Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Peste 3.600 de elevi au fost inscrisi la simularea Testarii Nationale

Ieri, in toate scolile din judet s-a organizat, pentru elevii de clasa a VIII-a simularea examenului de la limba si literatura romana. Numarul exact de elevi care au participat la examen se va afla abia dupa finalizarea probei, a spus in cadrul unei conferinte de presa inspectorul scolar general Lilliana Tudoran. "Unii nu vor sa participe la testare pentru ca vor sa mearga la scolile de arte si meserii. Am ales ca aceste testari sa se faca in fiecare unitate scolara si nu pe centre de testare, asa cum ni s-a sugerat, din mai multe considerente: am dat posibilitatea elevilor sa participe in numar cit mai mare la simulare, deplasarile in alte centre insemnau bani si i-ar fi impiedicat pe unii copii sa participe, am vrut sa perturbam cit mai putin programul unitatii scolare, am vrut sa vedem care este capacitatea organizatorica a fiecarei unitati scolare ca sa putem stabili centrele de testare la examenele nationale. Prin aceasta simulare urmarim nivelul de pregatire al elevilor, ritmul de desfasurare a recapitularilor. In urma simularilor vom face o analiza temeinica si vom lua masurile de ameliorare care se impun", a mai precizat prof. Lilliana Tudoran.
Referitor la subiectele pe care le-au primit elevii la limba romana, inspectorul Daniel Kitu a explicat ca subiectele date la simulare au inclus trei parti. "Partea I presupunea verificarea abilitatilor de analiza a unui fragment dintr-un text literar In proza, necunoscut elevilor participanti la acest tip de verificare. Textul, In proza, viza exersarea competentelor de analiza a unui text literar pe doua niveluri: cunostintele de limba romana, cunostintele de literatura. Partea a II-a s-a referit la redactarea unui text functional, o scrisoare amicala, proba prin care s-au testat cunostintele In legatura cu tehnica redactarii unui text epistolar. Partea a III-a, cea mai consistenta atit din punctul de vedere al efortului de analiza si sinteza, cit si din punctul de vedere al timpului necesar elaborarii subiectului, urmarea redactarea unei compuneri de 1 - 2 pagini, In care elevii sa motiveze apartenenta la specia "fabula" a unei opere literare studiate la clasa. Gradul de dificultate a fost de nivel mediu", a mai explicat inspectorul Daniel Kitu. Probleme in ceea ce priveste formularea subiectelor nu au existat, toti elevii intelegind perfect cerintele.
Luni, 6 martie, se va realiza simularea la matematica, iar pe 10 martie cea la geografie sau istorie. Ministerul a planificat in acest an simulari si pentru examenul de Bacalaureat, pe 3, 6 si 11 aprilie.

"Dorim o transparenta totala cu mass-media"

Tot in cadrul conferintei de presa, inspectorul scolar general a facut citeva precizari pe marginea editorialului din data de 27 februarie aparut in ziarul nostru. "Presa a fost invitata de cite ori a fost nevoie, desi nu s-au facut conferinte de presa. Patru dintre inspectori si-au dat demisia, iar celorlalti patru li s-a expirat contractul managerial la 31 august 2005. Comunicarea cu directorii se realizeaza in dublu sens prin Internet, prin sedintele cu directorii, sedinte deschise in care acestia pot pune intrebari si li se raspunde la aceste intrebari. Chiar avem un teanc de probleme pe care acestia ni le-au pus si le-am raspuns in sedintele cu directorii. De asemenea, pe adresa mea de e-mail primesc foarte multe informatii de la directori, cadre didactice, elevi, unde imi semnaleaza anumite probleme. In Inspectorat nu se practica politica pumnului in gura, ci este politica respectarii legii si a unei discipline care trebuie sa existe in fiecare institutie a statului. Exista un purtator de cuvint care trebuie sa ia legatura cu presa si sa comunice problemele importante ale institutiei si nu fiecare inspector, care are o functie de executie, de indrumare si nu este un sef pe sectorul lui de activitate, poate sa dea aceste informatii. Dorim o transparenta totala cu mass-media si ne exprimam disponibilitatea intr-o buna colaborare cu mass-media, pentru ca in centrul politicii noastre sta elevul, singura persoana fata de care avem datoria sa asiguram cele mai bune conditii de dezvoltare spiritulala, intelectuala si profesionala".
In Legea nr. 128/1997, "Statutul Personalului Didactic", la art. 25 se precizeaza ca functiile de indrumare si de control (n.r. nu de executie) din invatamintul preuniversitar sint: a) la inspectoratele scolare: inspector scolar de specialitate, inspector scolar". La art. 51 din aceeasi lege, se prevede chiar si cuantumul indemnizatiei de conducere pentru inspectorii de specialitate, alaturi de inspectorul scolar general.




Categorie articol: 

Comentarii