Mergi la conţinutul principal

Preșcolari cu probleme digestive din cauza mâncării de la grădiniță

* este vorba despre Grădinița cu Program Prelungit a Colegiului Național ”Ana Aslan” * potrivit sesizării unui părinte, joi seara, 12 din cei 17 preșcolari dintr-o grupă ar fi avut probleme digestive din cauza mâncării livrate de o firmă de catering din oraș * directoarea colegiului ne-a declarat că niciun părinte nu îi semnalase această problemă până la momentul discuției noastre, ulterior afirmând că doar 8 din cei 48 de preșcolari ar fi acuzat ”ușoare probleme digestive”

 

 

 

Mai mulți copii de la Grădinița cu Program Prelungit a Colegiului Național ”Ana Aslan” ar fi făcut indigestie după ce au mâncat la grădiniță. Cel puțin așa susține un părinte, care ne-a povestit că, joi seara, 12 din cei 17 copii de grupa mijlocie ar fi avut probleme digestive din cauza mâncării pe care au primit-o la grădiniță. Joi, la prânz, copiii au avut în meniu supă cu găluște și paste bolognese cu carne de curcan. Mâncarea era asigurată de o un restaurant din oraș care face livrări în regim catering.

”Joi, în decursul serii și nopții și astăzi (n.r. – vineri) au avut probleme cu aparatul digestiv. Ei fiind la program prelungit primesc mâncare. Noi plătim pentru lucrul acesta. De exemplu, la grupa mare-mijlocie, din 17 copii, 12 părinți au semnalat că au probleme, că noi suntem toți într-un grup și discutăm orice problemă. Nu știu la celelalte grupe care este situația. Sunt nemulțumit că s-a întâmplat lucrul acesta în primul rând și nu aș mai dori să se mai  întâmple. E neplăcut să se scoale copilul noaptea și să-i fie rău și dimineață și să vezi că alți părinți nu îi aduc la grădiniță că au avut probleme digestive. Eu nu am sunat să fac rău nimănui, nu am nimic cu nimeni, dar în momentul în care copilul îl trimiți undeva să fie în siguranță și primește o mâncare care nu e conformă, mi se pare un pic de lipsă de bun simț din partea celor care le asigură alimentația. Repet, imi duc copilul la grădiniță să fie în siguranță, nu să îl aduc de acolo bolnav. Aș vrea ca cei care se ocupă de chestia asta să fie mai atenți”, ne-a spus părintele care ne-a sesizat cazul.

Reacția conducerii grădiniței: Eu nu am primit nicio sesizare de la părinți că s-ar fi simțit rău copiii”

Redactorii ”Obiectiv – Vocea Brăilei” au solicitat o reacție vizavi de acest subiect conducerii Colegiului Național ”Ana Aslan”, care are în subordine Grădinița cu Program Prelungit. Directoarea unității de învățământ, prof. Gina Miron, ne-a declarat că niciun părinte nu îi semnalase această problemă până la momentul discuției (n.r. – vineri, ora 12.50), ba chiar s-a arătat deranjată că părintele respectiv a sesizat acest lucru presei.

”Rugăm părintele să vină să ne sesizeze nouă. Astăzi (n.r. – vineri) nu am înregistrat nicio plângere de la niciun părinte că s-ar fi simțit rău copiii din cauza mâncării, așadar eu nu am nicio informație cu privire la acest subiect. Doamna doctor a fost în școală și miercuri și joi și a văzut mâncarea, avem si asistent medical. Îl rog pe părinte să vină, să stăm de vorbă, nu la ziar. Nu acolo rezolvăm problemele. Noi colaborăm cu firma de catering și trebuie să știm orice problemă și după aceea nu au decât să sesiseze presa. Dacă se întâmplă ceva de genul ăsta imediat luăm legătura cu firma, avem asistent și medic și constatăm ce s-a întâmplat. Dar eu nu cred, din moment ce nu avem nicio sesizare. Eu nu pot să cred că dacă 12 copii erau bolnavi noi nu știam și știa presa. Dar acum aceasta este noua modă și noi o acceptăm. Noi rezolvăm problemele aici dacă ne sunt sesizate”, ne-a declarat aceasta.

Ulterior, aceasta l-a contactat pe redactorul ”Obiectiv”, declarând că după ce a consultat părinții și a discutat cu asistentul medical, doar 8 din cei 43 de copii, adică totalul preșcolarilor de la grădiniță, au absentat vineri acuzând ”ușoare probleme digestive”. De asemenea, directoarea colegiului ne-a declarat că în ziua de joi, firma respectivă de catering a livrat comenzi la mai multe grădinițe și peste 600 de copii au mâncat acel meniu și nimeni nu ar mai fi acuzat simptome de indigestie. Aceasta a mai adăugat că joi ar fi avut loc și un control al Direcției de Sănătate Publică Brăila la firma respectivă și nu ar fi fost probleme.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro