Mergi la conţinutul principal

Ora exactă în agricultură se dă la Brăila

• evenimentul organizat de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Brăila, în perioada 29 septembrie - 2 octombrie, în parcarea Brăila Mall, a ajuns la ediţia cu numărul XX 

 

Târgul Naţional de Agricultură “AgriCultura” se anunţă şi în acest an a fi un un eveniment expoziţional de referinţă la nivel naţional adresat producătorilor, distribuitorilor şi importatorilor de maşini şi utilaje agricole, substanţe pentru fertilizarea şi protecţia plantelor, sisteme de irigaţii, producătorilor de seminţe, horticultorilor şi producătorilor de vinuri. După cum ne-a declarat preşedintele CCIA Brăila, Ştefan Fusea, târgul va prezenta şi în această ediţie cele mai noi tendinţe din domeniul agricol.

- Care sunt acţiunile aflate în agenda dumneavoastră pentru perioada următoare, în calitate de preşedinte al Camerei de Comerţ Industrie şi Agricultură Brăila?

- Pentru CCIA Brăila, sfârşitul de an va fi marcat de două manifestări importante, şi anume Târgul Naţional “AgriCultura”, ajuns la a XX-a ediţie, şi Topul firmelor brailene, editia a XXIII-a.

- Ce le puteţi spune celor care nu ştiu prea multe despre târgul de agricultură de la Brăila?

- Camera de Comerţ Industrie şi Agricultură Brăila organizează de mai bine de 20 ani Târgul Naţional de utilaje şi produse agricole - TNA, cunoscut, incepând din anul 2014, sub marca “AgriCultura”. Organizat pentru prima data în anul 1992, târgul a avut un impact deosebit în zona noastră recunoscută ca preponderent agricolă, fiind prima manifestare cu acest profil organizată în ţară, şi până în prezent rămânând singurul târg agricol din zona Brăila - Galaţi ­­- Buzău - Tulcea. Camera de Comerţ Brăila a continuat să organizeze în fiecare an această manifestare, cu o întrerupere de 5 ani, în perioada 2009 – 2013, reuşind să aducă în rândul expozanţilor, an de an, producători şi dealeri de maşini şi utilaje agricole, echipamente pentru energii regenerabile, substanţe pentru fertilizarea şi protecţia plantelor, seminţe, procesatori de produse agricole, legumicultori, pomicultori, staţiuni de cercetare-dezvoltare agricolă, instituţii de învăţământ superior, bănci. Totodată, târgul are şi o secţiune dedicată micilor producători, meşterilor populari care au ocazia de a expune şi comercializa produse alimentare şi nealimentare tradiţionale, legume şi fructe româneşti.

- Aţi reluat organizarea târgului din 2014, când aţi primit mandatul de preşedinte al Camerei de Comerţ Brăila. Care au fost considerentele?

- Este adevărat. Am considerat un lucru firesc şi benefic ca într-o zonă în care agricultura este preponderentă să existe o manifestare care să aducă la un loc producătorii, dealerii, fermierii, staţiunile de cercetare-dezvoltare agricolă, asociaţiile agricole, alţi specialişti din domeniu şi finanţatori. În calitate de preşedinte al CCIA Brăila dar şi ca om de afaceri, cred şi în celelalte metode, mai moderne, de promovare a produselor şi serviciilor dar, consider că participarea la târguri şi expoziţii rămâne o oportunitate atât pentru expozanţi, cât şi pentru vizitatori. Târgul este o ocazie pentru  cunoaşterea noilor pieţe de desfacere, verificarea competitivităţii, schimburi de experienţă, deschiderea de noi căi de colaborare, crearea de parteneriate, cunoaşterea tendinţelor de dezvoltare, cunoaşterea concurenţei, stabilirea de contacte personale, creşterea notorietăţii firmei, culegerea de noi informaţii asupra pieţei, creşterea vânzărilor, ş.a.m.d.

Întotdeauna este loc de mai bine!

- Cum aţi reuşit, totuşi, să relansaţi târgul după o întrerupere de 5 ani? Se ştie că în orice activitate se reintră destul de greu pe piaţă după o perioadă de absenţă.

- Nu a fost uşor dar, am reuşit să readucem din nou manifestarea în atenţia specialiştilor din domeniu. De la bun început mi-am dorit să atrag în organizarea evenimentului, ca sprijin sau participare efectivă, firme reprezentative care desfăşoară activităţi în domeniul agricol în judeţul nostru, care să contribuie la reuşita târgului şi prin participarea lor să dea greutate evenimentului şi să atragă expozanţi mari de la nivel naţional. Am reuşit să “molipsim” cu entuziasmul nostru multă lume dar, este loc pentru mult mai mulţi. Asta înseamnă că au fost şi firme care chiar de la ediţia din 2014, au răspuns chemării noastre, care au fost alături de noi şi carora le suntem recunoscători pentru sprijin. Nu în ultimul rând am reuşit să avem alături de noi sponsori importanţi care, la fel, au răspuns de fiecare dată invitaţiei noastre de a pune umărul la realizarea acestui eveniment important. Evident, şi lor le suntem recunoscători. Sunt foarte mulţi şi nu aş vrea să omit pe cineva. Toate aceste reuşite s-au văzut în rezultatul final, mai cu seamă în creşterea numărului de expozanţi. De exemplu, anul trecut au fost 67 firme din 13 judeţe, cu o gamă diversificată de exponate, pe o suprafaţă totală de 6.000 mp.

- Cum au primit fermierii reluarea organizării târgului?

- Consider că cele 2 ediţii ale târgului s-au bucurat de prezenţa fermierilor şi altor specialişti din domeniu. Dar, întotdeauna este loc de mai bine! Precum se ştie, activitatea în agricultură presupune munca de dimineaţă până seara, iar în ceea ce priveşte timpul liber sunt puţine perioade ale anului în care să nu fie ocupaţi. Cu toate acestea, ne dorim ca fermierii brăileni precum şi cei din judeţele învecinate să vină în număr din ce în ce mai mare să viziteze târgul nostru. Într-una din cele 4 zile ale târgului, în fiecare an, organizăm un seminar în care firmele să îşi poată prezenta produsele, secţiune la care sunt invitaţi să participe toţi cei interesaţi. În vederea promovării şi atragerii de vizitatori, am mediatizat evenimentul pe facebook şi site-urile CCIA Brăila şi partenerilor, în presă, prin intermediul poştei electronice, mesajelor pe telefonia mobila, afişelor şi pliantelor. Am solicitat şi sprijinul primarilor din judeţ care să mediatizeze evenimentul şi să organizeze deplasări în grup pe perioada târgului şi, mai ales, la deschiderea oficială care va avea loc joi, 29 septembrie, ora 11.00, în parcarea Brăila Mall (zona Brico Depot - n.r.).   

- Ce aşteptări aveţi de la ediţia de anul acesta?

- Şi ediţia de anul acesta o organizăm în parteneriat cu Primăria Municipiul Brăila şi Consiliul Judeţean Brăila şi se va desfăşura în perioada 29 septembrie - 2 octombrie, în parcarea Brăila Mall. Continuând tradiţia de peste două decenii, ne propunem ca şi acum să oferim fermierilor şi celorlalţi specialişti interesaţi, oportunitatea de a regăsi în acelaşi loc, oferte diversificate de utilaje şi echipamente, tehnologii noi ale producătorilor şi importatorilor din Brăila şi din ţară, care îşi vor prezenta produsele şi serviciile atât în stand, cât şi în sesiunile de informare care vor avea loc în cadrul seminarului organizat. În ce priveşte secţiunea adresată publicului larg, Administraţia Pieţelor şi Târgurilor Brăila, cu care colaborăm pentru al treilea an, va fi prezentă în târg, împreună cu micii producători şi meşterii populari care îşi vor prezenta oferta de produse alimentare şi nealimentare tradiţionale, legume şi fructe româneşti, expuse spre vânzare celor interesaţi. Aşa cum am mai spus, ne dorim ca an de an evenimentul să se bucure de o atenţie din ce în ce mai mare din partea fermierilor şi specialiştilor din domeniu, reprezentanţilor asociaţiilor agricole şi tuturor celor care lucrează în agricultură, autorităţilor publice locale, factorilor politici, astfel ca şi în viitor Târgul Naţional “AgriCultura” să fie prezent pe agenda evenimentelor firmelor, fermierilor şi specialiştilor din domeniu.

Cei interesaţi pot obţine informaţii şi imagini de la ediţiile anterioare ale Târgului AgriCultura accesând pagina web: http://www.cciabr.ro/pages/targuri-si-expozitii/targuri-si-expozitii-pr…

- Ce ne puteţi spune despre ediţia de anul acesta a Topului firmelor brăilene?

- Topul firmelor brăilene este deja un eveniment cunoscut mediului de afaceri local şi nu numai. Am început deja să lucrăm la stabilirea clasamentului final şi la organizarea propriu-zisă a festivităţii de premiere care va avea loc la începutul lunii noiembrie. Dar, mai multe, cu altă ocazie.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro