Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Parcarea de la Piaţa Mare stă aproape goală, iar maşinile sunt înşirate pe stradă

• De ce? Simplu: pentru că s-a pus în funcţiune sistemul electronic de taxare, iar cine vrea să folosească parcarea trebuie să plătească “imensa” sumă de 1 leu pe oră • deocamdată, şoferii care preferă să ocupe prima bandă de mers a străzii, în loc să folosească parcarea amenajată nu pot fi sancţionaţi, deoarece nu există niciun indicator “Oprirea şi Staţionarea Interzise” • situaţia se va schimba, însă, cât de curând • Poliţia Rutieră şi-a dat avizul pentru montarea indicatoarelor, iar acestea urmează să fie puse pe poziţie de serviciul specializat al Primăriei • din acel moment, Poliţia Locală se va pune pe dat amenzi

 

De câteva zile, a fost pus în funcţiune sistemul electronic de plată a parcării de lângă Piaţa Halelor. Rezultatul: parcarea este aproape goală, în timp ce şoferii care vin la piaţă preferă să îşi lase maşinile pe prima bandă a străzii 1 Decembrie 1918. Iar asta deoarece în spaţiul amenajat trebuie plătit câte un leu pentru fiecare oră de utilizare a unui loc de parcare!

Aşa cum era de aşteptat, maşinile staţionate pe prima bandă a străzii afectează serios traficul auto intens din zona Pieţei Mari. Deocamdată, însă, şoferii care procedează astfel nu pot fi sancţionaţi, deoarece nu există niciun indicator de interzicere a opririi şi staţionării pe respectivul tronson. Situaţia aceasta nu va mai dura, însă, prea mult timp. Deja, autorităţile locale au primit aviz de la Poliţia Rutieră pentru montarea unor indicatoare “Oprirea şi Staţionarea Interzisă”, ce urmează să fie puse pe poziţie de Serviciul de Utilitate Publică, Administrare şi Gospodărire Locală din cadrul Primăriei Brăila. “Montarea indicatoarelor se va face în cel mai scurt timp posibil. Dacă le au pe stoc, le-ar putea pune chiar şi mâine (astăzi, vineri, 16 martie n.n.)”, ne-a declarat viceprimarul Alexandru Jantea.

Conducerea Poliţiei Locale susţine că, deşi nu există indicatoare, agenţii care au patrulat prin zonă au încercat să îi convingă pe şoferi să nu mai parcheze pe prima bandă a străzii. “Am apelat la buna înţelegere a conducătorilor auto. Unii s-au conformat, alţii nu. După ce vor fi montate indicatoarele, nu va mai fi loc de discuţii şi vor fi aplicate amenzile în vigoare”, ne-a declarat directorul Poliţiei Locale, Georgică Tănase.

După cum v-am mai informat, lucrările de modernizare a parcării de la Piaţa Mare au început în toamna anului trecut şi au costat în total 270.000 lei (2,7 miliarde de lei vechi n.n.), sumă din care 94.000 lei reprezintă valoarea barierelor, a aparatului de taxare şi a programului informatic (softul) necesar pentru funcţionarea sistemului. Deşi amenajarea propriu-zisă - asfaltare, montarea bordurilor - a fost gata încă din luna decembrie a anului trecut, montarea sistemului de taxare a mai durat câteva luni, astfel că parcarea a putut fi complet funcţională abia în data de 8 martie a.c. Conducerea Administraţiei Pieţelor ne-a precizat, în urmă cu câteva săptămâni, că deşi contractul iniţial, încheiat cu firma brăileană “Eurobuilding”, a prevăzut atât asfaltarea cât şi montarea de bariere, până la urmă aceasta a făcut doar asfaltarea, iar o altă firmă a fost contractată pentru bariere. “Iniţial nu ne-am gândit la un sistem de acces în parcare cu taxare automată. Erau prevăzute bariere, însă taxa urma să fie încasată de personal uman. Aveam în vedere inclusiv amenajarea unei cabine pentru taxatori. Ulterior, am mai făcut nişte calcule şi am constatat că, pe termen lung, cheltuielile vor fi mai mici dacă eliminăm factorul uman şi introducem un sistem de taxare automată, al cărui cost poate fi amortizat în doi ani. Din acest motiv, s-a renunţat la varianta iniţială, orientându-ne spre o altă firmă, cu experienţă în domeniu, pentru montarea barierelor şi a aparatului de taxat ”, ne-a explicat Silvia Constantin, directorul economic al Administraţiei Pieţelor şi Târgurilor (APT) Brăila. Firma despre care vorbeşte aceasta se numeşte “Grid Security Systems” şi are sediul în Bucureşti.

Conducerea APT îşi exprimă speranţa că, până la urmă, şoferii vor începe să folosească parcarea, renunţând să îşi mai lase maşina în stradă. “Intenţia noastră a fost să facem un lucru civilizat, să nu mai fie dezordinea care era înainte, când parcau unul în spatele celuilalt şi toată ziua se certau şi se înjurau. Acum sunt 34 locuri de parcare marcate, maşinile sunt supravegheate de personalul de pază al APT, există camere de luat vederi, deci cine foloseşte parcare are certitudinea faptului că maşina e în siguranţă. Din păcate, acum parcarea e mai mult goală, iar maşinile sunt înşirate pe stradă, pentru că lumea evită să plătească acea sumă modică de 1 leu pe oră...”, ne-a spus directorul APT, Meluţa Drăguţ. În altă ordine de idei, aceasta şi-a mai exprimat speranţa, cu alte ocazii, că şi comercianţii din Piaţa Halelor vor renunţa să îşi mai lase maşinile personale şi de marfă în parcarea cu plată, care este destinată de fapt clienţilor veniţi la cumpărături. “Aşa cum am mai spus, există posibilităţi de parcare pentru comercianţi în spatele pieţei, în perimetrul unde se organizează târgul de păsări la sfârşit de săptămână. Ei ar trebui să înţeleagă că parcarea din faţă trebuie lăsată liberă pentru clienţi care vin să le facă tot lor vânzare”, a mai declarat directorul Meluţa Drăguţ.




Categorie articol: 

Comentarii