Mergi la conţinutul principal

Planuri mari de reabilitare rutiera pentru municipalitatea braileana

Primarul Constantin Cibu are planuri mari privind principalele artere rutiere din oras. Acesta ne-a declarat, recent, ca doreste ca imediat dupa aderare sa acceseze niste fonduri structurale de tip urban, pentru reabilitarea completa a bulevardului Dorobanti, precum si pentru construirea unei sosele paralele cu bulevardul Dorobanti. Cibu a explicat ca deja a fost realizat studiul de fezabilitate pentru reabilitarea bulevardului si ca, cel putin pina acum, costurile se preconizeaza a se ridica la 20 de milioane de euro: "Noi dorim sa transformam acest bulevard intr-o artera de traversare a orasului, astfel incit cei care vin de la Galati sa nu mai urce pe str. Galati si Cuza, ci sa mearga pe Dorobanti pina in Bariera. Am facut deja studiul de fezabilitate, care a fost terminat acum citeva zile, si lucrarile constau in urmatoarele: modernizarea intregii trame stradale si reabilitarea canalului colector de sub bulevard, care a fost facut in 1912 si care era principalul canal colector al orasului". Primarul a mai adaugat ca cel mai bine pentru municipiu ar fi daca vechiul canal colector ar fi reparat, astfel incit, in caz de ploi torentiale, cum s-a intimplat in 2005, sa nu mai apara probleme cu inundatiile in municipiu: "La ora actuala, canalul colector nou, de pe Rosiori, e aproape gata. Vom cupla toate intrarile in noul canal colector, pina la reparatia celui vechi. Costa mai putin reparatia decit astuparea lui, iar daca vom reusi si vom accesa niste fonduri nerambursabile, vom avea 2 canale colectoare serioase in oras. In situatii de exceptie ele vor avea capacitatea sa preia in intregime debitele si nu vom mai avea probleme cu inundatiile". Acesta a mai punctat ca lucrarea de reabilitare, inclusiv de montare a unor noi linii de tramvai, de modernizare a intersectiilor si a cailor de acces, depaseste 20 de milioane de euro, bani care vor putea fi accesati in cadrul unor fonduri structurale urbane post-aderare. Totodata, edilul sef a completat ca municipalitatea mai are in plan inca un studiu de fezabilitate pentru o sosea paralela cu B-dul Dorobanti, inspre linia ferata: "Vreau sa fac o legatura intre linia ferata de la Vulpea, care pleaca pe linga ANL, soseaua Rimnicu Sarat, unde va fi un pod de traversare si, mai departe, pina in soseaua Focsani. Atunci vom elibera foarte mult traficul".

In acest moment se deruleaza mai multe lucrari de reabilitare completa a unor strazi

In legatura cu lucrarile de reabilitare a strazilor aflate in derulare in municipiu, primarul ne-a declarat ca una dintre lucrarile de mare anvergura, si anume reabilitarea Bulevardului Independentei, se va finaliza pina la sfirsitul acestei luni: "Bulevardul Independentei se va termina pina la sfirsitul acestei luni, deoarece SC "Drumuri si poduri" SA au lucrat foarte repede si bine. In functie de bani, vreau sa fac si zona de bulevard cuprinsa intre Republicii si Calarasi. Acolo, peste piatra cubica, a fost turnat asfalt cu ani in urma, si avem practic o comoara ingropata acolo, sub asfalt, pe care o putem folosi la repararea strazilor din centrul vechi". Acesta a mai precizat ca s-au inceput lucrari de reabilitare si pe o serie de strazi din centrul vechi al orasului, unde au fost efectuate pietruiri, ridicari de borduri, precum si racordari la canalizare: "Pe strazile Orientului, Justitiei, si altele din zona am facut canalizari, scurgeri, trotuare... Au iesit cetatenii si s-au inchinat. "Stam de 50 de ani aici si nimeni nu ne-a reparat strada niciodata". Pe Al. I. Cuza, si pe o parte si pe alta, ne intereseaza sa punem dale de granit, la borduri, iar calea de acces sa o facem cu dale de bazalt. Din nefericire nu mai fabrica nimeni asa ceva, asa ca am fost nevoiti sa cautam prin tot orasul, mai ales prin cartiere, unde am mai gasit astfel de borduri si dale, pe care le-am montat in centru. Fiind centrul vechi, vrem sa ii dam un aer boem, asa cum se poarta si in capitalele europene. In acest scop mai montam borduri de granit si pe Calarasi, in zona dintre Cuza si Independentei, pina la faleza". Primarul a mai completat ca in acest moment se afla in reabilitare inca o strada importanta din oras, si anume str. Rahovei. "Rahovei va fi reabilitata complet. Acolo nu au fost trotuare, am facut trotuare, cu scurgeri, am mai facut guri de canalizare. Montam si iluminat modern si, in functie de bani, ne vom prelungi si dincolo de str. Garii cu reparatiile. Vreau ca aceasta strada sa aiba la fel, un aer boem, de burg. Si dupa reparare va fi una dintre cele mai frumoase din municipiu", a precizat edilul.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro