Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Pe citeva strazi din Chercea si Brailita nu se poate interveni in situatii de urgenta

Canalizarea cartierelor marginase este, deocamdata, doar un motiv teoretic de bucurie pentru locatarii acestor zone. Asta pentru ca, pina vor beneficia propriu-zis de beneficiile retelei de canalizare, ei trebuie sa suporte noroaiele lasate in urma de lucratorii firmei grecesti "Athena" SA, care se ocupa de montarea conductelor. Cum era si normal, in cadrul procesului tehnologic specific, acestia au sapat santuri adinci de minim doi metri, de-a lungul axului mai multor strazi, au asezat conductele pe pozitie, apoi au pus pamintul la loc. Locatarii au fost informati ca urmeaza o a doua faza, in care strazile vor fi asfaltate si prevazute cu trotuare, exact ca in zona centrala a orasului. Ce nu-i firesc in toata chestia asta e lentoarea cu care lucreaza "Athena" SA, care a inceput derularea proiectului cu doi ani intirziere, iar acum a reusit "performanta" de a intra in anotimpul rece fara a asfalta macar o strada din cele deja canalizate. La ora actuala, in Chercea, cartierul unde lucrarea a inaintat cel mai mult, pe latura ingroparii conductelor, sint strazi pe care pietonii nu pot merge fara cizme de cauciuc, iar masinile nu pot circula din cauza fagaselor formate in pamintul imbibat de apa ploilor din ultima perioada. Pe linga faptul ca locatarii strazilor respective nu isi mai pot folosi autoturismele, deoarece risca sa se impotmoleasca, situatia este cit se poate de serioasa in ceea ce priveste riscul unui incendiu sau necesitatea chemarii unei Ambulante. Roata unei masini a salubritatii s-a afundat pina la osieAutovehiculele mai grele risca sa se afunde in santurile acoperite neglijent de firma "Athena", iar asta s-a dovedit marti, 6 decembrie, cind roata unei autogunoiere a operatorului de salubritate "RER Ecologic Service" s-a afundat pina la osie in pamintul afinat, cind a incercat sa intre pe Str. Fagaras, pentru a ridica gunoiul. "Este a cincea oara, in acest an, cind patim asa ceva. De cind s-a sapat pentru canalizare, e nenorocire mare in zona asta. Strazile pe care s-a lucrat s-au astupat de mintuiala si de aceea se intimpla asa ceva", ne-a spus Nicolae Androne, sef salubrizare in cadrul RER. Acesta ne-a informat ca, pentru urnirea masinii impotmolite, a fost nevoie de inca doua autospeciale si a unui incarcator frontal. Strada respectiva este atit de nenorocita, incit operatiunea a durat patru ore, intre 14.00 si 16.00. George Nedelcu, directorul RER, ne-a declarat ca situatia din Chercea necesita masuri speciale. Locuitorii strazilor impracticabile sint solicitati sa isi duca sacii de gunoi la intersectiile cu strazile pe care inca se mai poate circula. "Intimpinam dificultati din partea anumitor locatari, carora li se pare dificil sa isi care gunoiul pina la colt, chiar daca strazile sint asa cum sint si e toata lumea constienta ca nu se poate intra cu autogunoiera pe acolo. S-a dat dispozitie ca lucratorii nostri sa ajute persoanele mai in virsta, dar nu putem sa caram gunoiul chiar pentru toata lumea. Ca sa nu mai existe acuzatii ca nu sint ajutati nici macar batrinii sau ca angajatii nostri solicita bautura, pentru a-si face treaba, fiecare masina va fi insotita de un incasator, care va avea grija ca lucratorii sa isi faca treaba", ne-a declarat directorul Nedelcu. Greutatile cu care se confrunta gunoierii sint doar o mica parte din cosmarul indurat de locatarii cartierelor Chercea sau Brailita. Acestia sint ingroziti de iminenta sosirii iernii, cind alternanta inghet-dezghet, precum si ninsorile, vor degrada si mai mult strazile deja facute harcea-parcea. Stilul de lucru al "Athenei", care n-a catadixit sa puna, provizoriu, ceva pietris macar in punctele mai sensibile, este injurat de toata lumea. Inclusiv Primaria este exasperata de delasarea firmei grecesti. "Am intentionat ca, atit cit ne mai permite timpul, sa facem pietruire - operatiune premergatoare asfaltarii - pe citeva strazi. Eu am incercat sa ii bag putin in viteza pe cei de la "Athena", dar vad ca se misca destul de greu", ne-a declarat primarul Constantin Cibu, vizibil nemultumit de prestatia grecilor. Reamintim ca extinderea sistemului de canalizare in cartierele brailene se face in baza unui proiect in valoare de 17,7 milioane de euro, finantat in proportie de 75% de Uniunea Europeana si 25% de Consiliul Local Municipal. Proiectul trebuie finalizat in decembrie 2006, altfel isi pierde finantarea. Se vede, insa, ca ghinionul brailenilor a facut ca aceasta lucrare de amploare sa incape pe mina firmei grecesti "Athena" SA care, pe de o parte, a inceput treaba cu doi ani intirziere, iar pe de alta parte nu se arata capabila sa o termine la timp.




Categorie articol: 

Comentarii