Mergi la conţinutul principal

Noul Cod Rutier a mai ordonat un pic transportul in regim maxi-taxi

Primele zile ale lunii decembrie au adus o schimbare evidenta in ceea ce priveste transportul in comun de persoane. In fapt, este o imbunatatire a prestarii serviciului de catre operatori, in sensul ca o mare parte dintre soferii microbuzelor, inclusiv cei care conduc masinile societatii "Braicar", nu mai circula avind calatori in picioare. Mai mult, acum, majoritatea microbuzelor maxi-taxi nu mai opresc in alte locatii decit statiile stabilite de municipalitate. Explicatia acestei schimbari in bine este teama soferilor de a ramine fara permisul de conducere ca urmare a aplicarii noilor reguli ale Codului Rutier. Noul set de prevederi in domeniu sanctioneaza cu puncte de penalizare orice neregula, iar cumularea unui anumit numar de puncte conduce la suspendarea permisului de conducere, ceea ce pentru soferul de maxi-taxi este echivalentul unei perioade de concediu fara plata prelungit.
Pentru "Braicar", refuzul de a accepta in masina un numar de calatori mai mare decit locurile disponibile in masina a devenit o regula de la care soferii nu se abat, dar reversul medaliei este nemultumirea calatorilor grabiti care nu mai sint primiti in microbuz. Un exemplu in acest sens ne-a fost prezentat ieri de catre Mihaela B., 62 ani, pensionar: "Am asteptat dimineata aproape o jumatate de ora in statia din Concordia masina 5 pentru a ajunge in Chercea. In tot acest rastimp au trecut 3 microbuze ale “Braicar” fara a opri sa ia calatori din statie. Abia al patrulea microbuz a oprit pentru a cobori 2 persoane, dar in statie erau mult mai multe persoane. Am urcat in masina, dar soferul m-a atentionat ca nu ma poate lua pentru ca nu mai are locuri. Cind am refuzat sa cobor, dumnealui a oprit masina si a zis ca nu pleaca din statie pina cind nu coboara cei care nu au locuri pe scaun, inclusiv eu. Va dati seama ca imediat au sarit cu gura calatorii si nu va spun ce vorbe mi-am auzit. Este revoltator ce mi s-a intimplat, cu atit mai mult cu cit sint femeie in virsta si din pensie am rupt sa-mi cumpar abonament. Daca ei stiu ca nu pot sa ia persoane peste numarul de locuri, de ce nu au bagat pe linia 5, pe carte circula foarte multe persoane, autobuze mari sau un numar mai mare de microbuze?".
In sectorul operatorilor de transport in regim maxi-taxi, in ceea ce priveste fenomenul calatorilor peste numarul de locuri, exista totusi cazuri de nerespectare a acestei reguli. Cel mai evident se manifesta aceste abateri la primele ore, cind fluxul de calatori este mai mare, si in cursul dupa-amiezii, cind termina elevii de liceu cursurile, dar si citeva ore mai tirziu, cind salariatii termina programul de lucru. Tentatia soferilor de maxi-taxi este mare intrucit un numar mai mare de calatori, in mod evident, inseamna un venit mai mare, mai ales ca nici nu elibereaza bilete. Acum, insa, sint obligati sa puna in balanta si pierderea permisului de conducere.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro