Mergi la conţinutul principal

Politica la colţ | Lista Guvernului Pristanda

Cotidianul „Obiectiv - Vocea Brăilei” a lansat o provocare oamenilor politici: Scrieţi la rubrica „Politica la colţ” despre teme pe care le consideraţi de maxim interes sau criticaţi cu argumente opiniile altor oameni politici, semnatari ai articolelor la această rubrică! Deocamdată, doar europarlamentarul Mihai Tudose, fost premier al României s-a arătat interesat şi a pus în dezbatere teme actuale. Niciun alt om politic nu le-a criticat. Astăzi, din nou Mihai Tudose, cu un articol care pune punctul pe „i” într-o temă actuală.

Zilele trecute, presa remarca omiterea de către Secretariatul General al Guvernului, a autostrăzilor  Iaşi - Târgu Mureş şi Bacău - Ploieşti din lista investiţiilor guvernamentale declarate prioritare pentru 2021. O neglijenţă gravă, dacă avem în vedere că, din noiembrie 2018, există lege pentru Autostrada Unirii. Se fac, aşadar, în curând doi ani de când realizarea legăturii de 318 km dintre Iaşi şi Târgu Mureş este obligaţie legală!
În urma intervenţiei premierului Orban, cele două vise rutiere ale românilor şi-au găsit, în cele din urmă, locul în lista atât de generoasă. Un exemplu de generozitate e autostrada Piteşti – Sibiu, care a ajuns să coste dublu faţă de estimarea din Master Planul General de Transport, prezentat în  octombrie 2016 de guvernul aşa-zis tehnocrat.
Nu intru în detalii, pentru că lista pusă acum în dezbatere publică e întocmită de Ministerul Finanţelor, deci garantată de dl Cîţu. Aşa că putem considera că scăpăm ieftin cu o dublare de preţ. 
Dar ce priorităţi în infrastructură are guvernul actual pentru 2021? Din cele 160 de proiecte din lista iniţială, 47 au deja stadiul fizic de realizare de 100%. Deci aici tăierea panglicii este sigură. În zeci de alte cazuri, lucrările sunt gata în proporţie de 96-99%. Cu un efort minim, se va tăia şi aici panglica. Asta da ambiţie!
Am remarcat şi preocuparea pentru distribuţia teritorială a proiectelor, graţie unei medii de aproximativ patru obiective pe judeţ. Să fie toată lumea mulţumită. Brăila se încadrează în medie, cu podul peste Dunăre, drumul expres Brăila - Galaţi, îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre şi un pasaj denivelat pe DN21.
Dar cât ne costă lista-minune? În total, 216 miliarde de lei, din care mai trebuie finanţată suma de 146 miliarde, restul fiind deja investiţi. Asta înseamnă că România trebuie să facă rost de 30,2 miliarde de euro, la cursul actual. E o primă şi teribilă condiţie pentru ca aceste mari şi mult-dorite lucrări publice să devină realizabile. Iar din acel punct până la realitate, ar mai fi mulţi, mulţi alţi paşi.
Uitându-mă la frumuseţea  asta  de  listă, mi-am  amintit de cele 44 de steaguri numărate de Ghiţă Pristanda şi care erau, de fapt, 11. Apropo, pristanda e un dans popular în care se bate pasul pe loc...

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro