Mergi la conţinutul principal

O zi in care nu vom cumpara nimic

Vitrine neingrijite, din care rinjesc salamuri vinetii, brinzeturi uscate, tavi in care sint aruncate alandala halci de carne mustind in singe. Lazi de fructe si legume nesortate, nespalate, uneori mucegaite sau ofilite, unele chiar intrate in fermentatie. Cutii prafuite, marfa expirata, miros intepator. Nu o data asemenea imagini ne-au izbit fie prin piete, fie prin chioscurile alimentare de la colt de bloc si, de ce sa nu recunoastem, uneori chiar prin unele magazine pretentioase sau supermarketuri. Pentru asemenea nereguli, numai in ultima luna, OJPC a dat amenzi in valoare totala de 470,5 milioane de lei vechi. Si, credem, abaterile nu au fost deloc mici din moment ce au fost sanctiuni ce au ajuns si la 40 milioane de lei vechi, bucata. Nici veterinarii nu au stat cu mina in sin. Ultima lor situatie facuta publica arata ca in ultimele 9 luni, au depistat in neregula 60 de agenti economici, carora le-au aplicat sanctiuni de aproape 1 miliard de lei vechi. Mai mult, pentru abateri grave, inspectorii au sistat activitatea in 22 de unitati si au interzis productia in alte 13. In plus, citeva tone de marfa expirata sau necorespunzatoare calitativ au fost confiscate si incinerate.
Cei drept, de cind a inceput procesul de aderare la Uniunea Europeana, comerciantii nostri au inceput sa se mai disciplineze si sa se conformeze regulilor. Dar, oricit ar incerca, autoritatile nu reusesc sa stirpeasca total fenomenul. Si noi, consumatorii, am inceput sa fim mai informati in legatura cu pericolele ce ne pindesc din spatele tejghelelor si nu mai inghitim asa, cu una, cu doua, un produs care nu prezinta incredere. Dar, oricit de vigilenti am fi, tot se mai intimpla ca acasa, cind golim plasele, sa constatam cu stupoare ca am mai luat o teapa. Ba ca produsul abia achizitionat are un miros ciudat, ba ca sub bucata de carne macra, ascuns cu indeminare de vinzator, troneaza un os, ba ca fructele sau legumele nu sint de calitatea dorita sau ca am fost inselati la cintar. Din pacate insa, odata constatata nedreptatea, putini sint cei care isi iau inima in dinti si merg sa reclame. Cei mai multi inghit in sec, pornesc un tir de invective si isi promit solemn ca data viitoare vor da dovada de mai multa atentie.
Concluzia: nici noi, consumatorii, nu luptam pentru drepturile noastre, dar nici autoritatile nu dispun in totalitate de mijloacele necesare unei lupte cot la cot cu producatorii si comerciantii. De aceea, ei ne pot fura linistiti, ne pot insela, ne pot umili. Nimeni nu ridica un deget sa rezolve problema definitiv si irevocabil. Nu va speriati, nu sintem nici primii nici ultimii pe lumea asta care trecem prin asa ceva. Au mai fost si altii, iar in Occident s-a gasit o solutie care si acum da roade in micile comunitati: boicotul.
Ei, ce ziceti, cum ar fi sa organizam si noi o greva? Si nu oricare. Ci o greva a consumatorilor. Sa proclamam o zi in care nu vom cumpara nimic.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro