Mergi la conţinutul principal

Noua organigramă a Spitalului Judeţean de Urgenţă: 2.250 de posturi!

Şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean de vinerea trecută a fost, pentru o vreme, scena pe care s-a discutat, pentru a "n"-a oară, situaţia de la Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) Brăila, considerată de consilierii judeţeni a fi "deloc fericită". 

Pe fondul proiectului de hotărâre privind aprobarea noii organigrame a SJU, consilierii de la Judeţ au găsit oportun să comenteze despre problemele unităţii.
"Aici cred că se perpetuează nişte lucruri evidente. Cel puţin la capitolul resurse umane sunt nişte nemulţumiri profunde, oameni daţi afară în condiţii incerte... Cred că la Judeţean există cineva care nu vrea să fie totul în ordine. Trebuie să se lămurească odată situaţia de la spital", a susţinut consilierul judeţean Gheorghe Chiru, PNŢCD.
La cererea acestuia, dar şi a altor consilieri, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Brăila, dr. Mihail Iugulescu, a luat cuvântul şi a admis că au fost probleme în instituţie, precizând, totodată, că aprobarea organigramei este o chestiune pur formală, care ţine de venirea a cinci medici noi în unitate.

Iugulescu: "La rându-i, Spitalul Judeţean a depus plângeri la Parchet şi alte instituţii de control"

"Am avut până acum trei controale la Spitalul Judeţean de Urgenţă Brăila. Nu neg că am avut probleme, nu vă ascund faptul că, la rându-i, Spitalul Judeţean a depus plângeri la Parchet şi alte instituţii de control. Dar, acum, situaţia legată de organigramă este justificată de faptul că au venit în unitate cinci medici noi, tineri: câte unul la ORL, Obstetrică - Ginecologie, Reanimare (ATI), Medicină Internă şi Dermatologie", a declarat dr. Mihail Iugulescu, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Brăila.
Reamintim că la Judeţean s-au înregistrat probleme pe mai multe paliere, iar acelea la care face referire dr. Iugulescu, că ar fi depus plângeri la Parchet, vizează furtul de citostatice de 500.000 lei din farmacia unităţii, aruncarea unor deşeuri medicale (vacutainere cu sânge şi alte reziduuri de laborator anatomopatologic) în Parcul Monument... Lista poate continua şi cu alte "nereguli" scoase la lumină chiar de către Corpul de Control al ministrului Sănătăţii, care a verificat unitatea în august 2015, iar printre probleme au trecut inclusiv organigrama şi modul de distribuire a posturilor pe secţii.
Acum, potrivit Raportului Biroului de Resurse Umane şi Salarizare din cadrul SJU Brăila, document semnat de şeful departamentului, Roxana Costea, organigrama aprobată la finele anului trecut a suferit modificări la 15 ianuarie a.c., în sensul că: "Se transformă un post de subinginer din Serviciul Tehnic în post de muncitor (tâmplar) şi se trece în Formaţia 2A Construcţii - Instalaţii Electrice şi Tâmplărie şi, de asemenea, se transformă un post de bioinginer din cadrul Biroului de aparatură Medicală în post de inginer".

50 de şefi la Judeţean. Din totalul de posturi: 276 de angajaţi plătiţi de la bugetul de stat, 1.974 din fonduri CJAS

Din acelaşi document întocmit de Biroul Resurse Umane şi Salarizare al SJU rezultă că structura nouă organizatorică a unităţii este alcătuită din 2.250 posturi, din care 276 posturi sunt finanţate din bugetul de stat (prin ministerul de resort, vorbim aici în special de angajaţi UPU) şi 1.974 posturi finanţate din fonduri alocate de Casa Judeţeană a Asigurărilor de Sănătate.
Per total, la nivel de spital există 50 de funcţii de conducere (oameni plătiţi din bani publici de la Judeţ, dar şi prin Ministerul Sănătăţii şi CJAS), şi 2.200 funcţii de execuţie.
Salariul managerului SJU este negociat cu instituţia Consiliului Judeţean, dar o parte vine şi de la MS, şi se ridică, potrivit ultimelor declaraţii depuse de chirurgul Mihail Iugulescu la aproape 2.000 de euro, cu tot cu gărzi.
"Totodată, urmare a prezentării la post a medicilor care au finalizat pregătirea de rezidenţiat, se majorează numărul de posturi aprobate la capitolul Asigurări - fonduri alocate de CJAS Brăila pentru servicii medicale furnizate de la 1.969 la 1.974 de posturi", se mai arată în documentul argumentativ al Spitalului Judeţean de Urgenţă.
Într-un final, cu majoritate de voturi, organigrama SJU, cu toate modificările ei, a trecut în CJ.
Cert este că situaţia de la Judeţean este atât în colimatorul consilierilor, cât şi a noului preşedinte al CJ, ing. Ionel Epureanu, ales vinerea trecută: "Vom purta discuţii pe toate temele pentru a rezolva problemele din Sănătate!", susţinea acesta, la provocarea reporterilor "Obiectiv- Vocea Brăilei" în a-şi anunţa priorităţile.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro