Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Podul trece la Olguţa

După ce a „rezolvat” problema pensiilor, anunţând ce pensii mari se vor putea acorda în viitor, de prin anul 2021 încolo - adică după următoarea rundă de alegeri parlamentare -, Lia Olguţa Vasilescu va fi avansată la Ministerul Transporturilor. Pentru că unde în altă parte se vorbeşte atât de mult despre proiecte viitoare, fără a se concretiza vreodată, decât la Ministerul Transporturilor? Unde în altă parte se fac planuri măreţe şi promisiuni deşănţate, fără a se realiza de fapt nimic, decât la Ministerul Transporturilor? Unde în altă parte se pot spune minciuni mai mari decât la Ministerul Transporturilor? Şi cine să fie mai bună la a bate câmpii cu graţie despre sutele de kilometri de autostradă pe care o să ne lăfăim cu maşinile în timp record, dacă nu Lia Olguţa Vasilescu? Şi unde în altă parte poate exista o dovadă mai mare a indiferenţei condamnabile a guvernării faţă de dezvoltarea viitoare a României, dacă nu la Transporturi?

Anunţul schimbării de la Transporturi a venit fix în ziua în care Eurostat – Biroul European de Statistică  a anunţat că România a înregistrat, în trimestrul 3 al acestui an, cea mai mare scădere a sectorului construcţiilor din UE: minus 8%! Asta în timp ce vecinii noştri unguri, de exemplu, consemnau o creştere de peste 15%.

Din 2012, de când PSD a preluat Puterea politică, România a avut nu mai puţin de 12 miniştri ai Transporturilor. În ultimii nici 2 ani, de când PSDragnea a pus mâna pe ţară, Olguţa este al patrulea ocupant al portofoliului de la Transporturi. Şi asta fără ca guvernarea PSD-ALDE să fi făcut mare lucru în privinţa infrastructurii. De fapt, s-au dat în folosinţă vreo 25 de kilometri de autostradă începuţi de pe vremea lui Ponta şi alţi vreo 25, finalizaţi de fapt din timpul guvernării tehnocrate. În rest, mult zgomot pentru nimic. Şi multă, foarte multă incompetenţă. Între timp, de la Bruxelles, continuă să ni se atragă atenţia că Guvernul PSD-ALDE nu este în stare sau nu vrea să atragă bani nerambursabili pentru dezvoltarea infrastructurii, că riscă să piardă nişte miliarde de euro şi că nu a depus niciun proiect de finanţare – nici măcar al podului de la Brăila.

Ce o recomandă pe Olguţa ca ministru al Transporturilor? Nimic! Nu are niciun fel de pregătire sau experienţă în acest sens. Dar evident, Olguţa va veni şi ea cu planurile ei, cu viziunea ei, cu reţelele ei de autostrăzi care vor tăia în lung şi-n lat România, eventual tot după următoarele alegeri. Desigur, pe hârtie – capitol la care întotdeauna stăm grozav. Poate şi nişte studii de fezabilitate. Şi, culmea, schimbarea de la Transporturi survine tocmai în momentul în care deputatul PNL Vasile Varga aştepta răspunsul la o interpelare adresată (încă) actualului ministru, Lucian Şova, legată de lipsa finanţării podului peste Dunăre, ale cărui lucrări ar trebui să înceapă în martie 2019. Un răspuns care, de aşteptat, va veni acum cu întârziere - dacă va mai veni. Exact ca şi podul.




Categorie articol: 

Comentarii