Mergi la conţinutul principal

Portul Braila, inapoi la administratia locala

In aproximativ trei luni, Portul Braila ar putea reveni in administrarea municipalitatii brailene. Anuntul a fost facut in cursul zilei de simbata, de catre noul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, aflat intr-o vizita de lucru cu electoratul din orasul nostru. Acesta a precizat ca are de gind ca in perioada urmatoare sa treaca, din nou, toate porturile dunarene inapoi in administrarea autoritatilor locale. Orban a sustinut ca i se pare normal ca porturile maritime de la Dunare sa fie exploatate la capacitate maxima, in contextul in care exact pentru acest lucru au fost construite. Orban a recunoscut ca activitatea porturilor dunarene a fost afectata in mod negativ de dezvoltarea Portului Constanta, dezvoltare sustinuta de taxele foarte mari pe care o nava trebuie sa le plateasca pentru a intra pe Dunare: "In intilnirile pe care le-am avut pina acum cu autoritatile din Galati si din Braila, am discutat si despre cresterea atractivitatii porturilor maritime si atragerea fluxurilor comerciale. Din nefericire, aceste porturi si-au diminuat drastic activitatea din cauza taxelor foarte mari percepute pentru intrarea pe Dunare, pentru pilotaj. Dar eu cred ca putem sa regindim sistemul de taxare. Vreau ca in 3 luni sa transfer porturile dunarene la autoritatile locale, cu mentinerea investitiilor demarate".
Orban a tinut totusi sa atraga atentia ca prioritatea autoritatilor locale va fi sa puna la dispozitie o infrastructura care sa permita transportul rapid al marfurilor ce vor veni in port, pe sistemul rutier sau feroviar: "Ca sa cresti atractivitatea porturilor trebuie sa asiguri o infrastructura moderna, costuri competitive cu alte porturi, descarcare si transport rapid. Nu mi se pare normal ca niste functionari de la Bucuresti, Constanta sau Giurgiu, sa faca ce vor ei cu banii contribuabililor si sa aloce bani unde vor ei. Faptul ca pina acum nu au dat porturile in administrarea autoritatilor locale, pe motiv ca nu au capacitate de administrare, si au pus taxe enorme, mi se pare o prostie".
La rindul sau, primarul Cibu a precizat ca in momentul in care portul va ajunge din nou al municipalitatii, el va fi administrat ca
si inainte, printr-o directie separata: "La ora actuala, intregul port Braila face parte dintr-o zona libera, dar culmea, nu din a noastra. Are o alta conducere, la Galati. Cind va reveni la Braila, noi trebuie sa fim capabili sa organizam o infrastructura asa cum trebuie. Avem o investitie mai veche, pe care vrem sa o reactivam, si anume portul de containere. De fapt, asta e viitorul comertului maritim. Portiunea aceea am concesionat-o deja unui investitor care va construi o fabrica de biodiesel si care se va ocupa si de reabilitarea portului de containere. Pe noi ne-au boicotat taxele astea imense... Asta ne-a scos de pe piata".

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro