Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Primăria Brăila vrea să scape de drumul spre trecerea bac Smârdan

• primarul Dragomir spune că va începe demersurile necesare pentru transferarea acestui tronson către Drumurile Naţionale • “TIR-urile supraîncărcate care distrug fundaţia şi carosabilul plătesc rovinietă către Drumurile Naţionale nu către Primăria Brăila!”, argumentează edilul şef • înainte de a face transferul, Primăria ar vrea, totuşi, să facă o reparaţie capitală drumului în cauză • teoretic, lucrările au început, însă, practic, bat pasul pe loc

 

Teoretic, lucrările de reparare a drumului care face legătura între municipiul Brăila şi trecerea bac spre Smârdan, judeţul Tulcea, au început deja. Practic, însă, acestea bat pasul pe loc. Situaţia paradoxală ne-a fost explicată de primarul Marian Dragomir. Acesta spune că, în primă fază, s-a turnat un strat de pietriş pentru nivelarea gropilor din zona trecerii la nivel cu calea ferată, unde drumul era atât de distrus încât devenise aproape impracticabil. După această nivelare provizorie, muncitorii firmei “Cricons” - cea care derulează în prezent contractul de reparaţii stradale din municipiu - şi-au luat sculele şi s-au mutat în alte zone. De ce? Pentru că, spune primarul Dragomir, drumul spre trecerea bac are nevoie de lucrări mai complexe, ce implică inclusiv consolidarea fundaţiei, iar pentru asta trebuie primită o autorizaţie de construire corespunzătoare. “Se aşteaptă această autorizaţie de construire, pentru că vorbim deja despre o reparaţie capitală, nu doar despre o simplă turnare de plombe asfaltice. După ce se obţin toate avizele, lucrările se vor relua”, ne-a lămurit edilul-şef.

Momentan, situaţia drumului respectiv nu este una foarte bună. Zona unde susţine Primăria că s-au făcut raşchetări şi nivelări este, totuşi, plină de gropi. Nu foarte mari, aşa cum erau în urmă cu câteva săptămâni, când şoferii se plângeau că efectiv nu mai pot circula pe acolo, dar totuşi destul de numeroase! La capătul dinspre Dunăre, drumul este efectiv ciuruit de găuri în asfalt, care, până le va veni rândul la plombare, pun la grea încercare priceperea, dar şi nervii şoferilor, şi în cazul celor care conduc autoturisme, şi al celor de la volanul camioanelor de mare tonaj.

De altfel, primarul Marian Dragomir consideră că această porţiune de drum a ajuns atât de distrusă tocmai din cauza traficului intens de camioane agabaritice. Tocmai de aceea, spune edilul şef al Brăilei, normal ar fi ca de întreţinere să se ocupe Drumurile Naţionale!

“Intenţia noastră este ca, după ce finalizăm repararea acestui tronson, să începem demersurile pentru transferarea lui în administrarea Drumurilor Naţionale. În prezent, se află în administrarea municipiului Brăila, însă nu prea este corect ca reparaţiile să se facă cu bani de la bugetul local în condiţiile în care carosabilul este stricat de camioanele încărcate peste limita admisă, ce circulă spre şi dinspre trecerea bac. Pentru a-şi reduce cheltuielile, transportatorii încarcă în TIR-uri mai mult de 40 de tone de marfă, cât este limita legală, iar asta afectează fundaţia drumului spre bac. Transportatorii plătesc rovinietă către Drumurile Naţionale, nu către Primăria Brăila, deci normal este ca acest tronson de drum să fie reparat de Drumurile Naţionale”, ne-a declarat primarul Marian Dragomir.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             




Categorie articol: 

Comentarii