Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Perfectionare londoneza pentru o profesoara de limba engleza de la Liceul "Perpessicius"

Profesoara de engleza de la Liceul "Perpessicius", Silvia Munteanu, s-a perfectionat in predarea limbii engleze, timp de doua saptamini, chiar la Londra. Orele s-au desfasurat in Regent Language Training, cunoscut datorita varietatii de cursuri propuse pentru predarea limbii engleze, cei mai multi reprezentanti apartinind comunitatii chineze si japoneze, a povestit profesoara Silvia Munteanu. Expunerile s-au bazat pe activitati de tip workshop, iar participantii au fost impartiti in grupuri multilinguale de cite trei, care erau pe rind schimbate, astfel incit toti participantii sa aiba ocazia sa interactioneze cu toti membrii grupului. In ultimele doua zile au fost simulate activitati de predare-invatare, in care s-au aplicat toate cunostintele asimilate pe parcursul stagiului, in functie de experienta fiecaruia. In final, s-a propus un plan de lectie model. "Cursul m-a ajutat sa-mi imbunatatesc fluenta si acuratetea in folosirea limbii engleze, mi-a dat posibilitatea largirii repertoriului profesional cu activitati pentru clasa, mi-a facilitat intelegerea relatiei si mentalitatii interculturale, evaluarea practicilor de predare curenta, constientizarea propriei valori profesionale si mi-a stimulat dorinta de autoperfectionare continua. Finalitatea globala a constat in imbunatatirea cunostintelor profesionale si a aptitudinilor practice. In urma lecturarii programelor din sistemul educational englez am observat ca programele noastre sint mai incarcate. Cheia pare a fi transferul cunostintelor teoretice in practica, accentuindu-se pe aplicarea limbii engleze in situatii de comunicare reala, autentica, de viata, care il face pe elev mai activ, deci mai motivat", a explicat prof. Silvia Munteanu.
In ceea ce priveste tehnicile de predare, tinara profesoara a remarcat tendinta pentru metodele activ-participative, pentru tehnicile de comunicare non-verbala, pentru implicarea activa a elevilor in feed-back, pentru lucrul in echipa si utilizarea mijloacelor moderne de predare. "Ar trebui sa punem mai mult accent pe incurajarile verbale pe care adesea le uitam. Acolo, la Londra, profesorul este in slujba elevilor, nu se considera un Dumnezeu atotstiutor si autoritar. E si mult mai simplu, pentru ca altfel se formeaza o relatie intr-un grup de maxim 10 - 12 persoane, fata de o clasa de 30 de elevi. Am intrat in contact cu spiritul englez, asistind la dezbateri in Camera Lorzilor si a Comunelor, in timpul plimbarilor prin Piata Trafalgar, pe malurile Tamisei, auzind clopotul Big-Ben-ului, din ora in ora, profitind de baia lingvistica de la nivelul familiei-gazda, toate contribuind la largirea orizontului meu spiritual, la cunoasterea si imbogatirea valorilor culturale. A fost o experienta extraordinara, prima experienta reala de predare-invatare desfasurata in Londra, metropola pe care as compara-o cu un grapefruit - un pic amaruie, cu ciudateniile ei, dar cu o savoare de care te indragostesti din prima clipa si pe care nu o mai uiti" a mai povestit profesoara Silvia Munteanu.




Categorie articol: 

Comentarii