Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Podul peste Dunare nu are nevoie de finantare de la buget

Presedintele Consiliului Judetean Braila, Gheorghe Bunea Stancu, este amuzat de ultimele promisiuni ale deputatului PLD Gabriel Sandu, cu privire la sustinerea unui amendament la bugetul pe 2008, cu privire la finantarea podului peste Dunare la Braila. Stancu este convins ca o astfel de solicitare nu va fi aprobata si sustine ca oricum, nu ar fi interesat de finantarea de la buget a podului, dat fiind ca varianta de lucru in sistem privat i se pare mult mai avantajoasa: "Eu sper ca pina la sfirsitul lunii sa putem lansa licitatia, documentatia este gata. Nu sint interesat de varianta finantarii de la buget, eu sint interesat de investitia privata. Sint insa interesat de bani de la buget pentru alte proiecte. Asta este un proiect care merge deja pe drumul lui, sint foarte multe firme straine interesate, inclusiv chinezi, iar daca Guvernul vrea sa ne ajute cu bani, poate sa ne dea pentru drumul de pe Soseaua Focsani, pina la intrarea in Braila, cel de pe Buzaului, sau sa ne faca drumul Galati-Braila-Drajna, care ne leaga de autostrada. Macar de ne-ar ajuta, dar deocamdata ne-au ajutat numai cu vorbele. Cu podul, noi sintem in faza finala, inainte de licitatie. S-a aprobat saptamina trecuta si la Tulcea acordul de parteneriat, acum urmeaza acordul de asociere. Sa stiti ca este o documentatie foarte greoaie asta cu podul, exproprierea este foarte greoaie".
In ceea ce-l priveste, senatorul Aurel Simionescu a declarat ca nu exista nici o sansa ca proiectul podului peste Dunare sa primeasca sprijin financiar de la buget, in anul 2008, asa cum a sugerat deputatul Sandu: "Nu exista sanse, in primul rind pentru ca bugetul este deja croit si in al doilea rind, pentru ca 300 de milioane de euro, chiar esalonat, pe cinci ani, ar insemna circa 50 de milioane de euro pe an, ceea ce este o suma importanta. In al doilea rind, podul nu este pe un coridor european, care sa determine o impunere europeana pentru construirea lui, ci este pe o zona pe care Romania o considera strategica, fiind totusi in afara rutelor europene. Ceea ce spunem noi este ca odata creat acest pod, va determina o alta ruta, vizavi de cei care vin din nordul tarii catre litoral si catre Bulgaria sau Istanbul".




Categorie articol: 

Comentarii