Mergi la conţinutul principal

Podul peste Dunăre, aproape de faza de licitaţie

• Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice a primit documentaţia pentru procedura de atribuire a lucrărilor în cadrul acestui ambiţios proiect • podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de aproape 2 kilometri • conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiţiei depăşeşte 2 miliarde de lei, fără TVA 

 

Compania Naţionala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, documentaţia pentru procedura de atribuire a execuţiei unui proiect investiţional care cuprinde Podul suspendat peste Dunăre, în zona Brăila. Asta, după ce zilele trecute chiar vicepremierul Sevil Shhaideh, ministru al Dezvoltării Regionale, a vorbit la televiziunea naţională pe acest subiect, despre care brăilenii sunt convinşi că este doar o himeră, un subiect electoral rămas la stadiul de simplă promisiune. Faptul că CNAIR e la un pas de publicarea unui anunţ de licitaţie pentru proiectul investiţional de la Brăila, vine să zdruncine un pic această convingere, însă ciscumspecţi, localnicii nu prea mai sunt dispuşi să crediteze cu încredere acest subiect. Dovadă sunt comentariile postate de cititorii “Obiectiv” la materialul publicat în ediţia online, din data de 15 aprilie, privind anunţul făcut de vicepremierul Sevil Shhaideh pe tema podului.

Revenind la anunţul celor de la CNAIR, după obţinerea validării din partea Agenţiei pentru Achiziţii Publice, compania ar urma să publice Anunţul de Participare pentru lansarea licitaţiei publice. Potrivit comunicatului CNAIR, lungimea totală a proiectului este de 23,413 kilometri şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 kilometri, şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 kilometri.

Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila, şi 364,65 metri – pe malul dinspre Tulcea.

Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puţin 38 metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Lăţimea totală a podului va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 de metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 metri lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri lăţime, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având de câte 2,80 metri fiecare. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiţiei depăşeşte 2 miliarde de lei, fără TVA.

Potrivit CNAIR, podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

În ce priveşte celelalte componente ale proiectului, drumul principal Brăila – Jijila va avea o lungime de 19,095 kilometri şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens.

Traseul include o ramificaţie, cu o lungime de 4,328 kilometri, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan – Măcin (DN22) şi va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens.

De precizat că proiectul cu podul peste Dunăre de la Brăila face parte din Strategia integrată de dezvoltare durabilă a Deltei Dunării în cadrul căreia, printre investiţiile de infrastructură pe parte de transport luate în calcul, se numără şi acest proiect. Menţionarea se face în contextul necesităţii reabilitării drumului care leagă Dobrogea de Moldova. De altfel, podul Brăila - Măcin este inclus şi în Master Planul General de Transport (MPGT) şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritară 2 “Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”. Proiectul urmăreşte fluidizarea fluxurilor de trafic auto din zonele Galaţi, Brăila şi Tulcea, având asigurate conexiunile la reţelele de transport existente, precum şi la viitorul drum expres, cuprins în Master Planul General de Transport, ce leagă oraşele Galaţi şi Tulcea, de judeţul Constanţa.

Reamintim că numai reactualizarea studiului de fezabilitate pentru pod a însemnat, în 2015, un efort de 5,63 milioane lei, bani publici (85% din fonduri FEDR - Fondul European de Dezvoltare Regională şi 15% de la bugetul de stat) plătiţi de fosta CNADNR unui consorţiu format din “Institutul de Studii şi Proiectări Căi Ferate”, SC “E.D.IN” SRL şi SC “S.T.E.” SRL, plus italienii de la “Pegaso Ingegneria” SRL.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro