Mergi la conţinutul principal

Politica plombei

Nu-şi pune nimeni problema că, indiferent la ce parametri a fost conceput drumul secolul trecut, plomba a fost pusă anul acesta. Nici că, de fapt, plombele au cedat, nicidecum o altă secţiune a şoselei. Sau că, oricum, strada în cauză a mai fost asfaltată în ultimii zeci de ani şi că, poate, ar fi trebuit să se ţină cont de traficul în continuă creştere.

Cam aşa stau lucrurile şi la Ministerul Transporturilor ori Guvern, când vine vorba despre lucrări pentru care s-au plătit milioane de euro pe kilometru şi care cedează după câteva luni. Constructorul nu pare a fi niciodată de vină. Întotdeauna, vinovat pentru denivelarea asfaltului proaspăt turnat este soarele puternic, gropile apar din cauza frigului, şanţurile în şosea sunt cauzate de traficul greu, marcajele se şterg din cauza ploii, semafoarele se strică de la furtună, iar indicatoarele devin invizibile din cauza vegetaţiei. Foarte rar am auzit vreun responsabil al statului care să spună că lucrarea x a fost făcută prost de firma y şi că beneficiarul va cere daune, se va adresa justiţiei sau nu-i va mai permite să participe la alte lucrări pe bani publici.

Nu ştiu cum se face, de exemplu, că şoselele din Austria sau Germania sunt ferite de astfel de probleme cauzate de intemperii sau trafic. De parcă pe acolo nu ninge, nu îngheaţă, nu e soare ori caniculă, nu plouă sau nu creşte vegetaţia. Nici măcar camioane şi TIR-uri nu trec prin zonă, altfel nu se explică de ce o şosea rezistă cu zecile de ani. Şi, culmea, pentru care statul german nici nu plăteşte la fel de mult precum cel român. Dacă ne-am lua după logica şefilor români din primării, ministere sau guvern, în Dubai nici n-ar putea să existe şosele, pentru că se topesc. Iar prin zona nordică a lumii autostrăzile ar fi numai gropi, din cauza îngheţului frecvent - şi ce îngheţ!

Nu, în realitate există şosele şi la Ecuator, şi la Cercul Polar, şi prin alte ţări cu climă mult mai aspră decât a noastră. Doar că acolo asfaltul se pune cu responsabilitate, acolo standardele se respectă, iar oficialii iau astfel de lucruri foarte în serios - singurul lucru care ne diferenţiază pe noi de ei. Şi nu doar în privinţa şoselelor.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro