Mergi la conţinutul principal

Palatul Administrativ, tot mai neîncăpător pentru CJ, Primărie şi Prefectură

• majoritatea CJ Brăila a stabilit, recent, să mai dea o sală în folosinţă gratuită către Primărie, spre nemulţumirea unora dintre consilieri • PNL-istul Ovidiu Nechita s-a plâns, recent, în privinţa faptului că Primăria Municipiului solicită spaţii după spaţii în Palatul Administrativ, în timp ce angajaţii CJ-ului stau extrem de înghesuiţi • de asemenea acesta a atras atenţia că transmiterea de spaţii pe perioade determinate întârzie de fapt recompatimentarea corectă a clădirii • la rândul său, preşedintele Francisk Chiriac s-a arătat mai puţin îngrijorat de problemă, ferm convins că va găsi înţelegere la cei doi chiriaşi, dacă va fi cazul

 

Funcţionarii publici de la CJ, Primărie şi angajaţii Prefecturii par să dea pe afară din clădirea Palatului Administrativ. Cel puţin asta a afirmat unul dintre consilierii judeţeni în cadrul celei mai recente şedinţe ordinare, când s-a dezbătut un proiect referitor la transmiterea în folosinţă gratuită a unei camere din clădire, către Primăria Municipiului. Este vorba despre biroul 308, în suprafaţă de 15,25mp, situat la etajul III al Palatului Administrativ, pe care primarul Marian Dragmomir l-a solicitat pentru optimizarea activităţii aparatului din subordine.

Consilierul liberal Ovidiu Nechita a ţinut să puncteze că Primăria şi Prefectura au primit deja suficiente spaţii în clădire, iar faptul că transmiterea se va face pe doi ani, ar încurca planurile viitoare de recompartimentare a clădirii. Mai mult, PNL-istul a afirmat că în tot acest timp angajaţii CJ sunt cei oropsiţi, deoarece sunt nevoiţi să se înghesuie în câteva birouri extrem de încărcate cu documente.

“Au mai fost şi în mandatul trecut discuţii pe astfel de spaţii date cu titlu gratuit către Primărie. Aş dori să ne spuneţi şi nouă, să ne explicaţi dacă este normal să dăm pe o perioadă atât de lungă încă un spaţiu? În ultimii 2 ani cei de la Primărie au primit foarte multe spaţii şi dumneavoastră aţi spus că vreţi o reorganizare în cadrul Consiliului Judeţean, ceea ce înseamnă că şi pe noua organigramă o să ne trebuiască destul de multe spaţii. Consider că dând această cameră, 308, pe o perioadă de 3 ani de zile, anul viitor, dacă veţi dori să refaceţi organigrama, sau să faceţi o nouă organizare a birourilor în Consiliul Judeţean - unde ştim foarte bine că toţi angajaţii lucrează în nişte condiţii nu prea normale -, nu se va mai putea. Birourile sunt foarte aglomerate. Dacă intraţi în două - trei birouri practic veţi da mai mult de o arhivă a consiliului şi nu de un birou. Dacă totuşi se doreşte acest lucru, cel mai bine ar fi să se dea doar pe un an de zile”, a propus Nechita.

Mai mult, sursa citată a precizat că în momentul în care a deţinut funcţia de preşedinte interimar al CJ Brăila în mandatul trecut, a dat spre folosinţa Primăriei etajul 5 al clădirii, însă cererile de suplimentare nu au încetat.

Chiriac are încredere în colaborarea cu primarul şi cu prefectul

La rândul său, preşedintele CJ Brăila, Francisk Chiriac s-a arătat ceva mai puţin îngrijorat de problemă. Acesta a afirmat că transmiterea camerei 308 se face doar pe doi ani de zile, iar în cazul în care nu ar mai fi nevoie de utilizarea acesteia, Primăria ar putea-o returna şi mai devreme. De asemenea, şeful judeţului a afirmat că într-adevăr îşi doreşte o rearanjare a Palatului Administrativ, însă cu precizarea că va avea susţinere atât din partea primarului Marian Dragomir, cât şi a prefectului Mădălina Cochino privind eventuale modificări.

“Sunt de acord cu dumneavoastră. Am discutat şi cu doamna prefect şi cu domnul primar despre acest aspect. Trebuie regândtit tot ce înseamnă parte administrativă în Prefectură, Consiliul Judeţean şi Primărie pentru că birourile s-au cam suprapus. Ne vom întâlni în scurt timp pentru a face o regândire a tot ce înseamnă birouri, astfel încât să ştim că la etajul 1 e Consiliul Judeţean, la etajul 2 e Primăria, la etajul 3 e Consiliul Judeţean, la 4 Primăria. Vedem cum, dar trebuie să facem această împărţire din nou”, a declarat Chiriac. În replică, Nechita a atras atenţia că odată semnat contractul pe o anumită perioadă, nu va mai putea realiza ce şi-a propus.

“Eu vă spun că am vorbit cu dânşii (n.r. - primarul şi prefectul). Ne putem înţelege. Nu stăm într-un contract”, a conchis şeful CJ Brăila.

În cele din urmă proiectul a fost aprobat cu 26 voturi “pentru” şi o abţinere din partea lui Nechita.

Reamintim că, Palatul Administrativ a fost preluat de către CJ Brăila de la Prefectura Judeţului, în 2013, printr-o hotărâre de Guvern. De atunci, au fost alocate mai multe spaţii Primăriei, la cerere. Ultima hotărâre în acest sens a fost luată în august 2015. Şi atunci subiectul a stârnit contre şi dezbateri în rândul consilierilor judeţeni din mandatul trecut, tot pe tema birourilor înghesuite la CJ Brăila.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro