Mergi la conţinutul principal

Nu mai vrem maxi-taxi în Brăila!

Hotârâţi să forţeze mâna autorităţilor locale, în sensul eliminării din trasee a transportorilor în regim maxi-taxi, după modelul Galaţiului, internauţii brăileni strâng semnături pe un site specializat petitieonline.com. "Brăila este un oraş în care mai circulă maxi-taxi, deşi există trasee atât de tramvai, cât şi de autobuz. Şoferii de maxi-taxi au provocat numeroase accidente, unele dintre ele foarte grave. Brăilenii cunosc foarte bine modalitatea lor de a conduce ... Nu ne simţim în siguranţă!!! Nu mai vrem persoane rănite!!! Se poate suplimenta numărul autobuzelor şi tramvaielor, soluţii se pot găsi. Putem salva micul nostru oraş, Brăila, de haosul din trafic provocat de maxi-taxi! Vrem să circulăm în siguranţă în oraşul nostru! Fără maxi-taxi în Brăila!!!". Cam aşa sună îndemnul celui care a iniţiat această procedură de strângere de semnături pe pagina web amintită anterior, iar până la ora închiderii ediţiei peste 190 de persoane au răspuns apelului, 20 dintre semnatari lăsând şi comentarii.
Reamintim că Galaţiul a renunţat de luni, 9 mai, la serviciile operatorilor de transport în regim maxi-taxi, compania publică din subordinea municipalităţii gălăţene - Transurb, preluând traseele secundare şi prestarea serviciului public în locul operatorilor privaţi. Astfel, cele 170 de microbuze din Galaţi au fost trase pe dreapta, în locul lor intrând în trasee autobuzele, tramvaiele şi troleibuzele omologului "Braicar" din oraşul aflat la 20 kilometri distanţă de noi. Totul s-a întâmplat ca urmare a unei decizii a Consiliului Local Municipal Galaţi, care a stabilit că serviciul public de transport va fi delegat exclusiv societăţii Transurb, operatorii maxi-taxi fiind excluşi, astfel, din formulă.
În ce priveşte municipiul nostru, deocamdată autorităţile locale au anunţat că nu pot proceda la fel întrucât au în derulare contracte cu operatorii maxi-taxi, valabile până în 2018. Ce-i drept, cel puţin la acest moment, "Braicar" nici nu dispune de un parc auto atât de mare ca "Transurb Galaţi" şi astfel nu are puterea să facă faţă singur cerinţelor de transport din oraş.
Revenind, municipalitatea îi obligă pe operatorii privaţi să respecte regula de a nu folosi maşini mai vechi de 10 ani, context în care, mai mulţi transportatori în regim maxi-taxi au notificat intenţia de a renunţa la o serie de trasee secundare. De exemplu, SC "Minibus 2002" a notificat Primăria cu privire la faptul că renunţă la traseul 35, care face legătura între cartierele Chercea, Radu Negru şi Viziru, după ce din februarie şi-a retras maşinile şi de pe linia 13, pe relaţia cartierul Chercea - Piaţa Mare - Centrul istoric. Un alt exemplu este cel al "Mantrans", care a notificat că renunţă la traseul 34. Printre motivele invocate: imposibilitatea de a îndeplini condiţia privind vechimea parcului auto, dar şi profitabilitatea şi eficienţa economică scăzute ale afacerii privind prestarea serviciului public de transport.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro