Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Ploaia a desfundat iar strazile orasului

22 de litri pe metrul patrat, atit a plouat, la Braila, in noaptea de marti spre miercuri si miercuri dimineata. Suficient pentru ca strazile orasului sa fie luate in stapinire de suvoaie de apa, stresante deopotriva pentru pietoni si conducatorii auto. Bineinteles, cu cea mai dificila situatie s-au confruntat locatarii cartierelor Chercea, Radu Negru si Brailita, unde santierul fara cap si fara coada pornit de firma greceasca "Athena" a facut harcea-parcea zeci de strazi. "Situatia asta dureaza de doi ani. Cum ploua, cum se umplu de apa gropile sapate de astia care muncesc la canalizare si se face noroi de nu mai poti sa iesi din curte decit incaltat cu cizme. La cum se lucreaza, cred ca mai dureaza vreo zece ani pina om vedea asfalt pe strada! Primaria chiar nu poate sa puna odata lucrurile la punct?", se intreba, ieri dimineata, un chercean suparat pe mlastina prin care trebuia sa treaca, in drum spre serviciu. "Ma intilnesc saptaminal cu reprezentantii “Athena”, ca sa-mi raporteze stadiul lucrarilor. Incerc sa-i capacitez ca, pina la iarna, sa aduca toate strazile din proiectul de canalizare in stadiul de fundatie. Adica sa astearna straturile de pietris, sa se poate circula in conditii cit de cit decente, pina cind s-o pune si asfaltul", ne informa, zilele trecute, primarul Constantin Cibu. Intrebat de reporter daca este multumit de ritmul de lucru al grecilor de la "Athena", Cibu a raspuns, franc, ca nu, dar a marturisit ca n-are ce sa le faca, fiindca e vorba despre un proiect finantat, cu milioane de euro, de Uniunea Europeana.
Daca in cartierele marginase, strazile au capatat aspect lacustru, nici in zona centrala situatia nu a stat mai pe roze. Apa de ploaie a baltit in mai toate intersectiile importante si asta din cauza gurilor de canalizare infundate, care nu au mai facut fata debitului. Echipele de la Compania de Utilitati Publice "Dunarea" au iesit pe teren, sa desfunde canalizarile, insa volumul de munca era prea mare pentru a i se face fata iar baltile au disparut doar dupa ce ploaia a scazut in intensitate. In conditiile in care noul canal colector este deja functional, nu au mai fost probleme sub podul de cale ferata de pe Sos. Rimnicu Sarat, unde aparea o acumulare masiva de apa, dupa fiecare ploaie mai insemnata, fiindca vechiul canal colector nu putea face fata unor debite masive. In atari conditii, e clar ca baltirile din oras au fost provocate de mizeriile aruncate in gurile de canal, iar o mare parte din vina o au maturatorii firmelor de salubrizare, ce si-au facut un obicei stupid din a "scapa" o parte din gunoaie in canalizare.




Categorie articol: 

Comentarii