Mergi la conţinutul principal

POLITIC: Fenechiu: Privatizarea CFR Marfă nu este necesară şi nici măcar oportună în acest moment

Vicepreşedintele PNL Relu Fenechiu critică, printr-un comunicat de presă remis NewsIn, strategia de privatizare a CFR Marfă, considerând că în actualele condiţii nevaforabile există riscul repetării eşecului din cazul Petrom.

Fenechiu precizează că, în ultimii ani, activitatea Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă - "CFR Marfă" S.A s-a redus drastic, "devenind o societate muribundă din cauza managementului defectuos şi a unor acţiuni de devalizare ale unei companii profitabile până cu puţin timp în urmă". El acuză actuala putere că a devenit complice şi a contribuit în mod deliberat la falimentarea CFR Marfă, pentru a putea fi cumpărată mai uşor de cei interesaţi. "Strategia de privatizare propusă de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi susţinută de Guvern este total neprofitabilă şi inoportună în actualul context economic", consideră liberalul.

"În Europa, marea majoritate a companiilor de transport feroviar se află în proprietatea statului. Astfel, în Franţa, atât compania de transport călători şi de transport marfă numită SNCF, cât şi compania de infrastructură a căilor ferate - RFF, aparţin în totalitate statului. De asemenea, în Germania, în cazul companiei Deutsche Bahn AG, statul deţine majoritatea acţiunilor companiei. Această firmă este atât de puternică încât nicio altă firmă privată de transport feroviar nu a reuşit să depăşească cota de piaţă a acesteia. Aceeaşi situaţie este şi în Austria, unde pachetul majoritar al acţiunilor companiei RCA Austria este deţinut de stat. În Serbia şi Croaţia, companiile de transport marfă sunt în totalitate în proprietatea statului", enumeră liberalul.

"În mod evident, decizia de privatizare a CFR Marfă nu este necesară şi nici măcar oportună în acest moment, condițiile din mediul financiar și investițional european și internaţional fiind total nefavorabile. Există aşadar riscul de a se repeta episodul Petrom, adică de a privatiza o companie de stat indiferent de contextul economic, doar pentru satisfacerea intereselor obscure ale Partidului Democrat Liberal, care va câştiga sume importante de pe urma acestei afaceri", susţine Relu Fenechiu.

CSAT a avizat luni proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea primei etape a strategiei de privatizare a C.F.R. Marfă şi a mandatului Ministerului Transporturilor pentru privatizarea a peste 50% din acţiunile companiei.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro