Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Presedintele CJ are interese personale in preluarea administrarii aeroportului de la Ianca

Preluarea aerodromului de la Ianca in administrarea Consiliului Judetean Braila este inca o afacere mascata a presedintelui CJ, Gheorghe Bunea Stancu. In spatele insistentei sefului CJ de a prelua in administrare aeroportul respectiv, in ideea construirii unui parc industrial in apropierea acestuia si a dezvoltarii economice a zonei, se afla, de fapt, interesul personal al lui Stancu de a gasi de lucru firmelor agreate de el, care, ulterior, vor cumpara betonul de la firma in care are interes direct, Concivia. Si-uite-asa, pe linga societatile de constructii respective va avea de cistigat, indirect - si deci, la adapost de orice acuzatie de incompatibilitate -, cel putin o firma la care Stancu are interese de afaceri.Aceasta este realitatea care se ascunde in spatele preluarii aerodromului de la Ianca de catre CJ, asa cum o vad democratii braileni, si cum au prezentat-o ieri, in cadrul unei conferinte de presa. Liderii PD au iesit in fata presei cu acest subiect dat fiind ca luni, in cadrul sedintei CJ, se va discuta proiectul de hotarire privind preluarea aeroportului amintit si a unei parti din cazarma de acolo. Democratii considera ca nu se poate lua o decizie asupra unei chestiuni atit de importante, atit timp cit la mapa nu exista un studiu de oportunitate si informatii legate de cheltuielile presupuse de administrarea aeroportului de catre CJ si de reabilitarea lui, pentru a putea fi folosit ca aeroport civil.Lipsesc costurile reale ale preluarii aeroportuluiLiderul grupului consilierilor democrati din CJ, Mario Da'Ross, considera ca daca o data, in luna februarie, s-a votat un astfel de proiect de hotarire, dar cu oarecare inexactitati, care trebuie corectate, acum, cind se supune a doua oara la vot, ar trebui ca CJ sa-si exprime optiunea in cunostinta de cauza: "Nu este anexat nici un studiu prin care sa se specifice care sint costurile reale ale preluarii si va enumar: paza si pe ce perioada, costul real al investitiilor pentru reparare, largire si latire pista, pentru ca aceasta este construita pentru aparate militare, nu pentru cele comerciale, dotare cu aparatura, sistem de balizaj, serviciu meteorologic, sistem de dirijare radar, platforma, parcare aeronave etc. Tinind cont de scopul declarat de Stancu pentru folosirea acestui aeroport, respectiv un parc agricol, pe linga aeroport, nu exista specificat cit griu si cit porumb va fi transportat cu avioanele, tinind cont ca judetul nostru nu se afla printre cele cu traditie in cultura legumelor. Nu exista o previziune citi calatori vor folosi avioanele de la Ianca. De aceea, noi vom solicita in sedinta de CJ aminarea discutarii proiectului, pina ni se prezinta aceste date".Da'Ross a prezentat si varianta sa, privind adevaratele motive care stau in spatele interesului sefului CJ pentru preluarea aeroportului: "Este vorba despre oportunitatea unor lucrari de constructii de valoare foarte mare, pentru firmele de constructii agreate de Stancu, firme care vor cumpara betonul, multe mii de metri cubi, de la firma Concivia, si uite asa Concivia nu va participa la licitatiile pentru constructii, dar va avea un beneficiu substantial. Va fi vorba, mai apoi, de depozitarea oferita de hangare care vor adaposti nu aeronave, pentru ca avioanele comerciale nu incap in hangarele care sint la Ianca, ci probabil vor fi folosite pentru cerealele pe care le va achizitiona Bursagrirom"."Se incearca a se folosi bani publici de catre CJ, in asa fel incit acestia sa ajunga in buzunare private"Si presedintele PD, Horia Vasioiu, considera ca Stancu are interese ascunse, personale, in aceasta chestiune. El spune ca seful CJ va folosi bani publici pentru repararea aeroportului, dind astfel de lucru, indirect, si firmei Concivia. Vasioiu este gata sa sustina preluarea aeroportului, cu conditia ca un studiu specializat sa demonstreze oportunitatea trecerii acestuia in administrarea CJ si folosul pe care l-ar aduce comunitatii: "Am discutat cu oameni de specialitate si am aflat multe date tehnice legate de acest aeroport, si parerea noastra este ca se incearca a se folosi bani publici de catre CJ, in asa fel incit acestia sa ajunga in buzunare private, in conditiile in care, la acest moment, un aeroport nu este o prioritate pentru Braila. Daca se preia aeroportul, trebuie sa fie incadrati intre 30 si 80 de oameni doar ca sa-l tina in folosinta, nu mai vorbesc de paznici. Nu mai spun ca pista este plina acum de materiale si utilaje militare scoase din uz care trebuie casate, taiate si dezafectate, iar potrivit unor surse din MApN, aceste operatiuni nu se pot termina mai repede de 2 ani".Vasioiu a precizat ca democratii nu doresc intirzierea trecerii in administrarea CJ a aeroportului, ci urmaresc luarea unei decizii in cunostinta de cauza si a promis ca daca se va prezenta un studiu din care sa reiasa oportunitatea acestui transfer, va merge personal cu presedintele CJ la ministrul Apararii si la seful Marelui Stat Major, la Bucuresti, pentru a se obtine avizele necesare. "Daca se va dovedi ca este benefic pentru Braila, vom vota nu cu o mina, cu doua miini, in favoarea acestei hotariri. Dar ca sa mai lasam ceva la CJ, ca apoi sa ceara Stancu si alocatie bugetara pentru aeroport, nu sintem de acord. Si folosim banul public ca sa facem pista, si stim noi cine face pista, ca sa facem hangare, pentru ca nu avem ce face cu acelea care sint, decit sa depozitam eventual grine in ele", a mai spus liderul PD.




Categorie articol: 

Comentarii