Mergi la conţinutul principal

Pierderi uriașe pentru Zuckerberg după scandalul datelor sustrase

Cel puţin 40 de miliarde de dolari. Atât a pierdut Facebook la Bursă, după ce acţiunile companiei s-au depreciat cu 7%. S-a întâmplat acest lucru după ce s-a aflat că datele a 50 de milioane de utilizatori ar fi fost accesate şi folosite ilegal pentru a manipula electoratul la refendumului pentru Brexit şi alegerile prezidenţiale americane.

 

Averea lui Mark Zuckerberg a scăzut şi ea cu 4 miliarde de dolari. O anchetă jurnalistică a scos la iveală faptul că o firmă de analiză de date, Cambridge Analytica, care a lucrat cu echipa de campanie a lui Donald Trump, a dezvoltat o aplicaţie care să ajute la manipularea electoratului.

Christopher Wylie, fost angajat al Cambridge Analytica: „Te joci cu o întreagă ţară, cu psihologia unei ţări întregi. Fără acordul oamenilor şi fără ca ei să fie conştienţi de acest lucru. Şi nu doar că te joci cu psihologia unei întregi naţiuni, dar te joci cu ea în contextul unor procese democratice. Aveau aplicaţii pe Facebook care le permiteau să colecteze date nu doar de la persoana care folosea aplicaţia sau intra în cont cu această aplicaţie, ci intrau apoi în întreaga reţea de prieteni şi colectau şi informaţiile prietenilor. Sunt create site-uri, bloguri, orice credem că e nevoie pentru ca ţintele vizate să fie receptive. Creăm conţinut pe internet pentru ca ei să-l găsească. Ei îl văd, îl accesează, intră în acest flux şi încep să gândească lucrurile diferit.”

Reprezentanţii celei mai mari reţele sociale din lume spun că vor face o anchetă internă pentru a afla cum a fost posibilă o astfel de scurgere de informaţii confidenţiale.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro