Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Politistii incearca sa-i salveze de la moarte pe mopedisti

"STOP ACCIDENTELOR RUTIERE! VIATA ARE PRIORITATE!" este genericul Programului National de Siguranta Rutiera - 2007 care se desfasoara, in perioada aprilie - decembrie, la nivelul intregii tari. In timp ce soferii au inceput sa inteleaga insemnatatea acestui slogan, nu acelasi lucru se poate spune despre conducatorii de scutere, tineri teribilisti care pun distractia mai presus de viata. Astfel, pentru a preveni evenimentele si accidentele rutiere in care sint implicati scuteristi, soldate cu pagube materiale nedorite si victime care au virste din ce in ce mai mici, politistii rutieri au decis sa organizeze actiuni de amploare pentru disciplinarea si punerea in legalitate a posesorilor de mopede.
"In perioada 17-19 august, lucratorii Serviciului Politiei Rutiere vor desfasura activitati specifice pe drumurile publice din Municipiul si Judetul Braila pentru depistarea si sanctionarea conducatorilor de mopede care nu respecta prevederile legislatiei in vigoare, fapt care a generat, pina acum, implicarea acestora in accidente rutiere grave si foarte grave, soldate cu raniti si morti. Politistii vor urmari, in primul rind, sa adreseze recomandari acestei categori de participanti la trafic, privind obligatiile pe care le au, conform legii si instiintarea lor cu privire la obligativitatea incheierii politelor de asigurare obligatorie, incepind cu data de 1 octombrie 2007", ne-a declarat purtatorul de cuvint al Inspectoratului de Politie al Judetului Braila, subinspector Jenel Sogor.
De asemenea, societatile care comercializeaza acest tip de vehicule, precum si cei care le conduc, vor fi informati cu privire la procedura de inregistrare a acestora. Astfel, Serviciul de Transport Public Local de Calatori din cadrul Consiliului Municipal Braila va inventaria mopedele pentru care nu exista obligatia inmatricularii si le va aplica o placuta cu un singur numar de inregistrare pe suport metalic. Aceasta va avea fondul reflectorizant, de culoare galbena, iar literele si cifrele vor fi de culoare neagra, in relief, si fixate cu nituri in locuri vizibile, fara a obtura vizibilitatea sistemului de iluminare si semnalizare.

Desi primesc amenzi substantiale, scuteristii continua sa incalce legea

In urma nenumaratelor activitati de prevenire desfasurate in trafic, lucratorii Serviciului Politiei Rutiere au constatat ca cele mai multe contraventii savirsite de posesorii de mopede sint reprezentate de nepurtarea castii de protectie (ce se sanctioneaza cu amenda de la 78 la 117 lei) si circulatia fara placutele cu numarul de inmatriculare sau inregistrare montate (ce se sanctioneaza cu amenda contraventionala de la 351 la 780 lei, retragerea certificatului de inmatriculare sau inregistrare si imobilizarea mopedului). De asemenea, conducatorii nu folosesc luminile de intilnire, fapta pentru care pot fi amendati cu o suma cuprinsa intre 156 si 195 lei, iar mopedele nu sint echipate cu mijloace de iluminare si dispozitive reflectorizant-fluorescente, pentru care pot primii amenzi intre 234 si 312 lei.
Reamintim ca pentru a intra in legalitate, posesorii de mopede trebuie sa depuna documentele necesare la Serviciul de Transport Public Local de Calatori, achitind si taxele aferente. Este vorba despre o cerere tip, actul de proprietate al vehiculului (original si copie), actul de identitate, in cazul persoanei fizice, sau certificatul de inregistrare la ORC, in cazul persoanelor juridice (original si copie), 5 lei (contravaloarea certificatului de inregistrare), 20 lei (contravaloarea placutei de inregistrare) si 20 lei pentru viza anuala a certificatului de inregistrare. Este bine de retinut ca, in cazul schimbarii oricaror date referitoare la proprietar ori moped, inscrise in certificatul de inregistrare, furtului sau pierderii acestuia, titularul vehiculului este obligat sa solicite autoritatii emitente eliberarea unui nou document, in termen de 30 de zile de la data la care a survenit modificarea.
De mentionat ca Serviciul Politiei Rutiere si Primaria si-au dat mina pentru a preveni evenimentele grave in care sint implicati posesorii de mopede. "In urma unei discutii cu seful Serviciului Politei Rutiere Braila, ne-am inteles ca ceea ce poate face acum Primaria pentru a stopa fenomenul este sa oblige toti posesorii de mopede sa se duca la RAR, pentru stabilirea clara a capacitatii motorului. Asta pentru ca atunci cind le-au inregistrat, unii au mintit in privinta asta si au declarat mai putini cai putere. Astfel, cei care isi vor achizitiona de acum inainte mopede, se vor gindi de doua ori inainte de a-si lua unul cu motorizare puternica, pentru ca vor plati in functie de capacitatea motorului", ne-a precizat primarul Constantin Cibu.

Primul accident mortal in rindul scuteristilor
* militarul care a intrat cu mopedul in stilp a murit

Tinarul de 28 de ani care s-a izbit violent cu scuterul de un stilp in urma cu citeva zile, a murit, joi, pe patul Spitalului de Neurochirurgie Galati. Georgian Arbanasu, fusese transferat la Galati in dimineata zilei de miercuri, la doar citeva ore dupa ce medicii braileni l-au internat in spital, in coma profunda. Evenimentul in urma caruia Georgian si-a pierdut viata s-a consumat in noaptea de marti spre miercuri, in jurul orei 2. Tinarul imprumutase scuterul de la un prieten, sa faca o plimbare, si cind a ajuns la intersectia cu strada Pietatii, din cauza neatentiei in conducere, a pierdut controlul asupra directiei si s-a oprit in stilpul de sustinere al unui panou rutier de orientare. Intrucit nu purta casca de protectie, tinarul a suferit vatamari corporale foarte grave, personalul medical stabilind ca victima prezenta un hematom.
Reamintim ca acesta este primul accident mortal in rindul posesorilor de mopede, de la inceputul anului inregistrindu-se 50 de evenimente rutiere ce au avut in "ecuatie" si un scuterist.




Categorie articol: 

Comentarii