Mergi la conţinutul principal

Primarul nu vrea să lase oraşul în întuneric şi gunoi

Primarul Aurel Simionescu este prins zilele acestea în vâltoarea reducerilor. Mai precis, a reducerilor de personal, dar şi a reducerilor cheltuielilor cu serviciile publice. Dacă în ceea ce priveşte reducerile de personal edilul şef nu este dispus să îşi lase angajaţii pe drumuri, deşi, conform noilor normative ar mai trebui să renunţe la câteva zeci de funcţionari publici, în privinţa cheltuielilor cu serviciile publice se vede nevoit să jongleze cu capitolele de cheltuieli, asta ca să nu lase străzile în întuneric şi cu gunoiul neridicat.

Conform declaraţiilor primarului, referitor la schema de personal, după noile reglementări ar trebui să trimită acasă în jur de 15-20 de oameni, pentru care însă se străduieşte să găsească o alternativă: "Eu nu doresc să avem astfel de disponibilizări. Sincer, noi doream să angajăm pe posturile celor care sunt acum în concediu de maternitate, post - maternitate, celor care au ieşit la pensie. Le-am blocat, erau în jur de 15 astfel de posturi, mai sunt încă 5 sau 6 persoane care îndeplinesc condiţiile de pensionare şi care stăteau aşa, între ape, dar vor pleca şi dumnealor până în octombrie. Atunci, problema va fi la circa 15-20 de oameni, pentru care trebuie să găsim o formulă de aşezare în organigramă, astfel încât să intrăm în cifra pe care o avem, ca şi standard. Eu sper ca, după aceste şase luni, lucrurile să ajungă într-o formă ceva mai bună, pentru că suntem în situaţia în care vom avea mai puţini salariaţi, cu 25% mai puţin la salariu. În condiţiile în care unii erau la 7-8 milioane lei vechi, până la 10 milioane salariu, reducerea aceasta îi afectează foarte mult. În plus, reducerea salariilor vine cumulată cu reducerea unor sporuri care erau la începutul acestui an, astfel încât, pentru unii, reducerea veniturilor este undeva la 50%. Fiecare are o serie întreagă de obligaţii, de datorii, şi atunci este dificil de estimat până când vom putea să menţinem oamenii în activitatea pe care o desfăşurăm", a comentat primarul.
Referitor la reducerea cu minim 20% a cheltuielilor cu serviciile publice, Simionescu a explicat că nu este atât de uşor pe cât s-ar crede, deoarece există domenii unde nu poţi, peste noapte, să reduci bugetul. El a dat exemplul iluminatului stradal şi salubrizării, explicând că aici, deşi va reduce din cheltuieli, în niciun caz nu va putea ţine cont de limita de 20%, deoarece nu poate da jos un bec din două de pe stradă şi nici lăsa gunoiul neridicat: "Trebuie să vedem cum vom gestiona această problemă. Din unele capitole vom tăia mai mult, din altele mai puţin, pentru că e greu la iluminat stradal sau salubritate să tai 20%. Va trebui să vedem cum gestionăm situaţia în perioada următoare, pentru că nu putem să lăsăm oraşul în întuneric sau în gunoaie. Dar trebuie să facem reduceri din toate capitolele, pentru că aşa ne cere legea. O să vedem cum le aşezăm, în aşa fel, încât, pe total, să intrăm în cifra respectivă". Simionescu a mai adăugat că, cel mai probabil, va trebui să reducă mai mult costurile din zona investiţiilor şi a infrastructurii pentru a salva iluminatul public şi salubritatea.

Nici parlamentarii nu au fost ocoliţi de decizia de a reduce cheltuielile. Aşa cum a explicat senatorul PSD Ion Rotaru, pentru a face acest lucru ar trebui ori să dea un angajat de la cabinet afară, ori să reducă salariile tuturor, dar a precizat că nu a luat încă o decizie în acest sens: "La cabinet este o sumă forfetară, care a fost redusă cu 25%. Din această perspectivă, ori renunţi la cineva, ori reduci corespunzător cu 25% salariul la toţi cei pe care îi ai angajaţi. Eu nu am luat o decizie deocamdată. Mă voi întâlni cu personalul şi voi stabili", a explicat Rotaru.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro