Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

"Nu exista lege in tara asta care sa ma oblige sa finantez activitati nerentabile"

Primarul Constantin Cibu nu a renuntat la ideea de a inchiria microbuzele "Braicar" catre alti operatori. Edilul sef a revenit la aceasta varianta explicind intr-o conferinta de presa ca nu poate fi obligat sa finanteze un sector nerentabil, dar a indulcit tonul punctind ca externalizarea din "Braicar" a sectorului microbuze este, cel putin in acest moment, o "amenintare mobilizatoare". "N-am s-o dau la pace cu "Braicar"-ul. (...) Nu exista lege in tara asta care sa ma oblige sa finantez activitati nerentabile. Deci propunerea mea de a gasi o solutie pentru microbuze o gasesc normala atunci cind un sector de activitate produce pagube. Trebuie sa gasesti o solutie: ori il abandonezi, ori sa-l vinzi, ori sa-l inchiriezi ca sa se ocupe cineva sa nu mai produca pagube", a spus primarul Constantin Cibu. De asemenea, sursa citata a explicat ca a vrut sa se convinga daca sint reale reclamatiile soferilor de la "Braicar" in ceea ce priveste neregulile in trafic savirsite de soferii masinilor maxi-taxi, drept pentru care, zilele trecute, a facut un tur intr-un microbuz. "Pot sa va spun ca dracu nu este asa de negru cum il zugraveau cei de la "Braicar". Deci, cu mai mult interes din partea lor, cu aceste microbuze pe traseele pe care le au, pot scoate profit", a concluzionat sursa citata.
In cadrul aceleiasi conferinte, edilul sef a facut comentarii si cu privire la greva spontana a salariatilor de la "Braicar" sustinind ideea ca sindicatul soferilor a fost, de fapt, organizatorul din umbra al acestei actiuni de protest. "Sindicatul nu priveste in alta directie decit in cea a pastrarii locului de munca si a majorarii salariilor. (...) Inchipuiti-va ca nu exista aceasta varianta de rezerva a transportatorilor particulari. Ce haos s-ar fi produs in Braila atunci cind ar dori un sindicat! Daca nu era aceasta varianta puteau sa stea in greva 3 sau 4 zile si ne ingenunchiau pe toti. Eram obligati sa acceptam orice conditie ca sa pornim lucrul. Dar asa, avind o varianta de rezerva, greva practic n-a existat, nu a fost perturbare de circulatie in Braila, pentru ca au preluat traficul de calatori, inclusiv pe cei care au avut abonamente si sper sa nu se mai repete si sa se gindeasca mai bine sindicatul de la "Braicar" atunci cind pune la cale o asa-zisa greva spontana", a avertizat Cibu.
Reamintim ca miercuri, 17 mai, soferii si vatmanii de la "Braicar" au declansat o miscare spontana de protest refuzind sa iasa pe trasee. Unica revendicare formulata a fost aplicarea si mai ales respectarea prevederilor unei HCLM din 2005 care stabilea in mod clar repartizarea traseelor, itinerarele, grafice de circulatie, numar de masini si frecventa. Asta in contextul in care acestui act, asa cum au si recunoscut public de altfel, primarul si seful Serviciului de transport public de calatori i-au adus modificari fara a avea acceptul consilierilor locali municipali. Grevistii au reinceput munca abia in jurul orei 15.00 dupa ce primarul a acceptat ca reprezentanti din partea "Braicar" sa participe activ in stabilirea modificarilor ce ar urma sa fie aduse HCLM in discutie. De altfel, acest subiect ar urma sa apara spre dezbatere pe ordinea de zi a unei sedinte a Consiliului Local Municipal, cel mai probabil la finele acestei luni.




Categorie articol: 

Comentarii