Mergi la conţinutul principal

Primăria scoate la licitaţie un contract nou pentru astuparea gropilor Plombe de miliarde

• lucrările s-au oprit de câteva săptămâni, pentru că suprafeţele prevăzute în contractul semnat de Primărie cu firma “Cricons” au fost acoperite în totalitate • contractul în valoare de 2,39 milioane de lei a prevăzut repararea prin plombe sau covoare asfaltice a 25.503 mp de carosabil • în prezent, este scos la licitaţie un contract nou, cu un buget de 6,5 milioane de lei, pentru acoperirea gropilor de pe o suprafaţă totală de 146.700 mp • conducerea Primărie este optimistă în ceea ce priveşte atribuirea cât mai rapidă a acestui contract • s-au înscris la licitaţie patru ofertanţi - doi din Brăila şi doi din Galaţi - care deocamdată nu au depus nicio contestaţie • dacă toate lucrurile vor decurge fără probleme, din octombrie ar putea reîncepe operaţiunea de astupare a gropilor de pe străzile municipiului • pentru anul viitor, Primăria speră să aibă propria divizie de reparaţii stradale, ca să nu mai depindă de alte firme

 

Sunt deja câteva săptămâni de când pe străzile oraşului nu se mai astupă nicio groapă, în ciuda faptului că brăilenii sunt tot mai vehemenţi la adresa Primăriei, şi mai ales a primarului Marian Dragomir, socotit principalul vinovat de starea carosabilului. Încetarea lucrărilor de plombări sau turnare de covor asfaltic - şi nu ne referim aici la şantierul de pe Calea Galaţi, care face obiectul unei investiţii separate - are, totuşi, o explicaţie simplă: contractul semnat la începutul anului de Primărie cu firma gălăţeană “Cricons” SRL, pentru reparaţiile stradale de pe raza municipiului, s-a epuizat. Mai exact, s-au epuizat suprafeţele prevăzute în contract. Astfel, Primăria a contractat, contra sumei de 2.396.587 lei, turnarea de asfalt pe 25.503 metri pătraţi de carosabil şi pe 5.937 mp de trotuare şi alei pietonale. De asemenea, contractul mai prevedea montarea de 3.437 metri liniari de borduri, plus 2.500 metri liniari pentru situaţiile neprevăzute, cum ar fi surpările unor sectoare de stradă. În fine, au mai făcut obiectul contractului reparaţiile efectuate pe o suprafaţă de 2.812 mp de drumuri împietruite şi repararea a 937 mp de pavaje.

Din 12 februarie, când a început efectiv lucrările în teren, firma “Cricons” a “acoperit” întreaga suprafaţă de 25.503 mp de carosabil pe care se obligase să o repare, prin plombări sau covoare asfaltice. Din aceasta, 7.660 mp reprezintă covorul asfaltic turnat pe Vadul Ghecetului, mai exact pe porţiunea de şosea dintre municipiul Brăila şi punctul de trecere bac spre Smârdan. Restul de până la 25.503 mp sunt plombele asfaltice turnate pe principalele artere ale municipiului şi pe străzile pe unde au trasee mijloacele de transport în comun.

“Cricons” a reuşit, să epuizeze aproape complet şi mixtura asfaltică contractată pentru repararea a 5.937 mp de trotuare sau alei, ultimele lucrări la acest capitol derulându-se în prezent pe trotuarele de pe Calea Galaţi, între pod Brăiliţa şi cartierul Vidin. De asemenea, s-au finalizat suprafeţele contractate şi în ceea ce priveşte reparaţiile făcute pe drumurile împietruite. Chiar şi cei 937 mp de pavaje prevăzuţi în contract au fost finalizaţi, potrivit evidenţelor Primăriei. Surprinzător sau nu, la capitolul pavaje, reparaţiile efectuate figurează pe strada Mihai Eminescu, unde s-a intervenit în două rânduri, pentru fixarea dalelor care se mişcau sub piciarele pietonilor.

Singura secţiune din actualul contract de întreţinere stradală care rămâne neacoperită în totalitate este cea referitoare la borduri. Astfel, dintr-un total prevăzut de 3.437 metri liniari de borduri, plus cei 2.500 ml prevăzuţi pentru situaţii de urgenţă, “Cricons” a primit cerere din partea Primăriei pentru realizarea a 625 ml.

Trecând peste aceste cifre care pentru mulţi dintre brăileni nu înseamnă nimic concret, am încercat să aflăm de la conducerea Primăriei cam cât la sută din gropile din Brăile au fost acoperite în cadrul contractului derulat în ultimele şapte luni de “Cricons”. Viceprimarul Alexandru Jantea a evitat, însă, să avanseze un procent anume, spunând că o evidenţă foarte exactă este foarte greu de făcut. “După cum se ştie, s-a acţionat în primul rând pe străzile principale şi pe cele pe unde circulă mijloacele de transport în comun, dar şi în zona unor pieţe sau unităţi de învăţământ. La ora actuală nu se poate spune că s-au acoperit 40, 50 sau 60% din gropile din municipiu, pentru că lucrurile evoluează de la o zi la alta. Avem un asfalt îmbătrânit pe străzile care nu au fost modernizate cu fonduri europene, iar acesta cedează destul de repede, motiv pentru care lângă gropile recent astupate pot să apară rapid alte gropi. Urmează să dăm drumul unui nou contract de reparaţii stradale, în cadrul căruia ne vom axa în principal pe străzile din cartiere, care nu au apucat să fie reparate în precedentul contract”, ne-a declarat viceprimarul  Jantea.

Întrebat de ce pentru primul contract a fost prevăzută doar suprafaţa de 25.503 mp de carosabil, Jantea afirmă că acesta fusese conceput de predecesorul său, fostul viceprimar Alexandru Dănăilă. “Când am preluat noi mandatul, în vara anului 2016, am găsit caietul de sarcini pentru reparaţii stradale conceput în mandatul anterior. Cum au ajuns cei dinaintea noastră la concluzia că este nevoie de repararea a numai 25.503 mp de carosabil nu pot să spun. Cert este că exista caietul de sarcini făcut, avea toate avizele necesare, iar ca să o luăm de la capăt, cu alt caiet de sarcini şi alte avize ar fi fost pierdere de timp. De aceea am considerat că e mai bine să ducem mai departe procedura deja începută. După cum se ştie, am scos la licitaţie şi a urmat o serie de contestaţii care ne-au forţat să încheim contractul abia în luna ianuarie a anului în curs. De data aceasta, pentru noul contract, caietul de sarcini a fost conceput astfel încât să acopere cât mai mult din necesităţile oraşului pe partea de reparaţii stradale”, ne-a explicat Alexandru Jantea.

 

Buget triplu pentru de şase ori mai multe gropi astupate

Vestea bună este că pentru noul contract de reparaţii stradale Primăria a alocat o sumă aproape triplă decât cea dinainte. Astfel, municipalitatea pune la bătaie 6.534.764 lei, fără TVA. Suma finală cu care va fi adjudecat contractul depinde de ofertele depuse de firmele înscrise la licitaţie. Potrivit viceprimarului Jantea, procedura este destul de avansată la ora actuală. S-au înscris patru ofertanţi, dintre care doi sunt din Brăila. Este vorba despre firma “Eurobuilding” şi asocierea de firme “Micatis” - “Construcţia”. Ceilalţi doi ofertanţi înscrişi la licitaţie sunt din Galaţi: “Citadina 98” şi “Cricons”. Termenul limită de depunere a ofertelor a fost 1 septembrie. Comisia de licitaţie a studiat ofertele tehnice şi a cerut anumite detalii, pe care firmele în cauză trebuie să le precizeze până la sfârşitul acestei săptămâni. Conducerea Primăriei speră că nu vor fi probleme şi că ofertele financiare vor fi deschise cât mai repede, astfel încât contractul să fie atribuit până la sfârşitul acestei luni, pe criteriul preţului cel mai scăzut. “Noi sperăm să nu ne mai confruntăm cu contestaţii în genul celor de anul trecut, care au întârziat foarte mult semnarea contractului şi începerea lucrărilor. Probabil că dacă nu au apărut contestaţii până în acest stadiu nu vor mai fi făcute nici de acum încolo. Procedura a fost cât se poate de transparentă, nu văd ce ar avea de contestat firmele înscrise la licitaţie. În situaţia ideală în care procedura se va derula fără probleme, până la sfârşitul lunii septembrie ar trebui să avem contractul semnat, astfel încât să putem intra în forţă pe străzile unde este nevoie de reparaţii, pentru ca până la iarnă să astupăm cât mai multe gropi”, ne-a declarat Alexandru Jantea.

Noul contract va avea ca termen de finalizare 12 luni, iar suprafeţele reparate în cadrul acestuia vor fi de câteva ori mai mari faţă de precedentul. Astfel, pentru reparaţii carosabil este prevăzută suprafaţa de 146.700 metri pătraţi, pentru drumuri împietruite s-au prevăzut 40.000 mp, pentru pavaje 9.000 mp, pentru trotuare şi alei 5.500 mp, iar pentru borduri 4.500 metri liniari.

În concluzie, 2018 se anunţă un an bun pentru situaţia străzilor din municipiu. Pe lângă contractul de reparaţii stradale prin intermediul căruia ar trebui puse la punct zonele cu probleme, Primăria intenţionează să demareze un amplu program de asfaltare a tuturor străzilor din cartierele periferice. Acestea sunt împărţite în patru loturi şi pentru fiecare lot va fi organizată o licitaţie de atribuire a lucrărilor. Primarul Marian Dragomir ne-a declarat că licitaţiile se vor derula în această toamnă şi la iarnă, astfel încât din primăvară să poată fi deschise efectiv şantierele.

 

De anul viitor, Primăria ar putea avea propria Divizie de Reparaţii Stradale

Ca să nu mai depindă de licitaţiile care prezintă riscul de a întârzia foarte mult începerea lucrărilor, din cauza eventualelor contestaţii, Primăria Brăila continuă demersurile pentru înfiinţarea unei divizii de reparaţii stradale. Aceasta ar urma să funcţioneze, de anul viitor, în cadrul Serviciului de Utilitate Publică, Administrare şi Gospodărire Locală, având 10 angajaţi, dintre care un inginer, un tehnician şi opt muncitori specializaţi să manevreze utilaje specifice. Deocamdată, deşi a scos posturile la concurs, nu prea s-au găsit persoane interesate să participe, astfel că Primăria a reuşit să angajeze doar două persoane. Primarul Dragomir se declară, totuşi, optimist, spunând că problema angajărilor se va rezolva până în primăvara anului viitor, când ar urma ca divizia să „intre în pâine”. Nici cu achiziţia de utilaje treburile nu merg chiar ca pe roate. Primăria vrea să cumpere 10 utilaje, însă la licitaţia organizată în acest sens s-au primit oferte doar pentru şapte. Au mai rămas de depus oferte pentru basculantă, miniîncărcător frontal şi buldoexcavator. „Lansăm din nou licitaţia pentru cele trei utilaje pentru care nu s-au depus oferte, iar celelalte 7 sunt în evaluare”, a declarat primarul Marian Dragomir, în conferinţa de presă organizată joi, 7 septembrie.

Edilul şef a ţinut să explice şi de ce consideră oportună organizarea unei astfel de divizii care să preia lucrările de reparaţii stradale, care în prezent sunt efectuate de firme angajate în urma unor licitaţii. „ Atunci când lucrezi cu proprii angajaţi şi cu propria divizie, nu vei plăti niciodată 19% TVA unei societăţi, nu vei plăti niciodată profit unei alte societăţi. Vom achiziţiona materia primă, mixtura asfaltică, direct de la o staţie, în baza unei licitaţii publice, postate pe SEAP. Şi atunci, lucrând, cum se spune, doar cu utilajele noastre, fără a avea utilaje închiriate şi a le plăti şi altora profitul lor, cu siguranţă ieşim mai ieftin. Am făcut aceste simulări în urma cărora au rezultat aceste date. În plus, nu trebuie să uităm ce s-a întâmplat în 2016 cu acele contestaţii care ne-au întârziat foarte mult cu începerea lucrărilor”.

Dragomir a mai precizat că angajaţii diviziei de reparaţii stradale vor lucra doar pentru astuparea gropilor de pe carosabil şi trotuare, în timp ce lucrările mari ce presupun modernizarea unor străzi prin turnare de covor asfaltic vor fi încredinţate unor firme specializate, în urma unor licitaţii. „Noi la început vom merge pe zona aceasta de reparaţii stradale, trotuare, mici parcări în zona dintre blocuri. Vom face distincţie între lucrările de amploare şi cele mai mici pe care putem să le facem cu utilajele şi oamenii proprii. În perioadele în care vremea nu va permite astfel de activităţi, angajaţii diviziei vor avea alte sarcini în cadrul SUPAGL. În schimb, tot ceea ce ţine de modernizare străzi, cum este de exemplu Şoseaua Focşani, din cartierul Chercea, sau cum sunt străzile împietruite ce urmează să fie asfaltate, din Lacu Dulce, din zona Radu Negru - Buzăului - Viziru, din zona Brăiliţa plus Vidin, deci tot ce ţine de proiectele mari, se vor ocupa societăţi care vor da garanţie la lucrări, care au personal şi experienţă”, a punctat primarul.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro