Mergi la conţinutul principal

Primariile din judet nu sint pregatite pentru situatii de urgenta

Prefectul judetului si presedintele CJ nu sint singurii sefi de institutii care sint nemultumiti de modul in care se realizeaza comunicarea cu primariile din judet. Astfel, pe lista nemultumitilor se adauga si seful Centrului Operativ al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta, Gheorghe Pascali. Acesta a atras recent atentia asupra faptului ca, de cite ori are loc cite un incendiu in judet, reprezentantii primariei sint ultimii de gasit atunci cind vine vorba de constatari si intocmit rapoarte, ba, de cele mai multe ori, nu sint de loc de gasit: "De cele mai multe ori, are loc incediul, dam de seful de post, dar de la primarie nu gasim pe nimeni. Nu se poate asa ceva". Acesta a mai adaugat ca exista unele zile in care faxul primariei ramine neclupat facind practic imposibila transmiterea informatiilor de ultima ora privind situatiile de urgenta: "Domnilor primari, trebuie sa desemnati clar persoana care se ocupa de reteaua VPN instalata in toate primariile, si care trebuie sa ii dea drumul. Mai mult, trebuie sa intelegeti ca asa cum lucram noi, adica si simbata si duminica, asa trebuie sa lucreze si cineva la dvs.". Pascali a mai explicat ca primariile trebuie sa ia masuri si pe linia prevenirii diferitelor situatii de urgenta si a educarii oamenilor, deoarece nu dispun de bugete atit de mari incit sa acopere eventualele pagube create in urma unor astfel de situatii. Cu aceasta ocazie, acesta le-a adus aminte ca primariile din judetul Braila sint in urma si cu indeplinirea ordinului Ministrului 618/2005 privind modul de organizare al serviciului de voluntariat pentru situatiile de urgenta: "Ce am primit noi pina acum sint doua faxuri si-o hirtie cu care nu putem sa facem nimic. Pai asta nu este plan domnilor! Trebuie intocmite niste dosare, cu situatii, persoane, in fine toate datele de care e nevoie pentru asa ceva. Nu ce ne-ati trimis dumneavoastra. Mai mult, trebuie sa colaborati, sa va puteti ajuta vecinii, comunele vecine, in caz de urgenta, pina se intervine de la oras. Trebuie sa fiti organizati. Seful centrului operativ ISU Braila a mai explicat ca, in cel mai scurt timp, trebuie ocupate si functiile de sefi servicii pentru situatii de urgenta din cadrul pimariilor: "Cu cit angajati mai repede om pe acest post, care sa aiba totusi si cit de cit habar despre ce e vorba, cu atit acest serviciu se va organiza mai repede si veti fi mai pregatiti. Dar pentru toate astea trebuie sa va mobilizati odata".

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro