Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

"Principiul general este ca oricine polueaza trebuie sa plateasca"

La Grupul Scolar "C. D. Nenitescu", proiectul scolar "Apa si impactul ei asupra regiunii noastre" a ajuns in cel de-al treilea an. Proiectul este coordonat de o scoala din Germania, alaturi de care mai participa scoli din Belgia, Norvegia, Spania si Italia. In cadrul acestui proiect a avut loc o actiune intitulata "Schimb de profesori", ocazie cu care a venit la Braila consilierul pedagogic din Belgia, Jean-Pierre Bartholeyns. Acesta a precizat ca problema poluarii la Bruxelles este la fel de importanta ca la Braila pentru ca este un oras foarte mare. "Avem o statie de epurare si se mai construieste acum una, in alta parte a orasului. Ea ar trebui terminata la sfirsitul lui 2006. A fot inceputa in urma cu cinci ani. Daca folosesti apa, trebuie sa o si cureti, iar sistemul de epurare costa, asa ca trebuie sa platesti. Platim si pentru apa care o aruncam din casa, pentru fiecare metru cub, chiar si pentru apa de ploaie colectata si aruncata. Principiul general este ca oricine polueaza trebuie sa plateasca", a explicat consilierul pedagogic Jean-Pierre Bartholeyns. La Braila problemele de poluare a mediului sint foarte grave, a spus profesorul Romeo Mocanu, coordonatorul proiectului de la Grupul Scolar "Nenitescu". "In anii trecuti, am facut analiza apelor si am demonstrat ca apa Dunarii este poluata. Anul acesta am analizat situatia, iar concluzia este grava. Nu avem statie de epurare a apei, iar unitatile industriale care deverseaza ape uzate au statii de tratare a apei, insa acestea nu lucreaza la o capacitate satisfacatoare", a spus prof. Romeo Mocanu. Produsele finale ale proiectului, care vor fi prezentate la ultima intilnire de proiect din luna mai, cuprind: o carte alba care trece in revista principalele probleme de mediu din fiecare tara, probleme mentionate de diferite organizatii sau chiar vizibile cu ochiul liber, probleme care se presupune ca vor aparea in viitor si solutii propuse de elevi, insa se vor cauta rezolvari realiste, care ar putea chiar sa fie aplicate.
Despre sistemul de invatamint din Belgia, consilierul Jean-Pierre Bartholeyns a spus ca nici la ei educatia nu este foarte importanta pentru politicieni si, in consecinta, nu primeste foarte multi bani din partea statului. Ceea ce se realizeaza in scoala se face din sponsorizari, prin bunavointa oamenilor de afaceri, care nu sprijina scolile cu sume importante de bani, dar ofera ajutor sub alte forme materiale: material didactic, calculatoare, programe. "La noi in scoala sint aproximativ 200 de calculatoare la peste 600 de elevi, dar sint si scoli unde la acelasi numar de elevi sint doar 20 de computere. Noi avem si un sistem de supraveghere cu camere video, implementat acum noua ani, care asigura un mediu nonviolent. In timp, am cumparat mai multe camere si am ajuns la 18, cite doua pe un coridor, dar acestea sint folosite numai pentru a dovedi o infractiune, nu pentru a dovedi intirzieri sau alte probleme ale scolii. Vizionarea casetelor se realizeaza doar in prezenta politiei", a mai povestit consilierul pedagogic Jean-Pierre Bartholeyns din Belgia.
Urmatoarea intilnire din cadrul proiectului va avea loc in luna mai, chiar la Buxelles.




Categorie articol: 

Comentarii