Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Parcari fantoma pentru Braila

De astazi, se reia operatiunea de blocare a rotilor, in cazul masinilor parcate in zone unde stationarea este interzisa. Doua echipe ale Directiei de Gospodarire si Administrare Locala, insotite de politisti comunitari, vor imobiliza cu caracatite autoturismele oprite ilegal, iar posesorii vor putea merge mai departe doar dupa ce achita o amenda de 50 lei. Daca proprietarii autoturismelor nu solicita indepartarea dispozitivelor de blocare intr-un interval de 24 de ore, masinile se ridica si se duc intr-un spatiu special amenajat, iar recuperarea lor va costa 500 lei. Dupa cum ne-a informat viceprimarul Doinita Ciocan, actiunea se va desfasura, in prima instanta, in zona centrala a municipiului, pe arterele unde exista indicatoare cu "Stationarea interzisa". "In functie de felul cum vor decurge lucrurile si de gradul de ocupare al echipelor DAGL, se va merge si in cartiere", a precizat Ciocan.
Cu siguranta, aceasta actiune a Primariei va fi primita cu ostilitate, de catre marea majoritate a soferilor braileni. Si asta nu doar in randul celor indisciplinati, care parcheaza voit in zone interzise, din comoditate, fiindca obosesc daca merg cateva zeci de metri pe jos sau, pur si simplu, ca sa arate ca ei nu tin cont de nicio regula. Chiar si conducatorii auto de buna credinta vor intreba, pe buna dreptate: "Unde sa opresc, daca nu exista loc de parcare? N-ar fi normal sa construiti intai parcari si dupa aceea sa blocati rotile masinilor si sa dati amenzi?". In Braila, lipsa locurilor de parcare se manifesta tot mai acut, de vreo patru-cinci ani. Fie ca e vorba despre centru, unde se afla numeroase sedii de firma si spatii comerciale, fie ca vorbim despre cartiere, in special cele de blocuri, in ultima vreme a devenit extrem de dificil sa parchezi masina fara sa afectezi traficul auto sau circulatia pietonilor pe trotuare. Cu toate astea, autoritatile locale nu au, nici la ora actuala, o strategie coerenta pentru rezolvarea problemei. S-au investit, ce-i drept, in ultimii ani, sume importante in parcari, insa mai putin in amenajarea unora noi, cat mai ales in reabilitarea celor deja existente. In timpul administratiei Cibu s-au reamenajat mai multe parcari, in cartiere precum Viziru, Hipodrom sau Obor. Primarul Simionescu continua aceasta politica, insa incearca sa abordeze lucrurile putin altfel, propunandu-si ca, pe langa desfiintarea garajelor, unde este cazul, sa intre cu parcari si in zona destinata spatiilor verzi. Sunt vizate acele zone asa-zis verzi, transformate, de ani de zile, in gradini de zarzavat ingradite cu sarma ghimpata sau chiar in cotete ori alte acareturi. "Mergem cu schita la asociatiile de proprietari si ii intrebam: "Vreti parcare aici?". Daca spun "Da" si semneaza documentul, atunci facem parcare", ne-a dezvaluit Simionescu intentia sa. Acesta ne-a declarat ca si-a propus ca, in cursul acestui an, sa dea in folosinta 1.000 locuri de parcare in cartiere, fie prin asfaltarea unor parcari vechi si pline de gropi, fie prin indepartarea unor garaje si redesenarea spatiilor verzi.

Cateva mii de locuri de parcare, pentru zeci de mii de masini

In momentul de fata, in cartierele brailene exista 5.100 parcari personalizate si 2.500 de garaje, pentru care Primaria percepe o chirie anuala de circa 200 lei de fiecare. Cu cele 1.000 locuri noi, daca se vor realiza in 2009, asa cum spera Simionescu, parcarile individualizate ar ajunge, asadar, la 6.100. Prea putin, in conditiile in care numarul masinilor personale si de firma este de ordinul zecilor de mii! Pentru ca problema sa se rezolve eficient, trebuie un program clar de amenajare a unor parcari subterane si supraterane, care sa poata absorbi numarul tot mai mare de masini, fara a afecta spatiile verzi si locurile de joaca pentru copii. O astfel de strategie nu exista insa in momentul de fata, dupa cum recunoaste Marian Ion, noul arhitect sef al Primariei Braila. "In cele trei saptamani de cand am preluat aceasta functie, am primit numeroase sesizari de la cetateni, pe tema locurilor de parcare. Este nevoie de o strategie pe termen lung, pe care trebuie sa o concepem in perioada urmatoare", ne-a spus Ion. Acesta nu a putut preciza cand anume ar putea fi gata planul de bataie. "Deocamdata, trebuie intocmit un inventar al spatiilor pe care s-ar putea amenaja aceste parcari, inclusiv parcari ecologice, unde masina sa poata fi lasata pe gazon", a mai spus arhitectul sef.
Primarul Aurel Simionescu are, insa, in vedere doua zone unde s-ar putea face parcari pe trei nivele: demisol, mezanin si etaj. Este vorba despre curtea interioara a magazinului Romarta Noua si despre spatiul din preajma Garii CFR, ce urmeaza sa intre intr-un program de modernizare. Dar nu e nimic sigur. La Romarta Noua, de exemplu, exista probleme legate de drepturile de proprietate asupra spatiului in cauza. Apoi, mai e o problema majora, invocata de toate administratiile, dupa 1990 incoace: banii! "Totul depinde de sursele de finantare", recunoaste, franc, primarul Simionescu.




Like / Share

Comentarii