Mergi la conţinutul principal

Palatul Administrativ nu-i mai încape. Bătălie pe birourile din Casa Albă, între Primărie şi CJ

O nouă problemă suscită interesul aleşilor noştri locali - lipsa spaţiului pentru angajaţii din cadrul Palatului Administrativ. Mai exact, consilierii judeţeni au aprobat în cadrul celei mai recente şedinţe ordinare a CJ Brăila transmiterea în folosinţă gratuită, pe o perioadă de 5 ani, a tuturor spaţiilor pe care Primăria le folosea în cadrul Casei Albe. Mai mult, la acestea au adăugat un birou nou la etajul 5 al clădirii care să meargă tot către municipalitate. Subiectul, însă, i-a iritat la culme pe consilierii liberali, care s-au plâns de faptul că un asemenea proiect este un afront la adresa angajaţilor CJ-ului, deja mult prea înghesuiţi. Proiectul a fost pus pe rol ca urmare a unei adrese prin care Primăria a solicitat, "pentru optimizarea activităţii", suplimentarea spaţiilor transmise în folosinţă gratuită la etajul 5 al clădirii, cu biroul 511 (27 mp), precum şi prelungirea pe o perioadă de 5 ani a tuturor spaţiilor pe care le-a primit în urma hotărârilor CJ adoptate în 2013 şi 2014.
"Eu cred că acest proiect este o bătaie de joc la adresa angajaţilor din Consiliul Judeţean. Într-adevăr, în 2013 eu am dat pentru un an de zile acele spaţii de la etajul 5, tocmai pentru a se regrupa camerele de la etajul 1 şi 3, astfel încât, noi, cei de la Consiliul Judeţean, în momentul când avem o problemă, să ştim unde să ne ducem.(...) Aţi fost vreodată în camerele de 10 - 11 mp, unde stau patru inşi? Ce facem noi, dăm acum spaţii în continuare la Primărie? Ştiţi ce spun ei acolo: «Solicităm aceste încăperi pentru a ne putea desfăşura activitatea de zi cu zi în condiţii optime şi de siguranţă». Mergeţi la câteva dintre compartimentele pe care le avem noi la CJ Brăila şi veţi vedea ce este acolo. Vă este ruşine să intraţi în acele birouri, pentru că nu se poate lucra. Vă bateţi joc de aceşti angajaţi! Eu am dat acele spaţii la etajul 5 doar pentru un an de zile, pentru ca în momentul încheierii contractului cu Primăria să le putem lua înapoi şi să ne regrupăm. Putem să dăm în contrapartidă alte spaţii. Vă daţi seama ce înseamnă cinci ani de zile să nu putem să mai umblăm la acele spaţii? Ei se vor extinde şi noi vom sta prin toate văgăunile", a declarat, vizibil deranjat, consilierul PNL Ovidiu Nechita. Acesta a cerut amânarea proiectului pentru luna viitoare, timp în care să se realizeze o analiză amănunţită, care să aibă în vedere şi posturile scoase la concurs de CJ Brăila.

Viorel Mortu: "Structura instituţiei este în curs de fluidizare"

În replică, preşedintele interimar al Consiliului Judeţean, Viorel Mortu, a subliniat că deşi este de acord cu unele dintre replicile liberalului şi că există mai multe persoane în birouri, în prezent încearcă să fluidizeze instituţia. Acesta a explicat că un astfel de demers trebuie să fie unul lent, pentru ca funcţionarea CJ Brăila să nu fie afectată. "Pentru toate posturile care sunt scoase la concurs şi vor fi ocupate în curând există birourile cele vechi, nefrecventate din luna februarie. Sunt toate birourile în aşteptarea celor care vor lua concursurile. De asemenea, am început o regrupare a camerelor, birourilor, în funcţie de domeniul pe care îl are fiecare, astfel încât direcţiile să fie grupate coerent, pe o formulă anume. Este adevărat, aşa este moştenirea. Domnul Nechita are într-un fel dreptate. De exemplu, sunt cazuri în care o direcţie are birouri la etajul 1, la 3, la 4 sau poate şi în zona de jos. Însă a reface complet structura Consiliului înseamnă a avea o lună de zile turnul Babel. Să nu se mai ştie om cu persoană. Sunt computere, reţele, telefoane, investiţii făcute în zona aceasta, care ţine de distribuirea informaţiei", a declarat Viorel Mortu. Acesta a ţinut să mai completeze că până în prezent a rezolvat situaţia din mai multe birouri unde lucrau patru persoane şi că a încercat pe cât posibil să rămână doar doi sau trei inşi. De asemenea, acesta a recunoscut că există o problemă în privinţa arhivării documentelor şi că de multe ori tone de dosare ocupă spaţiu serios din cel al funcţionarilor publici. "Trebuie să găsim o formă de prelucrare a acestor documente, astfel încât birourile să fie mai repede descongestionate. Dar aceste dosare de multe ori sunt operative. Încă se mai lucrează cu ele. Ca şi concluzie: structura instituţiei este în curs de fluidizare", a conchis sursa citată.
În cele din urmă, proiectul a fost adoptat cu 23 voturi "pentru", cu menţiunea că grupul PNL nu a participat la vot. "Faptul e consumat. Aţi votat! Cinci ani de zile nu mai puteţi face nimic în legătură cu acele spaţii. Nu mai cereţi performanţă de la angajaţi!", a concluzionat, la rândul său, Nechita.

Simionescu: "Dacă în spaţiile de la etajul 5 stă lejeritatea Consiliului Judeţean..."

După şedinţa CJ Brăila, şi primarul Aurel Simionescu a comentat subiectul birourilor din Palatul Administrativ. Acesta a precizat că, din punctul său de vedere, liberalii au exagerat şi că nu se poate pune problema ca Primăria să încorseteze lejeritatea CJ-ului. "Dacă în spaţiile de la etajul 5 stă lejeritatea Consiliului Judeţean... Eu mă îndoiesc. Dar discuţia e mai veche, să spunem aşa. Şi când eram eu la consiliu am avut o discuţie despre faptul că Primăria utiliza două spaţii: unul exact în faţa biroului preşedintelui şi altul exact după scară. Eu nu cred că asta este o problemă şi nici că într-un spaţiu sau în două nu stă lejeritatea instituţiei. Însă constat un lucru şi nu doar acum, ci l-am constatat şi în alte instituţii mai doctrinare, să spunem: încăpeam cu toţii într-un sediu, dar când a vrut fiecare să aibă biroul lui, nu am mai încăput în trei sedii. Eu nu cred că ăsta e un subiect extraordinar de important. Încă suntem cu mult sub numărul de angajaţi, la fel şi Consiliul Judeţean. Eu cred că esenţialul e să lucrăm şi poate să stăm mai puţin prin birouri - vorbesc despre municipiu aici, nu despre judeţ. Aşa am avea mai mult loc dacă am sta mai mult pe teren şi am vedea ce se întâmplă", a declarat Simionescu. Cu toate acestea, edilul-şef a recunoscut că mulţi dintre angajaţii Primăriei se plâng că spaţiul nu este suficient. De asemenea, a precizat că nici lui nu i se pare că birourile pe care le au viceprimarii şi arhitecţii şefi sunt tocmai potrivite pentru asemenea poziţii importante.
Reamintim că Palatul Administrativ a fost preluat, în octombrie 2013, de la Instituţia Prefectului, de către CJ Brăila, ca urmare a unei hotărâri de Guvern. Atunci s-a stabilit că Primăria Brăila şi Prefectura trebuie să suporte cotă parte din totalul cheltuielilor făcute pentru întreţinerea clădirii, în funcţie de suprafaţa deţinută.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro