de Colegiul Economic în colaborare cu Grupul Şcolar «Panait Istrati». În cadrul acestui proiect, un grup de profesori din 3 oraşe din nordul Spaniei a venit în Brăila să se documenteze pe formarea profesională a elevilor şi a adulţilor", a precizat prof. Andrei Puia, directorul Colegiului Economic. Proiectul va continua miercuri cu o vizită la Grupul Şcolar Industrial "Panait Istrati", unde oaspeţii spanioli vor participa la orele de instruire teoretică şi practică şi vor avea acces în laboratoarele şi atelierele de lucru ale elevilor cu specializarea mecanic auto. În ultimele zile au fost programate vizite la centre de lucru cu specializarea mecanic auto.
Colegiul Economic "Ion Ghica" a mai derulat recent un proiect Comenius, intitulat "Femeia de ieri şi de azi, de aici şi de oriunde, între tradiţie şi modernitate", coordonat de prof. Evelina Turiac, ce a implicat vizita a 30 de profesori din Spania, Italia, Turcia şi Grecia.




Categorie articol: 

Comentarii