Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

"Noi am luat masuri, chiar fara sa stim de concluziile controlului lor"

Inspectoratul Scolar a fost luat prin surprindere de concluziile controlului realizat de specialistii Autoritatii de Sanatate Publica. Rezultatele acestuia nu fusesera comunicate ISJ, insa conducerea Inspectoratului stia ca sint unele scoli care nu beneficiaza de conditii de studiu conform normelor legale si a luat masuri in acest sens. Aproape 100 de scoli sint cuprinse in diferite programe de reabilitare. "Noi am luat masuri, chiar fara sa stim de concluziile controlului lor. Sint scoli care nu au autorizatii de functionare insa nu putem sa facem nimic acum, pe moment, dar de aici pina la a pune in pericol viata copiilor este cale lunga. Sint multe scoli care nu au autorizatii de functionare pentru ca nu au apa potabila. Pentru a remedia acest neajuns multe scoli din judet au fost prinse intr-un program si li s-au construit puturi forate insa, din pacate, apa scoasa nu este considerata potabila. Asta este situatia nu numai la Braila, ci in mai multe judete din tara. Ca sa fie apa potabila, trebuie puse anumite filtre si s-a facut o adresa catre Banca Mondiala sa suporte si costurile instalarii acestor filtre. Aceste lucruri se discuta chiar in aceste zile. Sint unele localitati care nu au apa potabila si canalizare. Ce putem face noi la scoala? Introducerea acestor facilitati la scoala costa foarte mult si primariile nu pot suporta costurile. Criteriile dupa care ne evalueaza Directia Sanitara sint din anul 2006, iar unele scoli sint din 1900. Abia anul acesta s-au dat bani mai multi pentru investitii si nu putem sa facem totul peste noapte. Din pacate, dintr-o adresa a Prefecturii, pe care am obtinut-o la solicitarea noastra, am aflat ca Directia Sanitara considera ca 32 de scoli pun in pericol sanatatea elevilor. Vrem si noi sa stim care sint aceste scoli si care sint criteriile conform carora s-a ajuns la aceasta concluzie", a explicat inspectorul scolar general Lilliana Tudoran.




Categorie articol: 

Comentarii