Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Particularitatile invatamintului tehnic in Europa

In luna noiembrie s-a derulat la Grupul Scolar "Anghel Saligny" o etapa a proiectului de tip Leonardo da Vinci - transfer de tehnologie, "Project - based learning model by international ework". Aceasta a constat intr-o vizita de proiect desfasurata la Ljubljana - Slovenia. In proiect sint implicate 13 scoli din: Finlanda - 5, Estonia, Franta, Romania, Germania si Slovenia - 4. La intilnire au participat profesori care predau discipline tehnice in scoli europene cu traditie in invatamintul tehnologic. Acestia si-au propus ca obiectiv realizarea unor materiale de invatare pentru elevii de liceu, in principal miniproiecte, care sa tina pasul cu progresul tehnologic rapid din zilele noastre, a precizat profesorul Florin Gradinaru, coordonatorul proiectului la nivelul grupului scolar brailean. Profesorii au lucrat in doua grupuri, unii specializati in Electronica si altii in Mecatronica-automatizari. La primul atelier a participat prof. Florin Gradinaru, iar la cel de-al doilea atelier profesoara Michaela Gradinaru. Fiecare scoala a prezentat ceea ce a lucrat de la precedenta intilnire, dupa care au fost realizate si unele experimente practice pentru testarea functionarii. Una dintre lucrarile analizate a fost cea cu privire la utilizarea automatelor logice programabile in comanda motoarelor de curent continuu si o alta referitoare la tehnici de transmitere a unor parametri fizici ai mediului inconjurator, prin intermediul Internetului, catre un server aflat in alta locatie. Lucrarile au fost conduse de profesorul Voitto Nuutinen din Finlanda, coordonator al intregului parteneriat, iar evaluarea externa a fost realizata de profesori cu experienta in acest domeniu: Pirkko Hatara, Teija Pylkkänen si Ritva Haveri. Profesorul Gradinaru a mai precizat ca proiectul ofera posibilitatea de a afla oportunitatile invatamintului tehnic din tari puternic dezvoltate economic, ce tip de pregatire si directii de aprofundare ar trebui sa oferim elevilor nostri pentru ca acestia sa fie competitivi pe piata muncii in orice tara europeana. "Realizarea in comun a unor mijloace de invatare care sa corespunda standardelor impuse in fiecare stat din spatiul UE este un pas inainte in integrarea curriculumului scolar in Europa. Noi incercam sa realizam un anumit grad de integrare, dar bineinteles la scara redusa, intre scolile participante. Lucrul in echipe internationale, pentru atingerea unor obiective, reprezinta o experienta majora in viata unui elev si chiar a unui profesor", apreciaza profesorul Gradinaru.




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii