Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Primaria Braila i-a ajutat pe greci sa faca rost de bani

Grecii de la "Athena" SA, firma care a transformat cartierele Chercea, Radu Negru si Brailita in santiere abandonate, nu mai au nici o scuza sa amine finalizarea lucrarilor. Primarul Constantin Cibu ne-a declarat, ieri, ca interventiile facute la Ministerul Economiei si Finantelor au dat roade si cu sprijinul ministrului Varujan Vosganian, s-a semnat un adendum la contractul de canalizare a Brailei. Concret, pe linga cele 17,7 milioane de euro prevazute in contractul initial, ce prevedea canalizarea si asfaltarea a circa 30 kilometri de strazi, se mai adauga 4,7 milioane euro, pentru inca 7 km de strazi. Extinderea finantarii presupune si prelungirea termenului de finalizare a lucrarilor, pina in primavara anului 2008. "In baza prelungirii termenului, firma "Athena" va putea contracta un credit de citeva milioane de euro, cu ajutorul caruia sa poata reincepe in forta lucrarile abandonate in prezent", ne-a explicat primarul Cibu. Potrivit acestuia, Comisia Europeana si-a dat acceptul pentru adendum, punind, totusi, o conditie: Primaria Braila sa garanteze acoperirea sumei de 4,7 milioane de euro, in cazul in care banii se dovedesc neeligibili pentru finantarea europeana. "Noi avem o Hotarire de Consiliu Local Municipal in acest sens, asa ca am semnat, fara probleme. Era nevoie de extinderea contractului, pentru a fi incluse in investitie si alte strazi decit cele din proiectul initial. E vorba despre strazile unde au fost probleme in timpul inundatiilor de acum doi ani", ne-a declarat Cibu.

Bugetul Brailei risca 4,7 milioane de euro, pentru "Athena"

Mai pe intelesul tuturor, Primaria Braila si-a luat angajamentul sa acopere integral investitia de 4,7 milioane de euro, daca Uniunea Europeana constata ca nu e cazul sa ne mai dea acesti bani si se razgindeste. Primarul spune, totusi, ca e foarte putin probabil sa se intimple asa ceva! Riscuri exista, insa, mai ales ca o conditie primordiala pentru acordarea finantarii externe este ca lucrarea sa se finalizeze pina la primavara anului viitor. Astfel, "Athena" si-a luat angajamentul sa termine pina atunci atit asfaltarea strazilor pe care le-a sapat, iar apoi le-a abandonat, cit si montarea conductelor de canalizare pe noile strazi introduse in proiect. Or, dupa cum stim cu totii, de la "Athena" ne putem astepta la surprize din cele mai neplacute! Grecii ar fi trebuit sa termine complet, in decembrie 2006, canalizarea si asfaltarea celor 30 km de strazi insa, la jumatate de an de la trecerea termenului limita, abia daca s-a finalizat montarea conductelor si asfaltarea a nici 1 km de strada. Restul strazilor sint fie in stadiul de executare a fundatiilor, fie au fost sapate la 1 m adincime si lasate asa, de luni de zile. Pentru lucrarile executate pina acum, grecii au incasat 8 milioane de euro insa cu toate astea la un moment dat s-au blocat financiar, ajungind in situatia sa fie pusi sub supraveghere judiciara, la cererea creditorilor - furnizori de materiale si subcontractanti - carora le datorau in jur de 70 miliarde de lei vechi. Una dintre firmele tepuite este "Drumuri si Poduri" Braila SA. Aceasta a executat fundatii de strazi si asfaltari in valoare de 600.000 euro, dar grecii nu i-au platit decit 300.000 euro. Directorul "Drumuri si Poduri", fostul senator Viorel Balcan, a devent, astfel, unul dintre cei mai inversunati critici ai firmei "Athena". De altfel, atunci cind in mediile de afaceri brailene a inceput sa circule o informatie potrivit careia firma-mama "Athena" Grecia a fost cumparata de o mare societate de constructii inregistrata in Cipru, Balcan nu numai ca ne-a confirmat zvonul, dar i-a si acuzat pe sefii filialei brailene ca incearca sa dea bir cu fugitii, pentru a acoperi neregulile facute in municipiul nostru.
Incercarea de a obtine un punct de vedere de la conducerea "Athena" Braila este inutila deoarece, de cind activeaza aici, grecii pastreaza o tacere absoluta, ascunzindu-se dupa un asa-zis contract de confidentialitate impus de Uniunea Europeana, care finanteaza 75% din valoarea proiectului de extindere a canalizarii brailene, cu fonduri ISPA, nerambursabile.




Categorie articol: 

Comentarii